Június 28-án pénteken a Tunisair két charterjárata indult volna Monastirból Budapestre. Az első a Kartago Tours 144 utasát hozta volna haza Magyarországra és vitte volna ki az iroda újabb csoportját. Péntekenként a Taurus Reisen-nek is van egy charterjárata, amely szintén 144 utast hozott volna haza a nyaralásáról Tunéziából – magyarázta lapunknak Füri Mihályné, a Kartago Tours cégvezetője.
A két járatot ugyanaz a gép teljesítette volna, amelynek azonban időközben műszaki problémái adódtak és ez jelentős, a Kartago Tours utasai számára 16, a Taurus Reisen számára 26 órás késést okozott. Pénteken egyébként összesen három járat indul Budapestről Tunéziába, ebből egyet a Kartago Tours a Smartwings légitársasággal üzemeltet, amely rendben indult június 28-án is.
„A Kartago Tours amint tájékoztatást kapott a légitársaságtól, azt közölte utasaival. A légitársaság először 1, majd 2 órás késést közölt velünk, később péntek esti 8 órára módosítottak, míg végül szombat hajnali 4-kor el tudott indulni egy cseregép. A Tunisair a kezdeti ígéretekkel ellentétben mégsem tudta orvosolni a műszaki problémát és végül más gépet kellett keresnie, amely a hétvégi csúcsidőszakban rendkívül nehéz feladat. Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ráadásul nem is egy, hanem több gép is elromlott, amely Európa más országainak utasai számára is komoly bosszúságot okozott. Mindeközben irodánk két kollégája is elérhető volt 24 órás ügyeletünkben, a call centerünkben és a Facebook-on is tartottuk a kapcsolatot az utasainkkal. A Tunisair képviselője az előírásoknak megfelelően 3 óránként kiosztotta az italra és ételre váltható kuponokat. A személyes asszisztencia a telepített idegenvezető segítségével a tranzitzónában nem biztosítható, mert oda csak a reptéri és légitársasági alkalmazottak léphetnek be. Munkatársunk csak abban a kivételes esetben juthat be a tranzit területére, ha az utasokat el kell szállásolni éjszakára. Ez este 8-kor meg is történt, amikor hajnali 4-re módosították a gép indulását. Irodánk munkatársa a reptérre ment és felajánlott az utasoknak szállodai elhelyezést és étkezést, az utasok azonban nem éltek a lehetőséggel, nem szerették volna elhagyni a repülőteret. A Tunisair által okozott hibás teljesítésről és késésről jogi egyeztetés indul, kérjük utasainkat, hogy kárigényeiket a Kartago Tours-nak nyújtsák be, azokat továbbítjuk a légitársaságnak” – nyilatkozta lapunknak Füri Mihályné, aki kérdésünkre azt is elmondta, hogy a június 27-ei tuniszi robbantások óta is érkeznek foglalások tunéziai programjaikra, de kicsit csökkent a megrendelések száma. Kapunk telefonon érdeklődéseket lemondásra vagy módosításra vonatkozóan, ezt az utasok az utazási szerződés feltételei szerint tehetik meg. Konkrét lemondás még érkezett" - mondta el lapunknak a cégvezető.
Forrás: Turizmus Online