Amelyben többek közt kifejtik, annak ellenére, hogy
a külföldre utazó kínai turisták úgy tudnak költeni luxusra, mintha nem lenne holnap,
a hatalmas országot a mesés vagyonokat enyhén szólva sem idealizáló Kommunista Párt vezeti; a hivatalos eszme nem a gazdagságot tekinti a fő értéknek.
A Kommunista Párthoz közel álló angol nyelvű gazdasági lap, az Economic Daily címoldalán vasárnap megjelent cikk arra utal, amit a hongkongi South China Morning Post szerint a párt központi pénzügyi és gazdasági bizottságnak egyik tagja írta álnéven. Ennel lényege, hogy
az immár több mint félmilliárdos középosztály vásárlóereje – az urbanizációval és a technológiai fejlesztéssel együtt – az, ami a jövőben Kína motorja lesz.
A cikk Walt Rostow amerikai közgazdász elméletére is utal, miszerint Kína „a tömegfogyasztás lépcsőfokán áll, és a kínai piac hatalmas fejlesztési potenciállal, illetve globális vonzerővel bír”.
Legutóbb 2019-ben becsülték meg a kínai középosztály létszámát, akkor 400 milliós szám jött ki. A hétvégi írás már 100 millióval többet említ, de nem jelöl meg forrást, és azt sem magyarázza el, ki minősül Kínában középkeresetűnek.
A kormány idén februárban jelezte, hogy egy sor lépéssel akarja felpörgetni a hazai fogyasztást.
Például lakásfelújításra, a háztartási gépek, bútorok és autók lecserélésére fogják bátorítani a polgárokat. Sanghajban egy új kocsi vásárlásához már most félmillió, új háztartási gépekhez pedig 50 ezer forintnak megfelelő összeget adnak támogatásként.