hirdetés

Bővült a GEOfood védjegyesek sora

Ezúttal Mátrából származó bivaly- és szamárhúsból készült termékek kapták meg a nemzetközi elismerést.

hirdetés

A mostanival együtt már négy magyarországi kézműves termelő és két étterem használhatja a GEOfood nemzetközi védjegyet, miután a Nógrád Megyei Önkormányzat közgyűlésén ünnepélyesen is átvehette a védjegyhasználatról szóló oklevelet a Mátrai Bivalyrezervátum képviselője, Szalai Ferenc.

Szamárzsír, új GEOfood védjegyes termék
Szamárzsír, új GEOfood védjegyes termék

Jelenleg a világ 21 országában összesen 34 UNESCO Globális Geopark vállalkozói pályázhatnak a védjegy használatára. A GEOfood termékeknek szoros kapcsolatban kell állniuk a helyi földtani örökséggel, erről az összefüggésről konkrét rövid írásos információkat is meg kell tudni adni az élelmiszereken. Az előállítás során kiemelten fontos a helyi alapanyagok használata, valamint a környezeti-társadalmi-gazdasági fenntarthatóságra való törekvés – például kiemelten fontos a helyi munkatársak foglalkoztatása és a minél rövidebb beszállítói lánc biztosítása.

Bivalykolbász, ami szintén megkapta a GEOfood minősítést
Bivalykolbász, ami szintén megkapta a GEOfood minősítést

A Mátrai Bivalyrezervátum termékei az úgynevezett "Szurdokpüspöki formáció" miocén vulkáni működésének andezites és riolittufa kőzet alapjaira, az utóvulkáni hévforrás kráteresedés során kiülepedett ásványi és biogén kovaföld, márga, kvarcit, tufit talajrétegződések rendkívül gazdag ásványi- és nyomelemszerkezetén tenyésző vadfűszer- és gyógynövényeket szabadtartásban legelő őshonos állatállományból származnak. A Mátra nyugati kapujánál, Szurdokpüspöki határában, annak egyik legnagyobb fennsíkján (Laposok), mintegy 120 hektáron, Natura 2000 besorolású területen, valamint Herencsény község határában a Bivalyrezervátum állatai - elsősorban magyar házi bivalyok és parlagi szamarak - szabadtartásban élnek. A továbbtenyésztésre nem szánt egyedek gasztronómiai feldolgozása révén elsődlegesen hús, valamint kolbász, szalámi, sonka és egyéb húskészítmények hagyományos érleléssel készülnek, a termékeket természetes sóval, természetes fűszerekkel, helyben megtalálható, vad fűszernövényekkel ízesítik.
 

(forrás: GEOfood / Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk