Az új év közeledtével már javában zajlik a 2024-es utazástervezés. Az online utazási foglalásokkal foglalkozó rangos Expedia nemrégiben bemutatta a 2024-es utazási trendekről szóló jelentését, amely a szakmai származó adatokat egy 20 ezer utazó körében végzett fogyasztói felméréssel egyesíti.
Ebből kiderül, milyen tényezők határozzák meg az utazási szokásokat az elkövetkező évben.
A kultúrában és a technikában történő események gyakran – és egyre gyorsabban - alakítják a fogyasztói magatartást, ezt mind határozottabban látjuk a foglalások során – mondta Jon Gieselman, az Expedia elnöke az amerikai turisztikai online lapnak, a Travel + Leisure -nek adott interjújában.
A 2024-es trendeket adatok halmaza határozza meg, kezdve attól, hogy az utazók hogyan keresnek ajánlásokat (hello, ChatGPT), egészen a desztinációk megválasztásáig, amelynek divatos jelszava marad, hogy kerüljük a túlzsúfolt úti célokat.
Az Expedia megbízásából készült tanulmány elemezte azt a sajátos trendet, amely átvette az uralmat: ezek szerint a TikTokon látható bejegyzések és általában a közösségi médiában történő megkeresések nagyban befolyásolják a 2024-es utazási célpontok kiválasztását.
A megkérdezett utazók több mint fele azt mondja, hogy utánanézett vagy lefoglalt egy úti célt, miután látta azt egy televíziós műsorban vagy filmben.
Ma már érezhető trend, hogy sokan egész évben alkoholmentes pihenésre vágynak. Az utazási szakma erre rögtön reagált, feltöltötte a minibárokat nulla százalékos újfajta italokkal és koktélokkal.
Forrás: Privátbankár