Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „A legfrissebb felmérések azt mutatják, hogy nő a nemzetközi kereslet a klíma-, illetve környezetbarát utazások iránt. Így a DZT Industry Expert Panel szerint egy év alatt 67 százalékról 80 százalékra nőtt azon key accountok száma, akik Németországot fenntartható úticélként tartják számon. A key accountok 60 százaléka aktívan fenntartható desztinációként értékesíti Németországot, míg a nemzetközi utazási szakma képviselőinek 58 százaléka további növekvő kereslettel számol ebben a szegmensben a következő három év során."
Ugyanakkor az IPK International elemzései alátámasztják, hogy eltér a potenciális vendégek hozzáállása a fenntarthatósághoz. A nemzetközi külföldi utazók 80 százaléka számára fontos vagy nagyon fontos a fenntarthatóság és a klíma-, illetve környezetbarát utazás. Annak érdekében, hogy minél inkább fenntartható utazásokat foglaljanak, a megkérdezettek 40 százaléka elvárja, hogy széles és kedvező árú legyen a kínálat skálája, illetve több konkrét információra számítanak. Az utazási csúcsidőszakok enyhítése érdekében a megkérdezettek több mint felel alapvetően a főszezonon kívül is elutazna, míg 43 százalékuk elképzelhetőnek tartja, hogy a fenntarthatóság érdekében a komfort egy részét – például az utazás során – feláldozza. Világszerte több mint 90 százalékkal nagyon erős érdeklődés mutatkozik a megfelelő ajánlatok megléte esetén, hogy a külföldi utazók összekössék a városlátogatást a vidéki régiókban való tartózkodással.
A DZT tematikus kampányaival aktív napirendelmélet segítségével erősíti a fenntartható turizmust. Turisztikai partnereivel közösen a DZT azon dolgozik, hogy innovatív termékkínálattal hosszabbítsa meg a vendégek tartózkodási idejét. További szempont például a városi és vidéki kínálatok szorosabb kombinációja, illetve az elő- és utószezon erőteljesebb marketingje.
Az úticél Németország jó helyezése az európai versenyben
A vendégek szemszögéből az úticél Németország jelenleg is jó helyezést élvez a klíma- és környezetvédelem, illetve a fenntarthatóság aspektusából. Az IPK International a DZT megbízásából készült aktuális, 2022. októberi exkluzív felmérése szerint a külföldi utazók Németországot az európai összehasonlításban a harmadik helyre sorolják Svájc és Svédország után.
Az SDG-indexben, amely az előre lepéseket mutatja az UNO klímacéljainak elérésénél, Németország 2022-ben a hatodik helyezést érte el, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Indexében 2021-ben az ötödik helyen végzett 117 nemzet összehasonlításában és a Yougov Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022-es rangsorában az első tíz helyezett között volt az összes európai ország között.
A DZT a fenntartható beutazó turizmusra irányuló átfogó marketingaktivitása már meghozta gyümölcsét: a DZT megbízásából készült a mobiladatok elemzésére alapuló Teralytics-felmérés 2022. január és októbere között azt mutatja, hogy a vasúti érkezések aránya az előző év ugyanezen időszakához képest 10,6 százalékról 14,4 százalékra nőtt. A Forward Keys elemzése szerint pedig a repülővel való érkezéseknél a tartózkodási idő 2022. első tíz hónapjában 2019. ugyanezen időszakához képest átlagosan 8,3 napról 9,9 napra nőtt.
A DZT 2023-as tematikus kampányai tartalmazzák a fenntarthatósági témákat
Az inspektour által hét európai országban elkészített Destination Brand Index 2021 szerint a megkérdezettek 83 százalékát érdeklik a természetbeni tartózkodások, 74 százalékuk szívesen látogatja meg a kastélyokat, várakat és székesegyházakat, míg 71 százalékuk nagy érdeklődést mutat a kulturális intézmények iránt.
Ennek megfelelően a DZT 2023-ban három tematikus kampányával konzekvensen tovább irányítja nemzetközi marketingjének fókuszát a fenntartható turizmusra. Így az új DZT-kampány „51 UNESCO-világörökségi helyszín – Historic Modern Germany" bemutatja a fenntartható utazás sokrétű lehetőségeit Németország kultúrtájain át. Emellett újraindul a nagy nemzetközi visszhanggal rendelkező és kitüntetett FEEL GOOD fenntarthatósági kampány, amely a megfelelő ajánlatokat reklámozza, és a DZT tovább folytatja sikeres „Embrace German Nature" kampányát is.
A DZT 2023-tól a célcsoportok megszólításánál márkakommunikációjával erőteljesebben fókuszál a fenntartható témákra a SINUS META Milieus® alapján, illetve kielemzi a klímavédelem szempontjából releváns ismertetőket a németországi beutazás számára.