Melyek lettek idén a világ legjobb légitársaságai?

Július közepén, a Paris Air Show-n osztották ki az idei évben is a World Airline Awards legjobbjainak járó elismeréseket. A Skytrax szavazásán 18 millió légiutas vett részt a világ 160 országból, akik 41 indikátor alapján értékelhették a több mint 200 légitársaságot.

Az "Év Légitársasága" az Emirates lett, az utasok szavazatai alapján; a World Airline Awards díjkiosztó ünnepségen a társaság vehette át a világ legjobb légitársaságának járó díjat. A legrangosabb elismerés mellettt a társaság további díjakat is kapott, az Emirates lett a Közel-Kelet legjobb légitársasága és az övék a világ legjobb fedélzeti szórakoztatása is. A tavalyi és tavalyelőtti világelső Qatar Airways az idei évben összesítve a második helyet szerezte meg. Emellett a Qatar Airways-é lett még a világ legjobb business kabinja, és a világ legjobb business class lounge-ja, valamint övék a legjobb személyzet a Közel-Keleten. 

Ahogy 2012-ben, úgy az idei évben is a Singapore Airlines szerezte meg a harmadik helyet, amelyet a legjobb ázsiai légitársaságnak is megválasztották. Érdemes megjegyezni még az idei toplista alakulásáról, hogy most először került a legjobb 10 közé a Garuda Indonesia, amely 8. helyezett lett.

A világ 10 legjobb légitársasága: 
  1. Emirates
  2. Qatar Airways
  3. Singapore Airlines
  4. ANA All Nippon Airways
  5. Asiana Airlines
  6. Cathay Pacific Airways
  7. Etihad Airways
  8. Garuda Indonesia
  9. Turkish Airlines
  10. Qantas Airways

Az AirAsia az idei évben is a világ legjobb diszkont légitársasága lett, míg Európa legjobbjának a fapados szegmensből a Norwegiant választották, utóbbi az easyJettől szerezte meg sok éve tartó elsőségét.

A Cathay Pacific Airways nyerte a világ legjobb fedélzeti személyzetének járó elismerést. 

A globális listán negyedik helyen végzett ANA All Nippon Airways másik két elismerést is kapott: a reptéri szolgáltatások és a legtisztább fedélzet kategóriában lett a legjobb.

A World's Best Leisure Airline címet idén a Thomson Airways vitte el. 

A World's Most Improved Airline kategória nyertese az orosz Transaero Airlines lett, a kutatás során termékeire, szolgáltatásaira egyaránt jobb szavazatokat kapott, mint a korábbi években, és előrébb végzett az összesített listán is.

2013 legjobb regionális légitársaságának pedig a Dragonairt választották.

Böngéssze végig az egyes kategóriák nyerteseit: 

2013 WORLD AIRLINE AWARDS kategóriák Nyertesek
Best Regional Airline in Europe Aegean Airlines
Best Airline in Eastern Europe Aeroflot Russian Airlines
Best Low-Cost Airline in the Middle East Air Arabia
Best Airline in Central Asia / India Air Astana
Best Staff Service in Central Asia / India Air Astana
Best Airline in North America Air Canada
World's Best Premium Economy Class Air New Zealand
World's Best Premium Economy Class Onboard Catering Air New Zealand
World's Best Premium Economy Class Seats Air New Zealand
World's Best Low-Cost Airline AirAsia
Best Low-Cost Airline in Asia AirAsia
Best Low-Cost Airline Premium Class cabin AirAsia X
Best Low-Cost Airline Premium Class seat AirAsia X
World's Best Airport Services ANA All Nippon Airways
World's Best Aircraft Cabin Cleanliness ANA All Nippon Airways
Best Staff Service in Asia Asiana Airlines
World's Best Economy Class Onboard Catering Asiana Airlines
Best Staff Service in South America Avianca
Best Low-Cost Airline in South America Azul Airlines
World's Best Cabin Staff Cathay Pacific Airways
Best Airline Transpacific Cathay Pacific Airways
Best Airline in C America / Caribbean Copa Airlines
Best Staff Service in C America / Caribbean Copa Airlines
World's Best Regional Airline Dragonair
Best Regional Airline in Asia Dragonair
Airline of the Year 2013 Emirates
World's Best Airline Inflight Entertainment Emirates
Best Airline in the Middle East Emirates
Best Airline Staff Service in Africa Ethiopian Airlines
World's Best First Class Etihad Airways
World's Best First Class Onboard Catering Etihad Airways
World's Best First Class seats Etihad Airways
Best Airline in Northern Europe Finnair
World's Best Economy Class Garuda Indonesia
World's Best Economy Class seats Garuda Indonesia
Best Airline in China Hainan Airlines
Best Airline Staff Service in China Hainan Airlines
Best Low-Cost Airline in Central Asia / India IndiGo
World's Best Business Class seats Japan Airlines
Best Regional Airline North America jetBlue Airways
Best Low-Cost Airline in Australia / Pacific Jetstar Airways
Best Airline Staff Service in Europe KLM Royal Dutch Airlines
Best Airline in South America LAN Airlines
World's Best First Class Lounge Lufthansa
Best Airline in Western Europe Lufthansa
Best Airline Transatlantic Lufthansa
World's Best Airline Signature Dish Malaysia Airlines
Best Low-Cost Airline in Europe Norwegian
World's Best Airline Alliance oneworld Alliance
Best Airline Australia / Pacific Qantas Airways
World's Best Business Class Qatar Airways
World's Best Business Class Lounge Qatar Airways
Best Airline Staff Service in the Middle East Qatar Airways
Best Regional Airline in China Shenzhen Airlines
Best Airline in Asia Singapore Airlines
Best Airline in Africa South African Airways
World's Best Leisure Airline Thomson Airways
World's Most Improved Airline Transaero Airlines
Best Airline in Europe Turkish Airlines
Best Airline in Southern Europe Turkish Airlines
Best Business Class Onboard Catering Turkish Airlines
Best Low-Cost Airline in North America Virgin America
Best Airline Staff Service in North America Virgin America
Best Staff Service in Australia / Pacific Virgin Australia

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?