METRO-konferencia: csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben

Kiemelt beszállító partnerei körében tartotta hagyományos éves partnerkonferenciáját a METRO Nagykereskedelem november 8-án. A korábbi évekhez hasonlóan az esemény célja az új üzleti év stratégiájának bemutatása volt, melyet kiegészített a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás eddig elért eredményeinek az ismertetése, valamint a közös üzleti lehetőségek megalapozása is.

A METRO többcsatornás nagykereskedelmi stratégiájának mindenki számára világos területe az áruházlánc 13 tagjának a modellváltásnak megfelelő fizikai átalakítása és korszerűsítése. Ebben komoly eredményeket ért el a nagykereskedelem, hiszen országszerte immár 8 megújult áruházat adtak át a profi vevőknek.

 

Három értékesítési csatorna

A nagykereskedelmi cég 2022-ben kezdte a vállalat piaci újrapozicionálását B2B fókuszú többcsatornás nagykereskedelemmé – ennek a folyamatnak a gyümölcse többek között a STAR STORE – Az Év Nagykereskedelmi Üzletlánca cím egymás után két évben való elnyerése, valamint a Business Superbrands díj is. A stratégiát az átalakuláshoz nemzetközi szinten dolgozták ki 2021-ben, de a helyi sajátosságok figyelembevételével alkalmazzák a METRO AG anyavállalat cégcsoportjának tagjai. Az „átalakulás” részben visszatérés a gyökerekhez, hiszen a cég klasszikus nagykereskedőként kezdte működését Magyarországon is – az újdonságot és a fejlesztési potenciált az eszközök és a csatornák adják. A többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés alapját az áruházlánc, azaz a cash&carry értékesítési csatorna adja, ezt egészíti ki a növekedés terepeként az árukiszállító üzletág pillére, míg a sokoldalú, dinamikusan fejlődő digitális üzletág híd szerepet lát el a folyamatban.

Csúcsteljesítmény

Míg a tavalyi partnerkonferencia mottója így hangzott: „Csúcsra törünk a nagykereskedelemben”, addig az ideié már az eredményekre utalt: „Csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben.” Az egy évvel korábban ismertetett 2030-as célok szerint a nagyvállalat az áruházak esetén a 1,5-szeres, a kiszállítási csatornán 2,3-szoros, míg a digitális csatornán a 8-szoros növekedést kívánja elérni – ezek az ambíciók márpedig nem is tűnnek túlzónak az eredmények tükrében. „2023-ban érezhetően felgyorsult a nagykereskedelmi átalakulás az áruházi és a kiszállítási üzletágban, és ez a digitális csatornával kiegészülve összességében 7,7%-os növekedést eredményezett.” – mutatott rá Thierry Guillon-Verne, a METRO ügyvezető igazgatója.

„Az áruházi értékesítési központjaink +7%-ot, a kiszállítási szolgáltatás +11%-ot, a digitális terület +8%-ot tudott növekedni. A kulcsfontosságú, vendéglátóipari és kereskedelmi vevőcsoportoknál a forgalmi részarányunk 7%pontot emelkedett, a kiszállítás forgalmi részaránya 13%-ról 18%-ra növekedett, a saját márka részarányunk pedig immár 28%-os. A digitális forgalmi részarányunk megduplázódott, és az elérhetőség is javult 4 százalékpontot, így elérve a 96%-ot.” – sorolta büszkén a cégvezető.

A modellváltás eszköztára

A Partnerkonferencia előadásai részletesen bemutatták az egyes területeken alkalmazott eszközöket a modellváltáshoz. Célcsoport-szegmentálást követően álltak össze a különböző vendéglátóipari profilú vállalkozásoknak szóló releváns ajánlatok: így létezik pizzéria kosár, ázsiai étterem kosár, vagy gyorsétterem kosár is. Az árpolitikát a stabil, versenyképes árak teszik vonzóvá: a forgalom több mint felét hozza az immár közel 5000 Többet olcsóbban! árazású termék értékesítése, a szegmens-specifikus heti ajánlatok (TOP50 termék) pedig különös népszerűségnek örvendenek a vendéglátóipari vásárlók körében. A produktivitást olyan intézkedések növelik, mint az áruházi helykihasználás optimalizálása, a termékforgás gyorsítása raklapos és kartonos kihelyezéssel.  A területi képviselők hálózatát 15%-kal bővítette a nagykereskedelem a hatékony kapcsolatépítés érdekében, így biztosítva az end-to-end szolgáltatásokat. Központi rendelési rendszer és kollaboratív előrejelzés segíti az ellátási lánc hatékonyságát és a folyamatos rendelkezésre állást.

Mit hoz a jövő?

A szembeötlő változások – a 2024 végéig végbemenő áruház-átalakításokon kívül – a digitális területen fognak jelentkezni. Napjainkban a 10.000, kifejezetten profi vevőknek szánt terméket kínáló MSHOP, a több, mint 155.000 felhasználóval rendelkező METRO Companion app, valamint a HoReCa egységek mindennapi működéséhez segítséget nyújtó DISH áll rendelkezésre a METRO partnerei számára. Előreláthatólag 2025-ben több európai ország után már hazánkban is elérhető lesz a legnagyobb online gasztro piactér​, a METRO MARKET. Komoly fejlesztések fognak emellett folyni a kiszállítási terület potenciáljának kiaknázása új vevők bevonásával.

Stratégiai együttműködésre kérik a partnereket

A konferencia keretében a METRO felsővezetésének új tagjaként bemutatkozott az új kínálati igazgató Dr. Kápolna Beáta is, akinek a friss és ultrafriss kategória korábbi beszerzési osztályvezetőjeként a piac szereplőivel jó és gyümölcsöző kapcsolatot volt alkalma kialakítani az elmúlt években.

„Célunk, hogy az elsődleges beszerzési forrása legyen a vendéglátóipari és a független kiskereskedelmi egységeknek, valamint a kis- és középvállalkozásoknak.” – hangsúlyozta Dr. Kápolna Beáta kínálati igazgató, és stratégiai együttműködésre kérte a partnereket: „Tisztában vagyunk vele: a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésben a kulcs az ellátási lánc minél hatékonyabb működése. A beszállítóinkkal való együttműködést ezért szeretnénk átalakítani tranzakció alapú kooperációból közös üzleti fejlesztéssé. Az együtt növekedéshez tanulnunk kell egymástól. A beszállítóinkkal és a vevőinkkel való együttműködés nem más, mint befektetés egy mindenki számára előnyös üzletért, amit volumennövekedésen keresztül kell közösen elérnünk.”

 

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.