WC-t pucolnak a világutazó reklámosok

Egy Johannesburgból kiugrott pár világkörüli útját néha pokolként éli meg.

Társlapunk, a Kreatív májusban számolt be arról, hogy a johannesburgi Chanel Cartell és Stevo Dirnberger otthagyták (valószínűleg) jól fizető reklámügynökségi állásukat, hogy álmukat követve világkörüli útra induljanak. Sokat spóroltak rá, valószínűleg néhány apró szponzort is sikerült behúzniuk, de a sok szép Instagram-fotó közepette meglepő bejegyzést helyeztek el blogjukon 25 ezer kilométer megtétele után (jelenleg épp Athénban vannak), amely arra hivatott, hogy az utazás sötét oldalával is megismertessék követőiket.

A Why we quit our jobs in advertising to scrub toilets című posztban azt írják, hogy a menő johannesburgi életnek egyenesen az ellentétébe csöppentek, mert eddig 135 wc-t sikáltak tisztára, 250 kiló tehéntrágyát terítettek szét a földeken, 2 tonna követ lapátoltak el, 60 méter utat építettek, 57 ágyat tettek tisztába, és még megszámolni se tudják, hány borospoharat töröltek tisztára (itt jegyezném meg, hogy 2 tonna követ körülbelül fél nap alatt el lehet hordani, szóval én azért annyira nem vagyok lenyűgözve, de fogalmatlanabb emberek részéről biztos ki lehet így csikarni némi sajnálatot - a szerk.).

A lényeg persze az, hogy ahelyett, hogy menő joburgi éttermekben szürcsölnék a chardonnayt, most ők azok, akik ezeket az embereket kiszolgálják, ők azok, akik gyümölcsöt, zöldséget adnak el a helyi vegyesboltban, akik takarítják a kutyapiszkot, vagy akik az infrastrukturális fejlesztések jó fizikumot megkívánó részét elvégzik.

Panaszkodnak emellett arra is, hogy a sok nehéz fizikai munka ellenére nem éppen a legfittebbek, mert kekszen és lekváron élnek, és nagyjából 5 órát alszanak egy éjjel, mert a nehéz táskáikat kell cipelni, miközben a szállásukat keresik, mivel a buszjegy nem fér bele a költségvetésükbe. Úgy érzik, néha a pokolhoz hasonlít az utazás, mert fáradtak, haza akarnak menni, és nem dolgozni, hanem egyszerűen pihenni szeretnének - de ezt állítólag nem tehetik meg, hiszen nincs pénzük.

Mindezek ellenére nagyon is jól érzik magukat, hiszen eközben megcsodálhatták a svéd erdők szépségét, a norvég fjordokat, az olasz kisvárosok sikátorait és az európai nagyvárosokat is. A saját ütemük szerint dolgoznak, és ha azt befejezték, teljesen szabadon mászkálhatnak arra, amerre nekik tetszik, és közben a kreatív ötleteiken dolgoznak. Azért biztos jól fog esni egy forró zuhany a johannesburgi apartmanjukban.

Innen.

Forrás: Adweek.com/Kreatív Online


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.