Nő a nemzetközi kereslet a klímabarát utazások iránt

Annak érdekében, hogy az úticél Németország a desztinációk versenyében elért jó pozíciója tovább erősödhessen, szükséges, hogy folyamatosan központi téma legyen a klíma-, illetve környezetbarát utazások és a források felelősségteljes kezelése - írja közleményében a Német Turisztikai Hivatal (DZT).

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „A legfrissebb felmérések azt mutatják, hogy nő a nemzetközi kereslet a klíma-, illetve környezetbarát utazások iránt. Így a DZT Industry Expert Panel szerint egy év alatt 67 százalékról 80 százalékra nőtt azon key accountok száma, akik Németországot fenntartható úticélként tartják számon. A key accountok 60 százaléka aktívan fenntartható desztinációként értékesíti Németországot, míg a nemzetközi utazási szakma képviselőinek 58 százaléka további növekvő kereslettel számol ebben a szegmensben a következő három év során."

Ugyanakkor az IPK International elemzései alátámasztják, hogy eltér a potenciális vendégek hozzáállása a fenntarthatósághoz. A nemzetközi külföldi utazók 80 százaléka számára fontos vagy nagyon fontos a fenntarthatóság és a klíma-, illetve környezetbarát utazás. Annak érdekében, hogy minél inkább fenntartható utazásokat foglaljanak, a megkérdezettek 40 százaléka elvárja, hogy széles és kedvező árú legyen a kínálat skálája, illetve több konkrét információra számítanak. Az utazási csúcsidőszakok enyhítése érdekében a megkérdezettek több mint felel alapvetően a főszezonon kívül is elutazna, míg 43 százalékuk elképzelhetőnek tartja, hogy a fenntarthatóság érdekében a komfort egy részét – például az utazás során – feláldozza. Világszerte több mint 90 százalékkal nagyon erős érdeklődés mutatkozik a megfelelő ajánlatok megléte esetén, hogy a külföldi utazók összekössék a városlátogatást a vidéki régiókban való tartózkodással.

A DZT tematikus kampányaival aktív napirendelmélet segítségével erősíti a fenntartható turizmust. Turisztikai partnereivel közösen a DZT azon dolgozik, hogy innovatív termékkínálattal hosszabbítsa meg a vendégek tartózkodási idejét. További szempont például a városi és vidéki kínálatok szorosabb kombinációja, illetve az elő- és utószezon erőteljesebb marketingje.

Az úticél Németország jó helyezése az európai versenyben

A vendégek szemszögéből az úticél Németország jelenleg is jó helyezést élvez a klíma- és környezetvédelem, illetve a fenntarthatóság aspektusából. Az IPK International a DZT megbízásából készült aktuális, 2022. októberi exkluzív felmérése szerint a külföldi utazók Németországot az európai összehasonlításban a harmadik helyre sorolják Svájc és Svédország után.

Az SDG-indexben, amely az előre lepéseket mutatja az UNO klímacéljainak elérésénél, Németország 2022-ben a hatodik helyezést érte el, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Indexében 2021-ben az ötödik helyen végzett 117 nemzet összehasonlításában és a Yougov Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022-es rangsorában az első tíz helyezett között volt az összes európai ország között.

A DZT a fenntartható beutazó turizmusra irányuló átfogó marketingaktivitása már meghozta gyümölcsét: a DZT megbízásából készült a mobiladatok elemzésére alapuló Teralytics-felmérés 2022. január és októbere között azt mutatja, hogy a vasúti érkezések aránya az előző év ugyanezen időszakához képest 10,6 százalékról 14,4 százalékra nőtt. A Forward Keys elemzése szerint pedig a repülővel való érkezéseknél a tartózkodási idő 2022. első tíz hónapjában 2019. ugyanezen időszakához képest átlagosan 8,3 napról 9,9 napra nőtt.

A DZT 2023-as tematikus kampányai tartalmazzák a fenntarthatósági témákat

Az inspektour által hét európai országban elkészített Destination Brand Index 2021 szerint a megkérdezettek 83 százalékát érdeklik a természetbeni tartózkodások, 74 százalékuk szívesen látogatja meg a kastélyokat, várakat és székesegyházakat, míg 71 százalékuk nagy érdeklődést mutat a kulturális intézmények iránt.

Ennek megfelelően a DZT 2023-ban három tematikus kampányával konzekvensen tovább irányítja nemzetközi marketingjének fókuszát a fenntartható turizmusra. Így az új DZT-kampány „51 UNESCO-világörökségi helyszín – Historic Modern Germany" bemutatja a fenntartható utazás sokrétű lehetőségeit Németország kultúrtájain át. Emellett újraindul a nagy nemzetközi visszhanggal rendelkező és kitüntetett FEEL GOOD fenntarthatósági kampány, amely a megfelelő ajánlatokat reklámozza, és a DZT tovább folytatja sikeres „Embrace German Nature" kampányát is.

A DZT 2023-tól a célcsoportok megszólításánál márkakommunikációjával erőteljesebben fókuszál a fenntartható témákra a SINUS META Milieus® alapján, illetve kielemzi a klímavédelem szempontjából releváns ismertetőket a németországi beutazás számára.


Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.
Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában

Az Adria királynője – húsvéti virágünnep Opatijában 

Anno a Monarchia második legnagyobb üdülőhelye volt, itt gyógyult Kosztolányi Dezső és Móra Ferenc is.
Románia is szigorít a Magyarország felől  érkezőknél

Románia is szigorít a Magyarország felől érkezőknél 

A ragadós száj- és körömfájás vírusának európai terjedése miatt Románia szigorította óvintézkedéseit.
Ausztria katonákkal fokozza a járványügyi határellenőrzést

Ausztria katonákkal fokozza a járványügyi határellenőrzést 

Katonai segítséggel védi határait Ausztria a ragadós száj- és körömfájás terjedése ellen.
Csődbe ment egy brit utaztató – 5 ezer utas lehet a kárvallott

Csődbe ment egy brit utaztató – 5 ezer utas lehet a kárvallott 

A Jetline Travel egy 25 éve működő brit utazási iroda, amely 2025 márciusában csődöt jelentett, ezzel több ezer utas idei nyaralása hiúsulhat meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.