Poggyászgondok és betegségek keserítik a magyarok nyaralását

Főleg a repülős utaknál érik bosszúságok az utasokat a járattörlések, késések, poggyászkárok miatt - derült ki a Groupama Biztosító kutatásából.

Az elmúlt években külföldre turistaként utazó válaszadók csaknem fele (47%) számolt be arról, hogy érte valamilyen káreset vagy kellemetlenség. Minden tizedik turista beszámol kisebb, orvosi ellátást nem igénylő betegségről vagy balesetről, és ugyanennyien valamilyen poggyászkárról. A repülővel utazó turisták ugyancsak sok váratlan helyzettel szembesülhetnek: az utazók 15 százaléka számolt be arról, hogy poggyásza később érkezett meg, vagy járatkéséssel, esetleg járattörléssel kellett szembesülnie.

A több órás járatkésések esetén gyakran merülnek fel nem várt kiadások, ha pedig csomagunk egy vagy akár több nappal utánunk érkezik csak meg, ezek jelentősek is lehetnek. „A poggyászkárokkal kapcsolatos ügyek 60-70 százaléka poggyászkésedelem miatt merül fel” – mondta el Kádár Péter, a Groupama Biztosító termékmenedzsment igazgatója. „Egy több órás késés alkalmával gyakran jelentkeznek extra kiadások, például tisztálkodási szerek, fehérnemű, vagy egy váltás ruha beszerzése miatt.

Az utasbiztosítás megtérítheti ezeket a kiadásokat, ehhez azonban mindenképpen szükség van a vásárláskor kapott eredeti számlára, illetve még egy fontos dokumentumra: arra az igazolásra, ami a poggyászok átvételének pontos időpontját jelöli. Ez utóbbi dokumentumot a reptéri szolgáltatók gyakran elmulasztják átadni, ezért érdemes erre az utazóknak is figyelniük, és ha szükséges, külön elkérniük.

A kórházi ellátást nem igénylő betegségek között a biztosító tapasztalatai szerint a leggyakoribbak az az ételektől, italoktól eredő hányással, hasmenéssel járó gyomor-, bélfertőzéses esetek. Ezek főleg a tengerentúli, távol-keleti utak során merülnek föl. Gyakori még a napégés, napallergia, és ugyancsak tengerentúli utak esteében a hosszú távú repülés miatt előforduló légúti fertőzés. Fontos, hogy ha orvosi ellátást is igénybe kell vennünk – ez egyébként minden huszadik válaszadóval előfordult már külföldön – és receptet is ki kell váltanunk, akkor ezek számláját is őrizzük meg, mert a biztosító a receptre kiváltott gyógyszerek költségét is megtéríti.

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a Groupama Biztosító megbízásából. Az adatfelvételre 2019 júniusában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

Forrás: Turizmus Online


A Kartago Tours bemutatta új mobilapplikációját

A Kartago Tours bemutatta új mobilapplikációját 

A mobilalkalmazás leegyszerűsíti a nyaralással kapcsolatos információk elérését az utazásra való felkészülés és a vakáció időtartama alatt.
Megszületett Ausztria részletes útiterve a jövő turizmusához

Megszületett Ausztria részletes útiterve a jövő turizmusához 

Megatrendek és innovációs ugrások az adatvezérlelt világrendben - ez volt az Osztrák Turizmusnapon.
Indul az MTÜ tavaszi kampánya - külföldi véleményvezérek Budapesten

Indul az MTÜ tavaszi kampánya - külföldi véleményvezérek Budapesten 

Ötven külföldi influenszer népszerűsíti most Budapestet, akik május 22-24. között a Budapest Influencer Trip rendezvényre érkeztek hozzánk, az MTÜ meghívására.
Tengerparti konferenciakomplexum Šibenik MICE-kínálatában

Tengerparti konferenciakomplexum Šibenik MICE-kínálatában 

Ünnepélyes külsőségek között május közepén bemutatták a Šibenik Kongresszusi Központot a szakmai közönségnek.
Dubaji látnivalók az Emirates repjegye mellé

Dubaji látnivalók az Emirates repjegye mellé 

A légitársaság magyar utasai dubaji nyaralásuk alatt számos exkluzív kedvezményt vehetnek igénybe beszállókártyáikkal.
Magyar vendégeket vár ez a szlovén szállodalánc

Magyar vendégeket vár ez a szlovén szállodalánc 

Szlovénia egyedülálló úti cél, ahol mindenki talál magának való programot és kikapcsolódást.
Optimisták az osztrák üzleti turizmus szereplői

Optimisták az osztrák üzleti turizmus szereplői 

A 2024-es évre vonatkozóan a megkérdezettek 36 százaléka még a tavalyinál is jobb foglalási helyzetet vár.
Ha Makao - akkor csak a kaszinó?

Ha Makao - akkor csak a kaszinó? 

Makaóban tényleg sok a kaszinó, de a város korántsem csak ezekről szól.
Málta - a sziget, ahol nem csak a tenger a főszereplő

Málta - a sziget, ahol nem csak a tenger a főszereplő 

A Máltai Idegenforgalmi Hivatal üzleti partnereit invitálta május 16-án, csütörtök délelőtt az ötcsillagos Corinthia Hotel Budapestbe.
Szintet lép a maldív kormány az aktív turizmus híveinek érvei ellen

Szintet lép a maldív kormány az aktív turizmus híveinek érvei ellen 

Elege lett az Indiai-óceán szigetországának irányítóinak abból, hogy országukat kizárólag egy gyönyörű, fehér homokos tengerparttal rendelkező, dögunalmas úti célnak gondolják többen.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.