hirdetés
hirdetés

5,3 százalék lehet a reklámadó legfelső kulcsa

A kormány azt javasolja az Országgyűlésnek, hogy 5,3 százalék legyen a reklámadó maximális mértéke - ismertette a kabinet előző napi döntését Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön.

hirdetés

Lázár János elmondta, hogy ebből az adónemből 7-8 milliárd forintos bevétellel számolnak, az pedig még kérdéses, legyenek-e olyanok, akik a nulla kulcsos sávba tartoznak majd. Úgy vélte, hogy a bizottság valószínűleg elfogadna egy, a nulla és az 5,3 százalék közötti második kulcsot. Ebben még nem született végső döntés - mondta. Megjegyezte, hogy a magyar kis- és középvállalkozásoknak megpróbálnak segíteni, de e téren az Európai Bizottsággal is egyeztetniük kell.

Hozzátette: a jövő héten be kell nyújtani a javaslatot az Országgyűlésnek, és az új törvényt április-május folyamán el kell fogadni. Még ha lesznek is, akik mentesülnek a fizetés alól, lesz reklámadó, és Európában a legmagasabb lesz - rögzítette Lázár János.

A reklámadó hatásaival foglalkozó Reklámadóblog szerint a nulla százalékos adókulcs lehet a "kulcsa" a kisebb, jellemzően hazai tulajdonban álló médiacégek túlélésének, míg a legnagyobb befizetők számára az egykulcsos, 5 százalék környékén rögzített adókulcs nagy könnyebbséget jelent az adó korábbi sávozásához mérten.

Korábban a Kreatív Online is írt az egész médiapiacra kiterjesztett reklámadó hatásáról.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol az idei Utazás kiállításról?

Kiadónk társoldalai