Nő a nemzetközi kereslet a klímabarát utazások iránt

Annak érdekében, hogy az úticél Németország a desztinációk versenyében elért jó pozíciója tovább erősödhessen, szükséges, hogy folyamatosan központi téma legyen a klíma-, illetve környezetbarát utazások és a források felelősségteljes kezelése - írja közleményében a Német Turisztikai Hivatal (DZT).

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke szerint: „A legfrissebb felmérések azt mutatják, hogy nő a nemzetközi kereslet a klíma-, illetve környezetbarát utazások iránt. Így a DZT Industry Expert Panel szerint egy év alatt 67 százalékról 80 százalékra nőtt azon key accountok száma, akik Németországot fenntartható úticélként tartják számon. A key accountok 60 százaléka aktívan fenntartható desztinációként értékesíti Németországot, míg a nemzetközi utazási szakma képviselőinek 58 százaléka további növekvő kereslettel számol ebben a szegmensben a következő három év során."

Ugyanakkor az IPK International elemzései alátámasztják, hogy eltér a potenciális vendégek hozzáállása a fenntarthatósághoz. A nemzetközi külföldi utazók 80 százaléka számára fontos vagy nagyon fontos a fenntarthatóság és a klíma-, illetve környezetbarát utazás. Annak érdekében, hogy minél inkább fenntartható utazásokat foglaljanak, a megkérdezettek 40 százaléka elvárja, hogy széles és kedvező árú legyen a kínálat skálája, illetve több konkrét információra számítanak. Az utazási csúcsidőszakok enyhítése érdekében a megkérdezettek több mint felel alapvetően a főszezonon kívül is elutazna, míg 43 százalékuk elképzelhetőnek tartja, hogy a fenntarthatóság érdekében a komfort egy részét – például az utazás során – feláldozza. Világszerte több mint 90 százalékkal nagyon erős érdeklődés mutatkozik a megfelelő ajánlatok megléte esetén, hogy a külföldi utazók összekössék a városlátogatást a vidéki régiókban való tartózkodással.

A DZT tematikus kampányaival aktív napirendelmélet segítségével erősíti a fenntartható turizmust. Turisztikai partnereivel közösen a DZT azon dolgozik, hogy innovatív termékkínálattal hosszabbítsa meg a vendégek tartózkodási idejét. További szempont például a városi és vidéki kínálatok szorosabb kombinációja, illetve az elő- és utószezon erőteljesebb marketingje.

Az úticél Németország jó helyezése az európai versenyben

A vendégek szemszögéből az úticél Németország jelenleg is jó helyezést élvez a klíma- és környezetvédelem, illetve a fenntarthatóság aspektusából. Az IPK International a DZT megbízásából készült aktuális, 2022. októberi exkluzív felmérése szerint a külföldi utazók Németországot az európai összehasonlításban a harmadik helyre sorolják Svájc és Svédország után.

Az SDG-indexben, amely az előre lepéseket mutatja az UNO klímacéljainak elérésénél, Németország 2022-ben a hatodik helyezést érte el, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Indexében 2021-ben az ötödik helyen végzett 117 nemzet összehasonlításában és a Yougov Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022-es rangsorában az első tíz helyezett között volt az összes európai ország között.

A DZT a fenntartható beutazó turizmusra irányuló átfogó marketingaktivitása már meghozta gyümölcsét: a DZT megbízásából készült a mobiladatok elemzésére alapuló Teralytics-felmérés 2022. január és októbere között azt mutatja, hogy a vasúti érkezések aránya az előző év ugyanezen időszakához képest 10,6 százalékról 14,4 százalékra nőtt. A Forward Keys elemzése szerint pedig a repülővel való érkezéseknél a tartózkodási idő 2022. első tíz hónapjában 2019. ugyanezen időszakához képest átlagosan 8,3 napról 9,9 napra nőtt.

A DZT 2023-as tematikus kampányai tartalmazzák a fenntarthatósági témákat

Az inspektour által hét európai országban elkészített Destination Brand Index 2021 szerint a megkérdezettek 83 százalékát érdeklik a természetbeni tartózkodások, 74 százalékuk szívesen látogatja meg a kastélyokat, várakat és székesegyházakat, míg 71 százalékuk nagy érdeklődést mutat a kulturális intézmények iránt.

Ennek megfelelően a DZT 2023-ban három tematikus kampányával konzekvensen tovább irányítja nemzetközi marketingjének fókuszát a fenntartható turizmusra. Így az új DZT-kampány „51 UNESCO-világörökségi helyszín – Historic Modern Germany" bemutatja a fenntartható utazás sokrétű lehetőségeit Németország kultúrtájain át. Emellett újraindul a nagy nemzetközi visszhanggal rendelkező és kitüntetett FEEL GOOD fenntarthatósági kampány, amely a megfelelő ajánlatokat reklámozza, és a DZT tovább folytatja sikeres „Embrace German Nature" kampányát is.

A DZT 2023-tól a célcsoportok megszólításánál márkakommunikációjával erőteljesebben fókuszál a fenntartható témákra a SINUS META Milieus® alapján, illetve kielemzi a klímavédelem szempontjából releváns ismertetőket a németországi beutazás számára.


Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát

Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát 

Ez kiemelkedő siker, hiszen csak 2024-re tervezték a szigetország turisztikai vezetői, hogy elérik a covid előtti bevételi szintet.
Sztrájkolnak az Eiffel-torony dolgozói

Sztrájkolnak az Eiffel-torony dolgozói 

Párizs legismertebb turistalátványosságának alkalmazottai az építmény gazdasági irányítása ellen tiltakoznak hétfő óta.
Így állnak az idei nyári foglalások eddig a TUI-nál

Így állnak az idei nyári foglalások eddig a TUI-nál 

Nem árulunk el nagy titkot, ha elöljáróban elmondjuk: Törökország szerepel eddig a foglalások élén.
Különleges kabinok vezetnek fel a Dolomitok legszebb hegyére

Különleges kabinok vezetnek fel a Dolomitok legszebb hegyére 

A panoráma a magasból szédítő és felejthetetlen élményt jelent annak ellenére, hogy a felvonó állógondoláiban félelmetes élmény az utazás.
A városi utazások a német beutazó turizmus meghatározó területe  2024-ben

A városi utazások a német beutazó turizmus meghatározó területe 2024-ben 

 A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2024-ben a városi utazások szegmensében látja a németországi beutazás további felépülésének legnagyobb lehetőségét.
Új üzleti platform - a kínai utazási piac fellendítése érdekében

Új üzleti platform - a kínai utazási piac fellendítése érdekében 

A SmoothTravel platformjára a teljes nemzetközi turisztikai szegmens regisztrálhat, ideértve a desztinációkat, ki- és beutaztató touroperátorokat, és minden egyéb, turisztikához köthető vállalkozást.
Hazai megjelenés az MIPIM-en: zéró kibocsátás, fenntarthatóság, karbonsemlegesség

Hazai megjelenés az MIPIM-en: zéró kibocsátás, fenntarthatóság, karbonsemlegesség 

Idén a kiállítás fókuszában a zéró kibocsátás, a fenntarthatóság, a karbonsemlegesség áll, amelyre a magyar standon felvonultatott ipari, iroda és hotelfejlesztések jó példával szolgálnak.
A színes házikókkal teli görög sziget, mely Európa egyik legszebb települését rejti

A színes házikókkal teli görög sziget, mely Európa egyik legszebb települését rejti 

A török partokhoz közeli Symi a klasszikus „csendes" úti célok között szerepel.
Teljes pompájában ragyog és dübörög a riói karnevál

Teljes pompájában ragyog és dübörög a riói karnevál 

Bár két hete egészségügyi veszélyhelyzetet hirdettek Brazíliában, a több millió turistát vonzó riói karnevál megrendezésre került és ragyogóbb, mint valaha.
Horvátország a fenntartható turizmus példájává vált

Horvátország a fenntartható turizmus példájává vált 

A fenntartható turizmus fejlesztésre irányuló legutóbbi horvátországi reformokat a legjobb gyakorlat példájaként ismerték el más európai és tengerentúli úicélok turizmusfejlesztése szempontjából.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.