Terrorveszély, Trump és turizmus

E három T jegyében indult idén az Egyesült Államok legjelentősebb turisztikai vására. Az IPW-t idén Washingtonban rendezik több mint hatezer résztvevővel. A hetven országból érkező vásárlók elsőként néhány aggasztó jellel is szembesültek.

Világszerte növekszik a turisztikai szektor, ez alól idén első ízben kivéve az Egyesült Államok. A hónapok óta tapasztalahó visszaesés egyik okának Trump utazási korlátozásait és durva kijelentéseit tartják. Az amerikai beutazó turizmus hosszú idő után most mutat kedvezőtlen jeleket.

A Forward Keys jelentése szerint a nyári főszezonban 3,5 százalékkal csökkent az USA-ba irányuló repülőjegy foglalások száma - mindeközben világszerte növekedést regisztráltak. A kedvezőtlen adathoz egy másik adalék: idén márciusban az egy évvel korábbinál 16 százalékkal csökkentek az amerikai szórakoztató iparhoz kapcsolható üzletágak: kaszinók, témaparkok, áruházak bevétele.

Már érezhető az emberek idegenkedése az új amerikai kormány intézkedéseitől és retorikájától - nyilatkozta Adam Sacks, a Tourism Economics tanácsadó cég elnöke - s ez cseppet sem érte váratlanul a szakértőket. Ők ugyanis hónapok óta figyelmeztetnek arra, hogy az új amerikai elnök intézkedései és beszédei nem maradnak hatás nélkül a turisztikai szektorra.

A hat országot érintő beutazási tilalom - amelyet később feloldottak - és Trump éles kirohanásai már láthatóan csökkentik az USA vonzerejét. Az elnök ráadásul néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy megszüntetik az amerikai turizmust támogató marketingszervezet, a Brand USA támogatását. Az évi 100 millió dolláros költségvetéssel dolgozó szervezet büdzséjének ugyan csak töredékét fedezi az állami támogatás, ennek megvonása mégis a marketingszervezet végét jelentheti.

A BrandUSA az elmúlt években a beutazó turizmusban meghatározó 14 országban ( többek közt Kína, India, Mexiko, Kanada, Németország, Nagy Britannia és Brazilia) volt főleg aktív - innen érkezik a külföldi turisták több mint 80 százaléka.

Roger Dow, az amerikai turisztikai iparágat tömörítő US Travel Association elnöke a kiállítás nyitóbeszédében elmondta, hogy a BrandUSA munkájának köszönhetően tavaly 4 millióval többen utaztak az Egyesült Államokba - ők nem mellékesen 14 milliárd dollárt költöttek. A tavalyi statisztikák szerint egyénként 75 millió külföldi látogatót regisztráltak, - ez még növekedési trendet mutatott.

Az IPW nyitónapján szólalt fel első ízben a Trump adminisztráció kereskedelmi minisztere, Wilbur Ross, aki a kereskedelemért felelős a turizmus fontosságát hangsúlyozta és stratégiai ágazatnak nevezte azt. Az idei év első három hónapjában 63 milliárd dolláros bevételt hozott a turizmus az országnak, ami Ross szerint bíztató jel lehet az egész évre is. Ez finoman szólva ellentétben áll azzal, amit kormány képvisel a turizmus ügyében.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.