Túl a csúcson a Facebook?

Bár korai lenne trendeket felvázolni, a 2018-as közösségimédia-használati adatok elemzése arra utal, hogy a közösségi média komoly változásokon megy át. Az Edison Research és a Triton Digital közös jelentése a médiafogyasztási- és -használati szokásokat vizsgálta az online térben. A jelentés szerint az amerikai felhasználók szokásai drámai mértékben megváltoztak.

1) A közösségimédia-használat most először csökkent.

2018-ban kevesebben használták a közösségi médiát, mint a korábbi években. Az Edison Research 2000, 12 éves vagy annál idősebb felhasználót kérdezett a tartalomfogyasztási szokásairól. A válaszadók 77 százaléka mondta azt, hogy használják a közösségi médiát, szemben a 2017-es 80 százalékkal. Bár ez első ránézésre nem túl nagy különbség, érdemes megjegyezni, hogy a közösségimédia-használat évente átlagosan 7,77, de minimum 3 százalékkal nőtt az elmúlt kilenc évben. Az elsődleges közösségimédia-platformok (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram stb.) alighanem elérték a csúcsot; nem lenne meglepő, ha 2019-ben is hasonló csökkenést figyelhetnénk meg. A változás oka az lehet, hogy a fiatal amerikaiak inkább az olyan üzenetküldő platformokat részesítik előnyben, mint a WhatsApp, a Facebook Messenger vagy a Snapchat, és kevésbé használják az elsődleges platformokat. Ez a változás nem fog a nagyok azonnali összeomlásához vezetni, de a legnagyobb közösségimédia-felületekről való elvándorlás nagyon is kézzelfogható.

2) Egyre kevesebben használják a Facebookot.

Tavaly a válaszadók kétharmada mondta, hogy használják a Facebookot, de az akkori 67 százalékos részarány mostanra 62 százalékra csökkent – és ilyenre még nem volt példa a Facebook történetében. Hogy ennek a cég körüli botrányok, az egyre dühösebb politikai viták, vagy a platform meghaladottsága az oka, azt nehéz megmondani, de a csökkenés mértéke kézzelfogható. Az Edison tervezi, hogy a kanadai és ausztrál piacokat is megvizsgálja; akkor kiderülhet, hogy a jelenség globális, vagy Amerika-specifikus. 3) A fiatalok körében a Facebook rengeteget vesztett a népszerűségéből. Bár régóta rebesgetik, most már a számok is alátámasztják, hogy a Facebook népszerűsége egyértelműen hanyatlik a fiatal amerikaiak körében. A 12-34 éves korosztályban a felhasználóbázis mérete 15 százalékkal csökkent. Bár ebben a csoportban még mindig 67 százalék a rendszeres használók aránya, ez a visszaesés nem túl biztató képet fest a platform jövőjéről. Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy a középkorú amerikaiak jóval vonzóbbnak tartják a Facebookot, mint a fiatalok – pedig a Facebookot az alapítása utáni években még csak diákok használhatták.

4) Már a Twitter sem a régi.

Bár a Facebook esetében a visszaesés jóval látványosabb, a Twitter is hasonló veszteségeket szenvedett el. A platform fennállása óta ez volt az első év, amikor csökkent a felhasználók száma és aktivitása. A minta a Facebookét követi: 2016-ban és 2017-ben még növekedést könyvelhettek el, 2018-ban már visszaesést. Az adatok alapján a 12 évnél idősebb amerikaiak 21 százaléka használja a Twittert: ezzel ők a hatodik legnépszerűbb közösségi platform.

5) A fiatalok körében a Snapchat és az Instagram a legnépszerűbbek.

2017-ben a 12-34 éves amerikaiak 19 százaléka többet használta a Snapchatet, mint bármelyik más közösségi platformot. Az Instagram részesedése 18 százalék volt ugyanebben a felmérésben. 2018-ban a vizsgált korosztályban a Snapchat részesedése már 29 százalék volt – nagy előretörés alig egy év alatt. Az Instagram nem tudott ekkorát nőni, de a 12-34-es korosztályban a felhasználók 22 százalékának ez a kedvenc közösségi platformja. És mindez a Facebook rovására megy: tavaly még a fiatal amerikaiak 48 százaléka a Facebookot tartotta a kedvenc közösségimédia-platformjának, de az arányuk idén 35 százalékra csökkent.

6) A fotó alapú közösségi média feltörekvőben van.

Hogy a (mozgó)képek több embert vonzanak, mint a szövegek, az természetes, és ez a trend alighanem változatlan marad, amíg több szem lesz a világon, mint agy. Az összes közösségimédia-platform felkínálja a kép- és videómegosztási lehetőséget, de csak három van, ami szinte csak erre hagyatkozik: az Instagram, a Pinterest és a Snapchat. A hat legnépszerűbb platform közül csak ez a három könyvelhetett el növekedést 2018-ban. (Számokban: az Instagram-használat 34-ről 36 százalékra, a Pinterest 30-ról 31 százalékra, a Snapchat 29-ről 31 százalékra nőtt.) Eközben az olyan, elsősorban a szövegekre építő platformokat, mint a Facebookot, a LinkedInt vagy a Twittert vagy ugyanannyit, vagy kevesebbet használták, mint egy évvel ezelőtt.

Forrás: Index


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?