Késés és járattörlés esetén segíthet a Flight Refund

Az európai légi utasoknak járatkésés, –törlés és visszautasított beszállás esetén kártérítés járhat. Egy magyar társaság arra vállalkozik, hogy az utasok helyett eljár jogaik érvényesítésében. Terveik szerint hamarosan az Unió számos más országából is befogadnak megbízásokat.

A légi utasok jogainak érvényesítésére alapított Flight Refund Kft. európai terjeszkedésbe kezd az első éves működésének tapasztalatait felhasználva – tudtuk meg Csuhaj Miklóstól, a társaság ügyvezetőjétől.

A Flight Refund Kft., átalakította és újraindította online szolgáltatását, amely egy éven át próbaüzemben működött, ennek során már sok száz utas kártérítési ügyében járt el. Ezen eljárások számos esetben igazi kihívások elé állították a Flight Refund speciális jogi és légiipari felkészültséggel bíró szakértői csapatát.

Csuhaj Miklóstól megtudtuk, hogy a hozzájuk kerülő ügyek több mint felében sikerül még a bírósági fázis előtt megegyezésre jutni a légitársaságokkal a kártérítésről, ugyanakkor több esetben csak a bíróság tudta kikényszeríteni az utasoknak járó jóvátételt. Nem titok, hogy egyes légitársaságok nem örültek a Flight Refund megjelenésének, és minden lehetséges eszközzel igyekeztek gátolni működésüket. Végül a követeléskezelésre MNB engedéllyel rendelkező PannonHitel Pénzügyi Zrt. bevonásával sikerült megoldani a problémákat.

A Flight Refund, a közép- és kelet-európai régióban elsőként, 2012. őszén, Magyarországon indított a légi utasok jogainak érvényesítését segítő szolgáltatást. Bármely EU-n belüli légitársaság járatának több mint 3 órás késése, váratlan törlése, vagy a túlfoglaláskor előforduló beszállás megtagadása esetén a Flight Refund átvállalja a kártérítési folyamat lebonyolítását a kárt szenvedett utazótól, akiknek ilyen esetekben kártérítés járhat.

Tapasztalatok szerint egy kártérítési igény érvényesítése hosszadalmas jogi és adminisztratív folyamat. Ennek lebonyolítása általában nem egyszerű, és a megfelelő jogi képviselet általában elengedhetetlen. Az utasnak viszont nincs más dolga, mint hogy a www.flight- refund.eu oldalon egy pár perc alatt kitölthető űrlapon a kárigényét bejelentse.

A bejelentés és a kártalanítási folyamat az utas részéről kockázatmentes, mivel az utasnak kizárólag sikeres végkimenetel esetén kell sikerdíjat fizetnie. A kártérítés mértéke különböző feltételektől függően, akár 600 euró is lehet utasonként. Ez egy négytagú család esetében akár félmillió forintot is jelenthet, készpénzben.

Csuhaj azt is hangsúlyozta, hogy az uniós rendelet vonatkozik a fapados és a charterjáratokra is, és vitás esetekben – például a háromórás késés tekintetében - a bíróság mindig a repülőjegyen szereplő információkat tekinti irányadónak.

Az alapítók egy iparági veteránt, Csuhaj Miklóst bízták meg a társaság ügyvezetésével. Csuhaj, aki korábban a Worldspan Hungary country managere volt, a Flight Refund Kft. vezetőjeként a hároméves európai terjeszkedési stratégia végrehajtásáért felel majd.

„A légi utasok jogainak védelme egy méltatlanul mellőzött területe az iparágnak. Nagy örömömre szolgál, hogy egy magyar start-up stratégiai vezetőjeként ilyen fontos cél szolgálatába állíthatom eddigi tapasztalataimat, és hogy ezt a kitűnő és hiánypótló szolgáltatást más európai piacokon is népszerűsíthetem”- mondta el Csuhaj Miklós.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.