A december 27-e után megjelent jogszabályból több más mellett az is kiderül, hogy a turizmus irányába akarják fordítani a Hévízi Tófürdőt, felülvizsgálják a korábban önkormányzati tulajdonban adott Balatoni Hajózási Zrt. működését, s ami legalább ennyire fontos, a 365 milliárdos kassza kulcsa a miniszterelnökségtől átkerült a fejlesztési tárcához, ahol egy állami tulajdonú gigaprojektcéget hoznak létre a pénz elköltésének irányítására - olvasható a Balatontipp oldalán.
A kormány a stratégiai fejlesztési irányokat az egy évvel ezelőtt kiadott, majd néhány hónap után visszavont határozatával gyakorlatilag megegyezően rögzítette. Az első hét helyen változatlan célok, változatlan sorrendben szerepelnek: turisztikai fejlesztések; gazdaság és innováció; egészséges Balaton-termékek; vízminőség, biztonság; közlekedési infrastruktúra; területfejlesztés; humánerőforrás-fejlesztés.
Hazai forrásokból a tavalyi 25 milliárd helyett az új határozat szerint már 101,7 milliárd forintos kiadást finanszíroznának. Az új tételek között van a Balatoni Hajózási Zrt. hajóparkjának fejlesztésére szánt 4,9 milliárd, kempingfejlesztésre előirányzott 5 milliárd, a Badacsony és Fonyód közötti kompjárat korábbi 2 milliárdos uniós terve helyett itt szereplő 5,6 milliárdos csomag, valamint a vasutat leszámítva a legnagyobb önálló fejlesztésnek tűnő “tematikus élménypark kialakítása” nevű projekt 17 milliárdos hazai forrással.
A friss határozatban a heteslista két újabb ponttal, a közúti, vízi, légi közlekedési infrastruktúra és járműpark fejlesztése; illetve a turisztikai szolgáltatások fejlesztése stratégiai célokkal bővült – pontosabban csak megismételtek már szereplő pontokat a forrásokhoz igazítva.
A kormányhatározat 1. mellékletében az uniós forrásokból tervezett fejlesztéseket találjuk összesen 263,7 milliárd forinttal. Ebből a turisztikai célú - 26,7 milliárd forintos - fejlesztések a következők:
Kulturális örökségvédelem (1,5 milliárd)
Balaton-felvidék világörökség várományos helyszín (3 milliárd)
Bejárható Magyarország komplex víziturisztikai-, és egyéb állomásai, valamint e-hajózás fejlesztések (BMO) (6,56 milliárd)
Kerékpárút-fejlesztések (3,4 milliárd)
Gyógyhelyek fejlesztése (3,3 milliárd)
Turisztikailag frekventált térségek integrált termék- és szolgáltatásfejlesztése – Balaton (7,94 milliárd)
Kulturális és természeti értékek gazdasági és környezeti fenntartható megőrzése és látogathatóvá tétele (1 milliárd)
A teljes cikk a Balatontipp oldalán olvasható.
Forrás: Balatontipp.hu