Terrorveszély, Trump és turizmus

E három T jegyében indult idén az Egyesült Államok legjelentősebb turisztikai vására. Az IPW-t idén Washingtonban rendezik több mint hatezer résztvevővel. A hetven országból érkező vásárlók elsőként néhány aggasztó jellel is szembesültek.

Világszerte növekszik a turisztikai szektor, ez alól idén első ízben kivéve az Egyesült Államok. A hónapok óta tapasztalahó visszaesés egyik okának Trump utazási korlátozásait és durva kijelentéseit tartják. Az amerikai beutazó turizmus hosszú idő után most mutat kedvezőtlen jeleket.

A Forward Keys jelentése szerint a nyári főszezonban 3,5 százalékkal csökkent az USA-ba irányuló repülőjegy foglalások száma - mindeközben világszerte növekedést regisztráltak. A kedvezőtlen adathoz egy másik adalék: idén márciusban az egy évvel korábbinál 16 százalékkal csökkentek az amerikai szórakoztató iparhoz kapcsolható üzletágak: kaszinók, témaparkok, áruházak bevétele.

Már érezhető az emberek idegenkedése az új amerikai kormány intézkedéseitől és retorikájától - nyilatkozta Adam Sacks, a Tourism Economics tanácsadó cég elnöke - s ez cseppet sem érte váratlanul a szakértőket. Ők ugyanis hónapok óta figyelmeztetnek arra, hogy az új amerikai elnök intézkedései és beszédei nem maradnak hatás nélkül a turisztikai szektorra.

A hat országot érintő beutazási tilalom - amelyet később feloldottak - és Trump éles kirohanásai már láthatóan csökkentik az USA vonzerejét. Az elnök ráadásul néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy megszüntetik az amerikai turizmust támogató marketingszervezet, a Brand USA támogatását. Az évi 100 millió dolláros költségvetéssel dolgozó szervezet büdzséjének ugyan csak töredékét fedezi az állami támogatás, ennek megvonása mégis a marketingszervezet végét jelentheti.

A BrandUSA az elmúlt években a beutazó turizmusban meghatározó 14 országban ( többek közt Kína, India, Mexiko, Kanada, Németország, Nagy Britannia és Brazilia) volt főleg aktív - innen érkezik a külföldi turisták több mint 80 százaléka.

Roger Dow, az amerikai turisztikai iparágat tömörítő US Travel Association elnöke a kiállítás nyitóbeszédében elmondta, hogy a BrandUSA munkájának köszönhetően tavaly 4 millióval többen utaztak az Egyesült Államokba - ők nem mellékesen 14 milliárd dollárt költöttek. A tavalyi statisztikák szerint egyénként 75 millió külföldi látogatót regisztráltak, - ez még növekedési trendet mutatott.

Az IPW nyitónapján szólalt fel első ízben a Trump adminisztráció kereskedelmi minisztere, Wilbur Ross, aki a kereskedelemért felelős a turizmus fontosságát hangsúlyozta és stratégiai ágazatnak nevezte azt. Az idei év első három hónapjában 63 milliárd dolláros bevételt hozott a turizmus az országnak, ami Ross szerint bíztató jel lehet az egész évre is. Ez finoman szólva ellentétben áll azzal, amit kormány képvisel a turizmus ügyében.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.