Nő a nemzetközi kereslet a klímabarát utazások iránt

Annak érdekében, hogy az úticél Németország a desztinációk versenyében elért jó pozíciója tovább erősödhessen, szükséges, hogy folyamatosan központi téma legyen a klíma-, illetve környezetbarát utazások és a források felelősségteljes kezelése - írja közleményében a Német Turisztikai Hivatal (DZT).

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „A legfrissebb felmérések azt mutatják, hogy nő a nemzetközi kereslet a klíma-, illetve környezetbarát utazások iránt. Így a DZT Industry Expert Panel szerint egy év alatt 67 százalékról 80 százalékra nőtt azon key accountok száma, akik Németországot fenntartható úticélként tartják számon. A key accountok 60 százaléka aktívan fenntartható desztinációként értékesíti Németországot, míg a nemzetközi utazási szakma képviselőinek 58 százaléka további növekvő kereslettel számol ebben a szegmensben a következő három év során."

Ugyanakkor az IPK International elemzései alátámasztják, hogy eltér a potenciális vendégek hozzáállása a fenntarthatósághoz. A nemzetközi külföldi utazók 80 százaléka számára fontos vagy nagyon fontos a fenntarthatóság és a klíma-, illetve környezetbarát utazás. Annak érdekében, hogy minél inkább fenntartható utazásokat foglaljanak, a megkérdezettek 40 százaléka elvárja, hogy széles és kedvező árú legyen a kínálat skálája, illetve több konkrét információra számítanak. Az utazási csúcsidőszakok enyhítése érdekében a megkérdezettek több mint felel alapvetően a főszezonon kívül is elutazna, míg 43 százalékuk elképzelhetőnek tartja, hogy a fenntarthatóság érdekében a komfort egy részét – például az utazás során – feláldozza. Világszerte több mint 90 százalékkal nagyon erős érdeklődés mutatkozik a megfelelő ajánlatok megléte esetén, hogy a külföldi utazók összekössék a városlátogatást a vidéki régiókban való tartózkodással.

A DZT tematikus kampányaival aktív napirendelmélet segítségével erősíti a fenntartható turizmust. Turisztikai partnereivel közösen a DZT azon dolgozik, hogy innovatív termékkínálattal hosszabbítsa meg a vendégek tartózkodási idejét. További szempont például a városi és vidéki kínálatok szorosabb kombinációja, illetve az elő- és utószezon erőteljesebb marketingje.

Az úticél Németország jó helyezése az európai versenyben

A vendégek szemszögéből az úticél Németország jelenleg is jó helyezést élvez a klíma- és környezetvédelem, illetve a fenntarthatóság aspektusából. Az IPK International a DZT megbízásából készült aktuális, 2022. októberi exkluzív felmérése szerint a külföldi utazók Németországot az európai összehasonlításban a harmadik helyre sorolják Svájc és Svédország után.

Az SDG-indexben, amely az előre lepéseket mutatja az UNO klímacéljainak elérésénél, Németország 2022-ben a hatodik helyezést érte el, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Indexében 2021-ben az ötödik helyen végzett 117 nemzet összehasonlításában és a Yougov Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022-es rangsorában az első tíz helyezett között volt az összes európai ország között.

A DZT a fenntartható beutazó turizmusra irányuló átfogó marketingaktivitása már meghozta gyümölcsét: a DZT megbízásából készült a mobiladatok elemzésére alapuló Teralytics-felmérés 2022. január és októbere között azt mutatja, hogy a vasúti érkezések aránya az előző év ugyanezen időszakához képest 10,6 százalékról 14,4 százalékra nőtt. A Forward Keys elemzése szerint pedig a repülővel való érkezéseknél a tartózkodási idő 2022. első tíz hónapjában 2019. ugyanezen időszakához képest átlagosan 8,3 napról 9,9 napra nőtt.

A DZT 2023-as tematikus kampányai tartalmazzák a fenntarthatósági témákat

Az inspektour által hét európai országban elkészített Destination Brand Index 2021 szerint a megkérdezettek 83 százalékát érdeklik a természetbeni tartózkodások, 74 százalékuk szívesen látogatja meg a kastélyokat, várakat és székesegyházakat, míg 71 százalékuk nagy érdeklődést mutat a kulturális intézmények iránt.

Ennek megfelelően a DZT 2023-ban három tematikus kampányával konzekvensen tovább irányítja nemzetközi marketingjének fókuszát a fenntartható turizmusra. Így az új DZT-kampány „51 UNESCO-világörökségi helyszín – Historic Modern Germany" bemutatja a fenntartható utazás sokrétű lehetőségeit Németország kultúrtájain át. Emellett újraindul a nagy nemzetközi visszhanggal rendelkező és kitüntetett FEEL GOOD fenntarthatósági kampány, amely a megfelelő ajánlatokat reklámozza, és a DZT tovább folytatja sikeres „Embrace German Nature" kampányát is.

A DZT 2023-tól a célcsoportok megszólításánál márkakommunikációjával erőteljesebben fókuszál a fenntartható témákra a SINUS META Milieus® alapján, illetve kielemzi a klímavédelem szempontjából releváns ismertetőket a németországi beutazás számára.


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.