hirdetés

Új bormárka született, a Villányi Franc

A Decanter Magazinban szólt korábban erről Michael Broadbent is, aki egyszerűen csak úgy foglalta össze a most előlépő új márkát, hogy a cabernet franc Villányban találta meg szellemi otthonát. A SODA Group teljesen új szemléletével, mint kommunikációs ügynökségi csoport vezeti be a villányi borászok közös nevezőjeként megszületett Villányi Franc márkát, amely nem egy pincéhez köthető, hanem az egész borvidék sajátja.

hirdetés

Abból a fajtából válhatnak nagy borok, amelyek megtalálják otthonuk igazi gyökérét. A cabernet franc Villányban lelte meg igazi hazáját, innen fogja megismerni majd az egész világ. Az egyedülálló természeti adottságok és feltételek megteremtették annak lehetőségét, hogy a régióban e fajtából olyan borok szülessenek, amelyek nem csak a franc, de a Villány nevet is egyedülállóvá teszik. Vitathatatlan, hogy Villány legfontosabb tőkéje mára a cabernet franc lett, amely jelenleg a borvidék 14%-át foglalja el, és területhódítása nem áll meg. A mészköves, löszös talaj, a magas napsütéses órák száma, a korai érés mind tökéletes alapot teremtenek ahhoz, hogy a borászok a lehető legfinomabbat hozzák ki a szőlőből.

Kattintson a képre a galériához!
Kattintson a képre a galériához!


Elegancia és tökéletes harmónia

Ezek a szavak jellemzik a Villányi Cabernet Franc, illetve mától Villányi Franc elnevezésű nedűt, hiszen nemes és fenséges, robosztus, mégis lendületes, tiszta és komplex. Lehet játékos, illatos, fűszeres is, amely egyszerre ejti rabul az összes érzékszervet. A cabernet franc egy kiváló fajta, de a Villányi Franc 2014. május közepétől önálló fogalom. A Turizmus Trend is meghívást kapott arra a bemutatkozó bortúrára, amelyen 19 elismert borász és borászat adott kóstolót, több mint negyvenféle vörösborból. A pincékbe, sőt pincerendszerekbe is betekinthettünk, hogy még teljesebb képet kapjunk azokról a helyekről, eszközökről, illetve professzionális munkáról és tudásról, amelyek ma a Gere, Csányi, Günzer, Wassman, Vylyan, Heumann, Janus, Malatinszky, Ruppert, Jekl, Vinatus, Tiffán’s, Bock, Mokos, Polgár, Szemes és Szende neveket méltán tették elismertté és példaértékűvé. Ez a példa meg is láttatja velünk, olvasókkal azt az összefogást, amely 1994-től, a Villány-Siklósi Borút Egyesület megalakulásával indult – kezdte exkluzív beszélgetésünket Becker Leonóra, az egyesület elnöke.

A legnagyobb borászok szavaival ez a Villányi Franc

Gere Attila: „A leghűbben képes visszatükrözni a borvidék kiváló és egyedi adottságait.”
Gál József: „A legnehezebb és legtökéletesebb alkotás.”
Günzer Tamás: „Előtérbe kell helyeznünk, Bordeaux kicsit elfordult a fajtától.”
Ralf Wassmann: „Megindítja a szívünket és a lelkünket, titkaival táncol a nyelven!”
Ipacs Szabó István: „Küldetése van a világban, örök hazára talált, ahogyan mi is.”
Ruppert Ákos: „E harmonikus bort adó világfajta telitalálat a számunkra.”
Gere Zsolt: „Optimálisan hordozza a mediterrán hatásokkal tűzdelt kontinentális ízjegyeket.”
Kovács László: „Kacérkodik, ledobja gátlásait, elcsábít, olyan, akár egy női ruha.”
Tiffán Ede: „Visszafogott, nem harsogó, elegáns. Quintesszencia.”
Bock József: „A franciák képtelenek megzabolázni ezt a fajtát. Itt mutatja meg igazi arcát.”
Mokos Péter: „Egyik pillanatban legyőzhetetlen, máskor kényeztető, szenvedélyes szerető.”
Polgár Zoltán: „Minden szépségét és báját kibontakoztatva varázsolja el a bor szerelmeseit.”
Szemes József: „Évről évre kiegyensúlyozott, kifinomult és harmonikus.”


Mit tud Villány?

Már öt éve annak, hogy a közös promócióban gondolkodnak a helyi termelők, igaz, eleinte keresve a végleges nevet és a marketing különböző csatornáit, míg végre megtalálták mindkettőt. Mi az, amit tud Villány? Azt sokan tudjuk, hogy itt jelenik meg az első kikerics, és azt is, hogy jellegzetes mikroklímája van a hegy környékének, sőt már azt is, hogy a villányiaknak e kettőhöz van leginkább közük: a hegy és a bor. Itt 2006-tól – elsőként az országban – eredetvédett módon folyik a szőlészet, nem a mennyiség, hanem a minőség a legfontosabb tényező. Ismerős a borvidék sikeres rendezvényeiről is, elég, ha csak a Vince napi eseményekre vagy a Rosé Maratonra gondolunk. A borvidék nem nagy kiterjedésű, mintegy 20 km hosszú és 3-4 km széles. Mégis a 101 védett magyarországi növény közül 7 ezen a tájon él, a kikerics pedig egyedüliként, ezért is viseli ennek az első védett növényünknek a rajzolatát Villány emblémája. A hazai flóra 80%-a megtalálható ezen a kicsi földrajzi területen, amelyen a Jura-korból 27-féle állatfajt azonosítottak a tudósok.

A legmediterránabb klíma Villányban van

A számokon túl Villány a legmediterránabb klímájú helye az országnak – nem a legmelegebb, hiszen az Szeged, de errefelé a legtöbb a napsütéses órák száma. Ezért is mondhatjuk azt, hogy a világ huszadik legelismertebb szőlőfajtája, a cabernet franc igazi hazájára lelt itt, ahol az éves csapadékmennyiség, a másik fontos tényező a napsütés mellett, 600-850 mm között mozog. Közepes mennyiség termelhető itt belőle, de borai koncentráltak és finomak, aromásak. Termelői szemmel nézve jól érlelhető, ugyanakkor teret is enged a termelőnek, a borásznak, hogy saját személyiségét is megjelenítse a borokban, amely által megvalósul a szőlő, a bor és az ember kapcsolata is ezen a vidéken. Villány adta az első Év borászát, sőt, a legtöbb ilyen címmel rendelkező pincetulajdonos is innen került ki. Összefoglalva tehát a Villányi Franc most érett meg arra, hogy ez jelenítse meg Villányt a jövőben, ami a marketingmunka aprólékos finomhangolását és a még teljesebb összefogást jelenti a jövőben. Az eddig felhalmozott szellemi tőke, tudás és ötletek immáron egységes márkában élnek tovább úgy, hogy közben a borászok borászkodnak, a marketingszakemberek pedig az ismertség még teljesebb szintjére juttatják el a hírnevet.

Villányi programok egész évben

Január 22.: Vince napi szőlőáldás
Május 1.: Borzsongás, tavaszköszöntő
Augusztus eleje: Ördögkatlan Fesztivál
Szeptember: Szüret
November: Bogyólé, újborvacsorák

Részletes programismertetők: www.borut.hu

Bódis Gábor, Hungary NEXT Tourism Destination Marketing
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Elfogadják-e a vouchert az utasok, vagy a pénzüket kérik vissza?

Kiadónk társoldalai