Megnyitotta első budapesti irodáját ez a lengyel utazásszervező

Magyarországi leányvállalata révén folytatja terjeszkedését és fejlesztéseit hazánkban a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb utazásszervezője, az ITAKA. A magyar piacon alig két év alatt meghatározó szereplővé fejlődő ITAKA Hungary 2023-ban mintegy 8 milliárd forintos bevételt produkált, legfrissebb utasforgalmi prognózisai szerint pedig a tavalyihoz képest 30%-os átlagár növekedéssel kalkulál az idei évre. 

A cég Albániától kezdve Görögországon, a Kanári- és a Maldív-szigeteken, vagy éppen Spanyolországon és Törökországon át egészen Zanzibárig bezárólag, a portfóliójába tartozó 24 desztinációra közel 25 ezer utas számára szervezett utazást 2023-ban. A jelenlegi kínálatban továbbra is a közép- és felsőkategóriás, jellemzően családbarát szállások – egyes desztinációkban felnőttbarát hotelek is – félpanziós vagy all inclusive ellátást kínáló szállodák találhatók meg. Az utasszállítást hagyományos és diszkont légitársaságok bevonásával bonyolítják le, általában charterjáratokkal és „block seat” rendszerben.

„Óriási büszkeség a számunkra és a dinamikus növekedésünk, illetve a jövőbeni nagyívű terveink ékes bizonyítéka, hogy a budapesti irodánk megnyitásával tovább folytatjuk bővülésünket a magyarországi piacon. Legfőbb célunk, hogy még közelebb kerüljünk az ügyfelekhez, és még jobban kiszolgálhassuk az utazási igényeiket, felejthetetlen élményeket, illetve a lehető legoptimálisabb utazási csomagokat kínálva a számukra” – nyilatkozta Kreiter Gábor, az ITAKA Hungary ügyvezető igazgatója.

 

A lengyel ITAKA utazásszervező 2022 első negyedévében lépett be a magyar tour operatori szegmensbe, és eddig csak online foglalásokon, call centeren, valamint partnerhálózaton keresztül szolgálta ki magyarországi utasait. A piaci igények azonban azt mutatták, hogy a nálunk hagyományokon alapuló offline foglalási szolgáltatás továbbra is népszerű, így a lengyel anyacég a budapesti Corvin Plazában megnyitotta első budapesti irodáját. 

A mediterrán desztinációk nagy népszerűségnek örvendenek
A mediterrán desztinációk nagy népszerűségnek örvendenek
Fotó: Itaka Hungary

Mivel a magyar emberek utazási kedve továbbra is jelentős, sőt a hazai turisztikai szakemberek óvatos becslései is azt mutatják, hogy a külföldi utazások száma rekordok fog dönteni az idén, ezért a cég pozitívan tekint a jövőbe.

De pontosan mit jósolnak az előfoglalási adatok az idei évre?

„A napokban zárult le a 2024-es előfoglalási szezon, és az elsődleges elemzésekből már most az látszódik, hogy a tavalyihoz képest sokkal jobban sikerült a nyári ajánlatok értékesítése. Ez azt prognosztizálja, hogy jó év elé nézünk, és ez a kedvező tendencia azt ígéri, hogy a 3. legnagyobb magyarországi utazásszervező irodává léphetünk elő. Természetesen a végeredményt nagyban befolyásolják a gazdasági körülmények, valamint a geopolitikai helyzet is, hiszen ahogy mondani szokták; a turizmus a béke iparága” – tette hozzá a szakember, aki az elmúlt két év tapasztalatai alapján azt is összefoglalta, hogy a magyar utasok nagy átlagot nézve milyen úti célokat, és milyen típusú nyaralást választanak.

Törökország továbbra is az első számú kedvenc, de a többi mediterrán desztináció, köztük Görögország, Spanyolország, Olaszország, és az utóbbi időben Albánia is nagy népszerűségnek örvend. A télből nyárba való utazás minden magyar álma, de például a Maldív-szigetek a nyári időszakban is kiváló feltételeket kínál. Zanzibár a csapadékosabb időszak miatt egyértelműen téli úti cél.

Törökország továbbra is a magyarok elsőszámú kedvenc úticélja
Törökország továbbra is a magyarok elsőszámú kedvenc úticélja
Fotó: Itaka Hungary

"Általánosságban kijelenthető, hogy a magyarok általában a jó ár-érték arányú, all inclusive ellátású utazásokat keresik. A családosok a gyerekbarát hoteleket, míg a fiatalabb közönség és az egyedülálló párok a jó elhelyezkedésű szállodákat preferálják. Az is megfigyelhető, hogy általában a komplex, tehát szállást, transzfert, magyar idegenvezetőt és kirándulásokat tartalmazó csomagokat kedvelik. Ezt mi magas színvonalon tudjuk biztosítani, hiszen a saját helyi partneren keresztül közvetlen ráhatásunk van a szolgáltatások minőségére is.” - tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól.

 


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.