hirdetés

Felmérés: a zöldülő vendéglátóiparról

Bár az elmúlt időszak nem volt könnyű a vendéglátóipari cégek számára, az Indepack Kft. friss kérdőívének válaszai szerint, sokan választottak fenntartható megoldásokat.

hirdetés

A komposztálható, lebomló csomagolóeszközök napi használatba kerültek és bár a tapasztalatok sokfélék, az adatok alapján a vendéglátóhelyek közel 30 százaléka már csak ilyen termékeket használ. Az élelmiszerárak, csomagolóanyagok és szállítási költségek növekedése viszont változást hozott a fogyasztási szokásokban. Minden 10. vendég az olcsóbb ételeket keresi, a forgalom nem mutat növekedést.

depositphotos
depositphotos

Hogy készült a felmérés?

Az elmúlt évekhez hasonlóan az Indepack Kft. 2022-ben is kérdőívvel fordult több mint 10.000 a vendéglátóipari ügyfeléhez (éttermek, gyorséttermek, kávézók, büfék, pizzériák), hogy felmérje csomagolóeszköz-használatukat, illetve megismerje tapasztalataikat a lebomló/komposztálható eszközökről. 

A kérdőívre adott válaszokból jól látszik, hogy az elmúlt három év trendjét követve a komposztálható/lebomló csomagolóeszközök használata továbbra is emelkedést mutat. Ennek alakulását a törvényi szabályozás is nagyban elősegítette. 2022 az első olyan év, amikor a hagyományos műanyag és a lebomló csomagolóeszközöket vegyesen használó cégek száma (38%) megelőzi a kizárólag egyszer használatos műanyag termékeket alkalmazó vállalkozásokat (33%). 

Új csomagolóeszközök 

A válaszadók 60 százaléka nyilatkozta, hogy az új csomagolóeszközök használatával tenni szeretne a környezetvédelemért, ezért olyan eszközeit is lecserélte, amit a törvényi szabályozás még nem ír elő számára. Azt is megtudtuk, hogy a vendégek általában örülnek a műanyagot leváltó dobozoknak/poharaknak, bár a válaszadók 10 százalék tapasztalja, hogy panasz érkezik a környezetbarát dobozok árára. A cukornád, papír alapú termékek természetesen más tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a hagyományos dobozok, (pl. javasolt a szállítás után az ételt más tárolóba helyezni, vagy a nagyon meleg hőfok okozhat enyhe deformitást) azonban a válaszadók csupán 12 százaléka tapasztal negatív visszajelzést. 

Visszaeső vendégszám, olcsóbb ételek

Az Indepack Kft. kutatása arra is választ keresett, hogy az élelmiszerárak, csomagolóanyagok és szállítási költségek emelkedése milyen változást hozott a cégek életében. A vendéglátóhelyek harmada (32,6%) tapasztalja, hogy a vendégszám kis mértékben visszaesett, ugyanakkor a válaszokból az is kiderül, hogy minden 10. vendég az olcsóbb ételek közül választ. A covid időszak alatt a házhozszállítások száma megnőtt és ennek mértéke a válaszadók 51 százalék szerint az elmúlt 1-2 hónapban nem változott, 35 százalékuk szerint viszont visszaesés tapasztalható. Növekedést csupán a vendéglátóhelyek 14 százaléka tapasztal.

 

(forrás: Indepack Magyarország Kft.)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk