Tudásmegosztásra ösztönzik a gasztronómia szereplőit

A Piqniq Budapest és a Mastercard kampánya a fejlődésre nyitott szakmabelieket célozza.

A Piqniq Budapest a Mastercarddal együttműködve nyitott közösségként köti össze a gasztronómia szereplőit, teret adva a fejlődésnek és a kapcsolatépítésnek, tudásmegosztásnak. 2020-ban három hónap leforgása alatt több mint száz szakember megszólaltatásával, 25 gasztrotémát feldolgozva futtatott közös kampányt: a Tanulj, fejlődj! Nagykép a gasztronómiáról elnevezésű projekt keretében nem mindennapi történeteket, inspiráló szakembereket, izgalmas kulisszatitkokat ismerhettünk meg a vendéglátás színes világából - írja testvérlapunk a Kreatív.hu.

A 2021 végén induló Piqniq 2.0 kampányban a tudásmegosztásra és a tapasztalásra kerül majd a hangsúly. A kampányelemek megtervezéséhez készült Az év gasztro-felmérése – 2021 kutatásban 400 vendéglátós és 1600 a terület iránt érdeklődő gasztrorajongó válaszai alapján azt vizsgálták, hogy mennyire vonzó az iparág az abban és az azon kívül dolgozóknak, illetve honnan tájékozódnak a témában a szakmabeliek és a gasztrorajongók.

A most induló kampány a gasztronómiai iránt rajongó és a saját vállalkozás indítását mérlegelő “laikusokra”, valamint a tanulásra és fejlődésre nyitott szakmabeliekre fókuszál.

"A célunk, hogy 2022 végére a tavalyi aktív tagjaink számát minimum megduplázzuk, azaz akár résztvevőként, nézőként, hallgatóként vagy mentorként, előadóként bővüljön a Piqniq közösségét alkotó emberek, szakemberek, vállalkozások száma, akik közös gondolkodással szeretnének fejlődni." - mondta el Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest társalapítója. 

“A gasztronómia igazi mainstream terület lett a szó legjobb értelmében: a híresebb séfek igazi sztárok, a jó éttermek kultusza az egekben van, az evés-ivás pedig az egyik legfontosabb örömforrásunkká vált a pandémia alatt. Fontos számunkra, hogy a vendéglátásban ne csak a fizetésnél, hanem az élmény egészénél jelen legyünk – ennek biztosítására pedig tökéletes partner a Piqniq, ami az ország top éttermeit, szakembereit és a gasztrorajongóit ülteteti egy virtuális asztalhoz” - mondta el Szalkai Réka, a Mastercard marketing igazgatója.

A Piqniq 2.0 november végén olyan, folyamatosan bővülő programokkal indul, mint a Piqniq Patronok mentorprogram már létező gasztrovállalkozásoknak, itt az ország legmenőbb gasztrovállalkozásait tömörítő közösség tagjai közül 25-en (pl. Masterclass, a Dreher, az Eisberg, a We Love Budapest) mentorálják a jelentkező gasztrovállalkozásokat. Készül egy podcast sorozat laikusoknak és szakmabelieknek, ahol a hazai gasztronómia legfontosabb trendjeit elemzik. Készülnek How-to anyagok, amely egy gyorsan befogadható és beépíthető, iparági szakemberek tudásából építkező cikksorozat lesz vállalkozásfejlesztés témában, ezek leginkább az üzletvezetőknek és a nyitás gondolatával játszó laikusoknak szólnak majd. Készül több, a hazai gasztroélet kulisszái mögé bepillantást engedő riportsorozat, ahol rövid videókon keresztül ismerhetjük meg a hazai gasztronómia ismert és kevésbé ismert arcainak történetét.

Forrás: Kreatív Online


Sonkafőzésnél  hallgassunk Bíró Lajosra!

Sonkafőzésnél hallgassunk Bíró Lajosra!  

Így nem lesz kemény és íztelen a húsvéti sonka.
Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka

Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka 

Megvásárolja a Boci, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit a Cerbona a Nestlétől.
Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón

Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón 

Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón.
Siemens-innováció:  ételmaradékból meleg víz

Siemens-innováció: ételmaradékból meleg víz 

A cég támogatásával valósul meg a hulladékból energiát előállító zöld megoldás.
Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában

Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában 

A Matild Palace-ban jellegzetes helyi finomságokat és a nemzetközi villásreggeli-klasszikusokat kóstolhatunk.
Borok a húsvéti sonka mellé

Borok a húsvéti sonka mellé 

A legmeghatározóbb fogás az ünnep során a húsvéti sonka, de megválasztani mellé a megfelelő bort.
Két magyar pezsgő a világelitben

Két magyar pezsgő a világelitben 

Az egyik exkluzív termék, kizárólag a Michelin-csillagos Babel Budapest étterem számára készült.
Ünnepel a Balatoni Kör

Ünnepel a Balatoni Kör 

Tíz éves születésnapját ünnepli a Balaton közepén, egy hajón megalakult társaság.
Sakura ünnep a fedélzeten

Sakura ünnep a fedélzeten 

Az Emirates különleges tradicionális japán fogásokkal idézi meg a szigetország cseresznyefa virágzásához kapcsolódó hagyományait.
Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA

Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA 

A Csányi utcában 12 kültéri installációban mutatják be a kortárs zsidó kulturális és gasztronómiai életet.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.