Elindult az Év Szállása verseny

A modortalan, kedvetlen személyzet, az elvárásoknak nem megfelelő színvonal és a munkával kapcsolatos telefonhívások a legzavaróbbak nyaralás alatt – derült ki az Év Szállása verseny indulása alkalmából készített friss Szallas.hu felmérésből.

"A magyar utazók többsége (80%) családon belül közösen dönt a nyaralás úti céljáról a Szallas.hu friss felmérése szerint, mely a most induló Év Szállása verseny apropójából készült. Ott, ahol ez nem így történik, jellemzően a nő diktál. „Az utazók kétharmada azt is előre megtervezi, hogy a nyaralás idején milyen programokat vesz igénybe, illetve mely látnivalókra fizet be előre, csak minden 3. vendég intézi a nyaralás alatti extra élményeket spontán” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A rossz időnél van sokkal zavaróbb

A nyaralók nagy többsége a kikapcsolódás során az egyensúlyra törekszik: az aktív programokra és a passzív pihenésre nagyjából ugyanannyi időt szentelnek. Az ideális nyaralásba persze belerondíthatnak zavaró tényezők, melyek sorában az elvárt színvonalon aluli szolgáltatás, a modortalan személyzet, illetve a munkatársaktól beérkező hívások végeztek az élen.

„Az eredmények alapján elmondhatjuk, hogy a szálláshelyhez, illetve a szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódó mulasztások, hiányosságok mindennél jobban irritálják a vendégeket, a rossz idő, a hangoskodók vagy éppen a nyilvánosan egymást felfaló párok sokkal kevésbé verik ki a biztosítékot vakációzáskor” – mondta Szigetvári József.

A szakember hozzátette, az idén immár 5. alkalommal megrendezésre kerülő Év Szállása versenyen ezért is kap nagy hangsúlyt a vendégek véleménye: több mint 600 ezer értékelés, várhatóan 150 ezer szavazat és a szakmai zsűri véleménye alapján osztják ki a legjobb szálláshelyeknek járó díjakat. 

A szállásadóknak járó elismeréseken felül idén is megválasztják a Turizmus Szakma Példaképét, valamint átadják az Év Családbarát Szálláshelyének, az Év Külföldi Szálláshelyének és az Év Turisztikai Attrakciójának járó díjakat is.

A zsűrit idén Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Hoffmann Henrik, a tavaly fődíjat nyert Residence Ózon képviselője, Pataki Zita televíziós műsorvezető, Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője, Varga Zoltán, a Szallas.hu alapítója, Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője, valamint Hegedűs Attila, a BDO ügyvezető igazgatója képviseli.

Az Év Szállása verseny 2017. november 2-ig tart, ezt követően a szakmai zsűri kiértékeli az eredményeket, a nyertesek nevét pedig a november 30-ai díjátadó gálán ismerheti meg a publikum.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?