Növekedés várható az online utazási irodák piacán

Bár Magyarországon jelenleg kevés az olyan utazási iroda, amin keresztül teljes utazási csomagot online megvásárolhatunk, az utazás az egyik legnépszerűbb termékkategória az e-kereskedelemben, és a harmadik legnépszerűbb az interneten gazdát cserélő „áruk” közül. A világ repülőjegyeinek 75 százalékát már online értékesítik, ezért a teljes csomagokat kínáló utazási irodák is jelentős növekedésre számítanak a következő években.

„A teljes utazási csomagokat értékesítő online utazási irodák piaci helyzete a közép- és kelet európai régióban egyre erősödik, elsősorban azok a cégek lesznek hosszútávon is sikeresek, amelyek egyedi üzleti modellel rendelkeznek, rugalmasak, ügyfélcentrikusak és képesek kielégíteni az ügyfelek egyéni kívánságait” – mondta el Egry Zoltán a Focitour.hu szakértője.

A fogyasztók személyre szabott szolgáltatásokat várnak

Azok az utazási irodák számíthatnak sikerre, amelyek képesek kielégíteni az ügyfelek különleges kívánságait (például nászutas szoba, tortarendelés a hotelbe, születésnapi meglepetés), valamint, amelyek nonstop elérhetők, mind a szervezés, mind pedig az utazás során. Fontos ugyanakkor, hogy az utasok a kiegészítő programokon keresztül is egyéni élményben részesüljenek, amelyek sportutak esetében lehetnek például helyi látnivalók, vagy az igen népszerű stadiontúrák.

Egry Zoltán szerint a magyar piacon egyre nagyobb az igény a tengerentúli utakra (NHL, NBA, NFL meccsekre), valamint egyre népszerűbb az olasz Serie A bajnokság is. Amióta a külföldi befektetőknek köszönhetően van forrás az olasz csapatok újjáépítésében, és játékosvásárlásokkal erősítik a Serie A minőségét (pl. Ronaldo egy nagy húzóerő a Juventus meccsekre), érzékelhetően nő a magyar szurkolók körében az első osztályú olasz bajnokság meccseinek népszerűsége. Bár 15 évvel ezelőtt hatalmas nevek szerepeltek az olasz bajnokságban, a hangsúly áthelyeződött a spanyol focira, most az angol bajnokság lett a leginkább vonzó, de ha ezen az úton haladunk tovább az olasz bajnokság hamarosan újra nagyon népszerű lehet.

Egyre megfizethetőbb az élvonalba tartozó külföldi futballmérkőzések látogatása, összköltségek tekintetében azonban jelentős árkülönbségek mutatkoznak az év különböző időszakaiban. A Focitour.hu utazási iroda korábbi elemzése szerint februárban és márciusban lehet a legolcsóbban kihozni egy-egy európai sztárcsapat mérkőzésére történő kiutazást.


Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába?

Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába? 

Évek óta tart szülőhazájában a Jane Austen-láz.
A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.