A pezsgőnek, a konyaknak és a Bordeaux-i boroknak köszönhetően ez a gazdasági szektor a második legjelentősebb többletet felmutató része a külkereskedelmi mérlegnek az űrkutatás után (amely két százalékot romlott 2010-hez képest), megelőzve a parfümipart és a szépségápolást. A francia alkoholtartalmú italok sikere elsősorban az ázsiai piacon történt ugrásszerű, 29 százalékos eladás-növekedéssel magyarázható, miközben az európai eredmények elég vegyesek voltak tavaly.
A növekedést egyébként elsősorban a termékek árának 10,5 százalékos emelkedése okozta, számarányaiban csak 2,4 százalékkal növekedett az export - hangsúlyozta sajtótájékoztatóján Fabrice Latour, az FEVS elnöke. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a francia boroknak egyre nehezebb visszahódítaniuk a hagyományos uniós, elsősorban német és brit piacokat.
Mindezek ellenére Európa maradt a francia borok elsőszámú piaca 4,1 milliárd eurós exportbevétellel, amely 3,1 százalékos emelkedést jelent 2010-hez képest. Az ázsiai piacokon tapasztalt jelentős javulás 2,5 milliárd eurós bevételt hozott, míg a harmadik helyen Észak- és Dél-Amerika áll 2,1 milliárd euróval, ami 9 százalékos növekedés eredménye.
Forrás: hvg.hu/MTI