Terrorveszély, Trump és turizmus

E három T jegyében indult idén az Egyesült Államok legjelentősebb turisztikai vására. Az IPW-t idén Washingtonban rendezik több mint hatezer résztvevővel. A hetven országból érkező vásárlók elsőként néhány aggasztó jellel is szembesültek.

Világszerte növekszik a turisztikai szektor, ez alól idén első ízben kivéve az Egyesült Államok. A hónapok óta tapasztalahó visszaesés egyik okának Trump utazási korlátozásait és durva kijelentéseit tartják. Az amerikai beutazó turizmus hosszú idő után most mutat kedvezőtlen jeleket.

A Forward Keys jelentése szerint a nyári főszezonban 3,5 százalékkal csökkent az USA-ba irányuló repülőjegy foglalások száma - mindeközben világszerte növekedést regisztráltak. A kedvezőtlen adathoz egy másik adalék: idén márciusban az egy évvel korábbinál 16 százalékkal csökkentek az amerikai szórakoztató iparhoz kapcsolható üzletágak: kaszinók, témaparkok, áruházak bevétele.

Már érezhető az emberek idegenkedése az új amerikai kormány intézkedéseitől és retorikájától - nyilatkozta Adam Sacks, a Tourism Economics tanácsadó cég elnöke - s ez cseppet sem érte váratlanul a szakértőket. Ők ugyanis hónapok óta figyelmeztetnek arra, hogy az új amerikai elnök intézkedései és beszédei nem maradnak hatás nélkül a turisztikai szektorra.

A hat országot érintő beutazási tilalom - amelyet később feloldottak - és Trump éles kirohanásai már láthatóan csökkentik az USA vonzerejét. Az elnök ráadásul néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy megszüntetik az amerikai turizmust támogató marketingszervezet, a Brand USA támogatását. Az évi 100 millió dolláros költségvetéssel dolgozó szervezet büdzséjének ugyan csak töredékét fedezi az állami támogatás, ennek megvonása mégis a marketingszervezet végét jelentheti.

A BrandUSA az elmúlt években a beutazó turizmusban meghatározó 14 országban ( többek közt Kína, India, Mexiko, Kanada, Németország, Nagy Britannia és Brazilia) volt főleg aktív - innen érkezik a külföldi turisták több mint 80 százaléka.

Roger Dow, az amerikai turisztikai iparágat tömörítő US Travel Association elnöke a kiállítás nyitóbeszédében elmondta, hogy a BrandUSA munkájának köszönhetően tavaly 4 millióval többen utaztak az Egyesült Államokba - ők nem mellékesen 14 milliárd dollárt költöttek. A tavalyi statisztikák szerint egyénként 75 millió külföldi látogatót regisztráltak, - ez még növekedési trendet mutatott.

Az IPW nyitónapján szólalt fel első ízben a Trump adminisztráció kereskedelmi minisztere, Wilbur Ross, aki a kereskedelemért felelős a turizmus fontosságát hangsúlyozta és stratégiai ágazatnak nevezte azt. Az idei év első három hónapjában 63 milliárd dolláros bevételt hozott a turizmus az országnak, ami Ross szerint bíztató jel lehet az egész évre is. Ez finoman szólva ellentétben áll azzal, amit kormány képvisel a turizmus ügyében.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.