A Máltai Közegészségügyi törvény nemrégiben kiadott (módosított) 465. paragrafusa fontos új szabályokat és kiegészítő dokumentumokat tartalmaz rendezvényszervezéssel kapcsolatban. Ezek a szabályok az összejövetelekre és rendezvényekre vonatkoznak.
Az összejövetel egy tervezett vagy spontán esemény, amely fedett helyen vagy szabadban zajlik. A résztvevők száma változhat néhány főtől a több száz vagy ezer résztvevőig. Az összejövetelek számos formában valósulhatnak meg, például közösségi rendezvények, koncertek, fesztiválok, konferenciák, kiállítások, felvonulások, esküvők, partik vagy sportesemények formájában.
A továbbiakban mindenkinek, aki összejöveteleket illetve rendezvényeket tervez megszervezni, be kell tartania a következő dokumentumban meghatározott szabályokat: „Standards Gatherings and Mass Events” (Tömegrendezvények és összejövetelek szabályozása).
Fontos, hogy az ilyen eseményt tervező pályázók letöltsék és alaposan átolvassák a dokumentumot, tekintettel a felelősségre és kötelezettségekre, amelyeket velük, mint szervezőkkel szemben támasztanak.
Szerves rész az önértékelés. Az összejövetelek és rendezvények szervezőinek két ilyen értékelési eszközt kell kitöltenie. Az első a Risk Assessment Scoring Tool (Kockázatértékelési eszköz), amit letöltés után ki kell tölteni és az alábbi email címre kell továbbítani: [email protected] A kockázatértékelési eszköznek beépített pontozási rendszere van, és pontszámot ad, amelynek alapján a következő kockázati besorolás jön létre:
Kockázat |
Pontérték |
Alacsony |
< 50 |
Közepes |
50 – 74 |
Magas |
75 – 99 |
Nagyon magas |
100 – 124 |
Extrém magas |
125+ |
A kockázati besorolás alapján születik a döntés arról, hogy az esemény megtartható vagy sem.
Egy önellenőrző-listát, a “Gatherings and Events Checklist” -t is le kell tölteni. A rendezvényszervezőknek ezt a listát is ki kell tölteniük és a Kockázatelemzési nyomtatvánnyal együtt el kell küldeni a [email protected] címre.
Forrás: www.visitmalta.com