Kiderült, melyek a tavalyi év legjobb hazai szállodái

Péntek este nyilvánosságra hozták a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által immár negyedik alkalommal meghirdetett Év szállodája 2016 verseny eredményét. Magyarország legjobb szállodái a Corinthia Hotel Budapestben gálavacsorán vehették át az elismerést.

Tapintható a feszültség – kezdte mondandóját Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke, a szakmai zsűri vezetője, az Év szállodája 2016 díjátadóján. Hogy pontosan mire gondolt, nem tudjuk, de vélhetően a 16 pályázó szálláshely képviselőire, akik megtöltötték a szálloda báltermét. Az alelnök nem fukarkodott az elismeréssel, a szakma Oscar-díjának nevezte a versenyt, ugyanakkor hozzátette, hogy csapatmunkát értékelt a zsűri. Mint kiderült, komoly pályázati anyagot kellett leadniuk a pályázóknak, akiket ún. mystery shopperek is meglátogattak.

Jean Pierre Mifsud, a Corinthia Hotel igazgatója is köszöntötte a megjelenteket, majd elmondta, hogy hamarosan nyitnak egy fine dining éttermet, ahol a máltai konyha különlegességeit lehet megkóstolni. Az eredmények ismertetése közben Bolyki Péter executive séf és csapata különleges menüt, különleges tálalással szolgált fel a közönségnek. A kecskesajt és a cékla például konzervdobozban került az asztalokra, alattuk szárazjég gőzölgött.

Mielőtt az eredményeket ismertette volna, néhány általános tapasztalatot is megosztott a közönséggel Könnyid László. „Egyre több hotel fordít kiemelt figyelmet a vendégekkel való kommunikációra, ennek része a review oldalak és a közösségi média proaktív kezelése. Jobban szeretjük azt a vendéget, aki közvetlenül nálunk foglal, egyre több helyen érezhető a büszkeség, a saját márka szeretete. Felbukkant a szállodákban egy új alkalmazott – a channel menedzser – aki szerencsére nem kér fizetést – okozott derültséget az alelnök. Hőszivattyú, napelem, társadalmi felelősségvállalás, helyi beszállítók, helyi alkalmazottak, verseny a dolgozókért – ezek most a legaktuálisabb témák a szállodások világában, tudtuk meg Könnyid Lászlótól.

„A zsűrinek nehéz dolga volt, szoros lett a sorrend. A háromcsillagos kategóriában négy, a négycsillagosban kilenc, az ötcsillagosban pedig három hotel mérette meg magát az idei versenyen. A pályaművekben szereplő jó gyakorlatokat a zsűri összegyűjti, és megosztja a szállodaszövetség tagjaival, felkerül a szövetség honlapjára” – ígérte az alelnök.

És végül következzenek az eredmények:

Különdíjak

A legdinamikusabb szállodai teljesítménynövekedés: Erzsébet Királynő Szálloda Gödöllő

Innováció: Zenit Hotel Balaton Vonyarcvashegy

Legjobb személyzeti politika: Radisson Blue Béke Hotel Budapest

Főnix-díj: Ibis Styles Budapest City

Az Év tematikus szállodája: Buddha Bar Hotel Budapest Klotild Palace

Az Év szállodája: 3 csillagos kategóriában – The Three Corners Hotel Art

Az Év szállodája: 4 csillagos kategóriában, vidéken: Kolping Hotel Spa and Family Resort Alsópáhok

Az Év szállodája: 4 csillagos kategóriában, Budapesten: Buda Castle Fashion Hotel

Az Év szállodája: 5 csillagos kategóriában: Spirit Hotel Sárvár


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.