WC-t pucolnak a világutazó reklámosok

Egy Johannesburgból kiugrott pár világkörüli útját néha pokolként éli meg.

Társlapunk, a Kreatív májusban számolt be arról, hogy a johannesburgi Chanel Cartell és Stevo Dirnberger otthagyták (valószínűleg) jól fizető reklámügynökségi állásukat, hogy álmukat követve világkörüli útra induljanak. Sokat spóroltak rá, valószínűleg néhány apró szponzort is sikerült behúzniuk, de a sok szép Instagram-fotó közepette meglepő bejegyzést helyeztek el blogjukon 25 ezer kilométer megtétele után (jelenleg épp Athénban vannak), amely arra hivatott, hogy az utazás sötét oldalával is megismertessék követőiket.

A Why we quit our jobs in advertising to scrub toilets című posztban azt írják, hogy a menő johannesburgi életnek egyenesen az ellentétébe csöppentek, mert eddig 135 wc-t sikáltak tisztára, 250 kiló tehéntrágyát terítettek szét a földeken, 2 tonna követ lapátoltak el, 60 méter utat építettek, 57 ágyat tettek tisztába, és még megszámolni se tudják, hány borospoharat töröltek tisztára (itt jegyezném meg, hogy 2 tonna követ körülbelül fél nap alatt el lehet hordani, szóval én azért annyira nem vagyok lenyűgözve, de fogalmatlanabb emberek részéről biztos ki lehet így csikarni némi sajnálatot - a szerk.).

A lényeg persze az, hogy ahelyett, hogy menő joburgi éttermekben szürcsölnék a chardonnayt, most ők azok, akik ezeket az embereket kiszolgálják, ők azok, akik gyümölcsöt, zöldséget adnak el a helyi vegyesboltban, akik takarítják a kutyapiszkot, vagy akik az infrastrukturális fejlesztések jó fizikumot megkívánó részét elvégzik.

Panaszkodnak emellett arra is, hogy a sok nehéz fizikai munka ellenére nem éppen a legfittebbek, mert kekszen és lekváron élnek, és nagyjából 5 órát alszanak egy éjjel, mert a nehéz táskáikat kell cipelni, miközben a szállásukat keresik, mivel a buszjegy nem fér bele a költségvetésükbe. Úgy érzik, néha a pokolhoz hasonlít az utazás, mert fáradtak, haza akarnak menni, és nem dolgozni, hanem egyszerűen pihenni szeretnének - de ezt állítólag nem tehetik meg, hiszen nincs pénzük.

Mindezek ellenére nagyon is jól érzik magukat, hiszen eközben megcsodálhatták a svéd erdők szépségét, a norvég fjordokat, az olasz kisvárosok sikátorait és az európai nagyvárosokat is. A saját ütemük szerint dolgoznak, és ha azt befejezték, teljesen szabadon mászkálhatnak arra, amerre nekik tetszik, és közben a kreatív ötleteiken dolgoznak. Azért biztos jól fog esni egy forró zuhany a johannesburgi apartmanjukban.

Innen.

Forrás: Adweek.com/Kreatív Online


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.