hirdetés
hirdetés

Osztrák Szállodaszövetség: nem tarthatunk zárva az átoltottságig!

"A nehéz gazdasági helyzetbe került szállodákat meg kell nyitni, s nyitva is kell tartani" - hangsúlyozza az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) szállodai tagozata.

hirdetés

"Az állandó újrakezdés: a bezárás, kinyitás, bezárás hatalmas terhet és financiális ellehetetlenülését hoz magával, ez az út már nem járható – olvasható Susanne Kraus-Winkler, a WKO szállodai tagozat elnökének nyilatkozatában. A lakosság átoltásáig nem lehet várni, egyetlen megoldás a szállodai vendégek érkezés előtti antigén tesztelésének előírása, valamint a szálloda munkatársainak heti rendszerességű COVID-szűrése jelenti. A szállodák nyitva tartását biztosító tesztstratégia javaslatát a WKO átnyújtotta a szövetségi kormány illetékeseinek - írja a GD Consulting.

A WKO számítása szerint jelenleg hetente kb. félmilliárd eurós összeg esik ki az osztrák turizmusgazdaságból. Egy hét zárlat 255 millió euró forgalomkiesét okoz az osztrák szállodáknál, 200 milliót pedig a vendéglátás területén dolgozó vállalkozásoknak. Ausztriában a szállodák november eleje óta zárva tartanak, csak üzleti utazókat fogadhatnak. A tervezhetőség hiánya miatt sok vállalkozás az ellehetetlenülés közelébe került. A bizonytalanság sem a szállodásoknak, sem a beszállítóknak, sem pedig a vendégeknek nem jó.  A kulturális szektorban heti szinten 100 millió eurós kár keletkezik a leállás miatt. A szövetségi kormány eddig 50 milliárd eurót irányzott elő a kormányzati segélyprogramok és különböző mentőcsomagok finanszírozására, amely összeg nagyjából megfelel Szlovénia éves GDP-jének, illetve az osztrák bruttó hazai termék nyolcadának.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk