Január 29-én zárta kapuit a berlini Nemzetközi Zöld Hét, amelyen idén Magyarország partnerországként vett részt, immár második alkalommal. Az ország a kiemelt partneri státuszának köszönhetően egy egész pavilonban, közel 1700 négyzetméteren mutathatta be 33 kiállító kiváló minőségű termékeit és szolgáltatásait. A partnerországi részvétel a magyar kormány azon törekvésére helyezte a hangsúlyt, hogy a magyar élelmiszerek megbízható forrásból, minőségi alapanyagokból készülnek. Ez különösen fontos hazánk számára, hiszen a kormányzat – elsőként a világon – alaptörvényben mondja ki, hogy tilos a GMO köztermesztésbe vonása Magyarországon.
Az „Ungarnhalle” névre hallgató magyar pavilon központi eleme a már évek óta nagy népszerűségnek örvendő csárda volt, amely - idén megújult formában - a kiállítás 10 napja alatt teltházzal működött. A német látogatók a hagyományos termékeink, mint a pálinka, a szalámi, a kolbász és a bor mellett, szívesen megkóstolták és megvásárolták a kürtöskalácsot, a mangalicából készült ételeket, sajtokat és a hidegen sajtolt olajokat is. Az egységes kiállítási arculat - amely a klasszikus és modern elemeket ötvözte - láthatóan sikeres volt, a közönség és a kiállítók egyaránt elismerésüket fejezték ki.
A látogatók nemcsak tradicionális ételeinket és italainkat kóstolhatták meg, hanem hazánk kulturális értékeiből is ízelítőt kaphattak a magyar színpad változatos programjain keresztül, hagyományőrző produkciókkal, táncos és zenés műsorszámokkal – élő zenével -, illetve egyéb szórakoztató műsorszámokkal tarkítva.
Számos szakmai találkozó is zajlott a kiállításon. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az első napon Christian Schmidttel magyar-német együttműködési megállapodást írt alá az agrárdigitalizáció területét illetően. A tárcavezető ezt követően több megbeszélésen is részt vett.
A kiállítás jelentőségét mutatja, hogy a 10 nap alatt 48 millió euró értékben vásároltak a látogatók a vásáron megjelenő, 66 országból érkezett 1650 kiállító portékáiból.
Forrás: Élelmiszer Online