2020-ra már évi 7 millió turista fogadására számítanak a királyságban, hangzott el a „Cambodia Travel Mart (CTM) 2018”-as sajtókonferenciáján. A második Travel Mart igazi siker történet 2000 szakmai látogatóval, 110 vevővel és több, mint 20 sajtó tudósítóval. A számok igazolják, hogy a vásár résztvevőinek száma lényegesen meghaladta a tavalyit.
A Phnom penhi Diamond Island Exhibition területén megtartott esemény vonzó színhelynek bizonyult ahhoz, hogy a kambodzsai idegenforgalmi szolgáltatók találkozhattak külföldről érkezett vevőkkel. Közülük 55% Ázsiából, 34% Európából, 7% Észak-Amerikából, 3% Ausztráliából és 1% Dél-Amerikából volt jelen. Sokan jöttek az Európai Unióból, Indából, Mianmarból, Dél-Koreából, az USA-ból, a Fülöp-szigetekről és Vietnamból, mondta Om Pharin úr, a Slikbooth Co. elnök vezérigazgatója, a vásár egyik fő szervezője. A másik szervező a rutinos, órási tapasztalatokkal rendelkező TTG Asia volt. Az eseményt az Idegenforgalmi Minisztérium patronálta.
A Travel Mart fő szponzorai Kambodzsa Idegenforgalmi Szövetsége, az Utazási Irodák Szövetsége, a Szállodaszövetség, az Éttermek Szövetsége és a Pacifik- Ázsia Utazási Irodák Szövetsége volt. Az esemény megnyitóján Dr.Thong Khon, Kambodzsa Idegenforgalmi minisztere köszöntötte a résztvevőket. Kemény, sokéves munkájának köszönhetően sikerült elérni, hogy Kambodzsa az egyik leggyorsabban fejlődő idegenforgalmi célponttá váljon a dél-kelet ázsiai régióban. Kambodzsa gazdag történelmi, kulturális és természeti értékekben. Számos új beruházás, repülőterek, szállodák és a lendületes idegenforgalmi szakember képzés mind nagyobb vonzerővel bír a komoly fejlődést mutató országban. Sárdi Rudolf a Kambodzsai Királyság Kelet európai képviseletvezetője tájékoztatása szerint már elkezdték a jövő évi vásár szerevezését, amelynek színhelye ANGKOR lesz.
Forrás: Turizmus Online