Kihirdették az Év Szállodája győzteseit

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége  (MSZÉSZ) három év kihagyás után 2022 végén végre ismét meghirdethette az Év Szállodája pályázatot. Március 14-én, a Hilton Budapest Báltermében exkluzív gálaest keretében kihirdetésre kerültek a győztesek. Dr. Szauter István zsűrielnök, a győztesek neveinek kihirdetése előtt megjegyezte, hiányoztak nagyon a 2022. évi megmérettetésen az ötcsillagos hazai házak pályázatai.

A 2013-ban életre hívott pályázat célja kiemelni azokat a szállodákat, amelyek kiemelkedő gazdasági teljesítményük mellett minőségi szolgáltatásokat nyújtanak a vendégeknek, példaértékű a humánpolitikájuk, fenntartható megoldásokkal óvják környezetünket, vagy éppen jótékonysági akciókkal segítik a rászorulókat.

24 pályázat, rangos szakmai zsűri

Az idei évben 24 hotel vett részt a versenyben, a Szövetség által felállított, független, kiváló szakemberekből álló zsűri egymástól teljesen függetlenül pontozta a megadott értékelési szempontok alapján a pályázatokat.

A zsűri tagjai a következők voltak:

Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferencia Központ igazgatója, Schmidt Ferenc, a Crocus Gere Bor Hotel & Resort szállodavezetője, Szabó Ákos, a Bo33 Hotel**** Family & Suites és a Bo18 Hotel***Superior igazgatója, dr. Szauter István, a Frivex Consulting ügyvezetője, illetve Szerdi Zsuzsanna, a Hotel Lycium**** Debrecen igazgatója.

Az Év Szállodája 2022 pályázat nyerteseit 2023. március 14-én, a Hilton Budapest szállodában tartott nagyszabású gálán hirdették ki. A díjakat Horváth Péter, MTÜ vezérigazgató, Flesch Tamás, MSZÉSZ elnök és dr. Szauter István zsűrielnök adták át.

A következő házak kapták az elismerést

Az Év Szállodája 2022 címet alábbi hotelek nyerték el:

• Országosan meghirdetett 3* kategóriában: ibis Styles Budapest Airport

• A fővároson kívüli szállodák részére meghirdetett 4* kategóriában: Kolping Hotel Spa & Family Resort

• A budapesti 4* „limited service” kategóriában döntetlen eredmény született: Opera Garden Hotel & Apartments illetve Hotel Moments Budapest

• A budapesti 4*„full service” kategóriában: Budapest Airport Hotel STÁCIÓ Wellness & Konferencia

A nyertesek közül a Kolping Hotel harmadszorra, a Hotel Moments és a Hotel Stáció pedig másodszorra nyerte el az Év Szállodája címet, amely azt mutatja, hogy ezen szállodák folyamatosan magas színvonalú szolgáltatást nyújtanak, képesek fejlődni, fejleszteni, a munkavállalóikat elismerik, motiválják és a CSR tevékenységük is példaértékű.

A szoros verseny miatt a kategóriagyőztesek mellett a zsűri különdíjak odaítéléséről is döntött:

• Főnix különdíj: Ensana Thermal Margitsziget

• Legjobb HR politikáért járó különdíj: Thermal Hotel Visegrád

• Legaktívabb CSR tevékenységet elismerő különdíj: Hotel Európa Fit Hévíz

• Kiemelkedő teljesítményjavulásért járó különdíj: Gotthard Therme Hotel & Conference

x x x

A Hilton Budapest szálloda lenyűgöző Báltermében megrendezett gálaest rendkívül jó hangulatban telt, az elmúlt 3 év viszontagságai, hullámvölgyei után ismét együtt ünnepelt a szakma. A jókedvhez hozzájárultak az est szponzorai: az Etyeki Kúria Borászat, a METRO és a Zsoldos Pálinka Manufaktúra.

Forrás: MSZÉSZ / Turizmus Online


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?