Akiket megkérdeztünk, azok közül többen nem akartak névvel nyilatkozni, vagy nem tagjai az oldalnak. Érthető a hárító magatartás is, hiszen olyan szolgáltatóról nyilatkoznának negatívan, ahonnan sok üzlet, megkeresés, foglalás érkezik, amely a vendégérkezés egyik biztos forrása.
Bevált a virtuális kártyarendszer
A szakmában szinte általános vélemény, hogy főszezon közepén, amikor az éves forgalom jelentős hányada realizálódik, elfogadhatatlan egy karbantartást ekkorra időzíteni, hiszen ilyenkor a vállalkozóknak számos kiadása is keletkezik.
A megkeresett szállodások majd mindegyikük azt mondta, náluk nincs gond, ugyanis ők fizetnek a booking.com-nak. Jávor Noémi, a Duna-parti Viktória Hoteltől elmondta, ők kártyás rendszer keretében utalják át a szállásfoglaló oldal jutalékát. Arról, hogy bármi nem működne, most hallott először.
Hasonló a véleménye Géher Zoltánnak, a Hotel Continental igazgatójának: a virtuális kártyarendszer, amelyet alkalmaznak, kiküszöböli az effajta problémákat, ugyanakkor a vendégek nagy része helyben, kártyával vagy készpénzzel fizet, tehát eleve ki van zárva az ilyen probléma.
A Danubius Hotels vezetése szintén azt nyilatkozta, az általuk alkalmazott fizetési megoldást nem érinti ez a probléma.
A vendég szeret helyben fizetni
Klasszis TopDesign szakmai versenyünk egyik tavalyi győztese, egy ötcsillagos major egyáltalán nincsenek fenn a foglalási rendszeren. Sosem volt rá szükségük ezután sem lesz, e nélkül is jön a vendég, szinte szájról-szájra terjed a hírük, mondták a kétútközi Gräefl major tulajdonosai.
Pócs Róbert, az abádszalóki nyolc szobás Casablanca tulajdonosa azonban hallott már erről a problémáról. Szerepelnek is a Booking.com-on, de, mint mondta, kezdettől fogva úgy intézik a foglalási rendszert, hogy a vendég ne a szállásfoglaló oldalnak fizessen. A vendégek többsége ugyanis abban jobban bízik, ha a helyszínen fizethet ki a szobát, nem pedig online. A jutalékot így ők utalják át a Bookingnak, és átutalásuk eddig mindig időben, gond nélkül, megérkezett.
Van, aki havonta csak egyszer utal
A sarudi Sulyom Tájétterem és Panzió tulajdonosa, Kücsön Gyula annyit mondott, sosem dolgoztak a booking.com-mal, és nem is áll szándékukban.
Tolcsva és egész Tokaj rejtett kincse, a Kincsem Kastély tulajdonosa, Matyasovszki István azt válaszolta, igen, dolgoznak velük, de náluk is az a rendszer, hogy a vendég nekik fizeti ki a szoba árát, és havonta egyszer utalják át a jutalékot a szállásfoglaló portálnak.
Jár-e jutalék, ha a vendég lemondja a szobát?
A borsodgeszti Villa Viridis ugyan még tagja az oldalnak, de már azt tervezik, hogy leválnak róla. Többen, az általuk ismert szakmai körben, arról panaszkodtak, ha a vendég nem érkezik meg, a Booking.com akkor is felszámolja a jutalékot, amit nem tartanak korrektnek, hiszen plusz költséget okoz, a bevétel viszont egy az egyben kiesik.
Forrás: Turizmus Online