hirdetés
hirdetés

Összeomlott az Amadeus rendszer hétfőn

Hétfőn három órára összeomlott az Amadeus számítógépes rendszere, egyes utazási irodák még egy nappal az üzemzavar után is ütközhetnek nehézségbe, ha repülőjegyet szeretnének foglalni, írta közleményében a GDS.

hirdetés

A foglalási óriás elnézést kért az okozott kellemetlenségekért, de nem árulta el, hogy mi okozta a kiesést, amely azokat az utasokat is érintette, akik online szerettek volna becsekkolni, lefoglalni helyüket vagy repülőjegyet szerettek volna vásárolni. A repülőtereken szintén késve tudtak becsekkolni az utasok, a földi kiszolgálószemélyzet nem tudott útlevelet szkennelni, hanem manuálisan kellett bepötyögniük az adatokat. Híradások szerint a késések miatt voltak olyan járatok Finnországban, amelyeknél kérdéses volt, hogy felszállnak-e. Az összeomlás 150 légitársaságot érintett, többek között a British Airwayst, az Iberiát, a Qantast, a Cathay Pacific-et és az SAS-t, írja a Travelmole.

A globális foglalási rendszer meghibásodása itthon is okozott némi riodalmat. Szerencsétlen egybeesés volt hétfőn, hogy azon a napon, amikor a Malévet stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette a kormány, azaz csődeljárás és felszámolás esetén a kormány által kijelölt állami tulajdonban álló nonprofit gazdasági társaság jár el vagyonfelügyelőként, felszámolóként, gyakorlatilag nem lehetett online repülőjegyet vásárolni. Az Indexnek több olvasója is jelezte hétfőn a problémát, ami "nem függ össze a magyar légitársaság nehéz anyagi helyzetével", nyugtatta olvasóit a lap.

Az Amadeus hétfőn először egy minössze kétsoros közleményt adott ki, melyben beismeri, hogy néhány légitársaságnak nehézségei támadtak a rendszerükkel, elnézést kért a késésekért és az okozott kellemetlenségekért és biztosította ügyfeleit, hogy dolgoznak a megoldáson.

Később, még hétfőn este újabb közleményében úgy nyilatkozott az Amadeus, hogy minden légitársasági rendszert helyreállítottak. Néhány utazási irodai partner azonban még tapasztalhat szolgáltatás-kimaradást, melynek elhárításán folyamatosan dolgoznak.

A GDS azt nem árulta el, hogy mi okozta az online rendszer összeomlását és hogy hány utast érintett, írja a Travelmole.

Az Amadeus hivatalos, magyar nyelvű levélben fogja tájékoztatni partnereit a hétfői probléma részleteiről, amint a hiba oka 100%-ig ismert lesz, tudta meg lapunk.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol az idei Utazás kiállításról?

Kiadónk társoldalai