Tovább korlátozhatják a gépkocsiforgalmat Párizsban

Az autósok felháborodása és az ellenzék tiltakozása sem tántorítja el Párizs főpolgármesterét a gépkocsiforgalom további korlátozásától a francia fővárosban. Anne Hidalgo újabb intézkedéssorozatot jelentett be egy hétvégi lapinterjúban az autósok kiűzésére és a légszennyezettség csökkentésére.

A legnagyobb vitát a szocialista városvezetőnek az az elképzelése váltotta ki, amelynek értelmében a Párizst kelet-nyugati irányban átszelő Szajna felső rakpartján és az azzal párhuzamos, forgalmas Rivoli utcában megszüntetnék a gépkocsiforgalmat. Az alsó rakpartról már tavaly nyáron teljesen kitiltották a járműveket, ott csak gyalogosan és kerékpáron lehet közlekedni. A korlátozás mintegy ötven százalékkal megnövelte a gépkocsival munkába járók reggeli és esti menetidejét a városban. A tervek szerint 2018-tól a felső rakparton is kizárólag elektromos tömegközlekedési járművek közlekedhetnének.

A Bastille teret a Concorde térrel összekötő Rivoli utcában valóságos forradalmat tervez a városvezető. Anne Hidalgo a jelenleg egyirányú autós közlekedést kétirányú kerékpárúttá változtatná. "Ez a bevásárló útvonal az autós forgalom hatásaitól szenved, zajos, szennyezett, gyakran nehéz, sőt veszélyes gyalogosan átkelni rajta" - vélte a Le Journal du Dimanche című vasárnapi lapnak adott interjúban a főpolgármester, aki bevásárló- és sétálóutcává téve varázsolná vissza a Rivoli utca vonzerejét.

Csak buszok és taxik közelíthetik meg a Louvre-ot

A Louvre múzeuma előtt található Carrousel térre sem engedné be többé az autóforgalmat a főpolgármester. Csak a buszok és a taxik hajthatnak majd el a jövőben az üvegpiramis előtt.

A főváros népszerű III. és IV. kerülete pedig már jövőre sétálónegyeddé változhat. Az önkormányzat tervei szerint a Marais-ba kizárólag az ott lakók hajthatnak majd be gépkocsival, illetve a tömegközlekedési járműveknek engedélyezik az áthaladást. Ez a korlátozás jelenleg csak vasárnap érvényes az egykori zsidónegyedben.

A kerékpárutak hosszát pedig 2020-ig az egész városban a duplájára növelik. Mindezen korlátozások mellett Anne Hidalgo fokozatosan kitiltaná a legszennyezőbb járműveket a fővárosból.

2001-ben kezdték a forgalomkorlátozást

Az autós közlekedés korlátozását a mostani polgármester elődje, Bertrand Delanoe kezdte el 2001-ben a buszsávok létrehozásával és az első villamosok forgalomba állításával, valamint a Szajna bal partjának sétálónegyeddé tételével és a helyenként óránként 30 kilométeres sebességkorlátozással.

Mindennek köszönhetően az elmúlt 15 évben Párizsban 30 százalékkal csökkent a gépkocsiforgalom, és a helyiek elsősorban a tömegközlekedési járművekkel közelednek. Az áthaladó forgalom és az elővárosokból érkező autósok ugyanakkor rendszeres légszennyezettségi problémákat okoznak. A rossz minőségű levegő hivatalos adatok szerint évente legalább 48 ezer halálesethez vezető megbetegedést okoz Franciaországban.

Anne Hidalgo a légszennyezettség elleni harcot és a dízelautók 2020-ig történő kitiltását mandátuma egyik fő céljává tette. Példaként említette az interjúban Lyont és Bordeaux-t, azt a két nagy francia várost, amelyek már kiűzték a folyóik, a Rhone és a Garonne partjairól a gépkocsiforgalmat, és visszaadták a rakpartokat a városlakóknak. A kerékpáros közlekedésben pedig Amszterdamot és Koppenhágát tartja követendő modellnek.

Forrás: MTI


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.