Online tartalom, marketing, adóügyek, topgyümölcsléteszt

Mi is alig hisszük el: idén harmadik évébe lép a szálloda- és vendéglátóiparnak szóló – a szakmában egyedülálló – rendezvénysorozatunk, amelynek programjára továbbra is akkora az érdeklődés, hogy a februári rendezvényt megelőző hét második felében már nem tudtunk új jelentkezőket felírni a résztvevői listára, hiszen „kiakaszthattuk” volna a táblát: megtelt.

Csodaszép, elegáns pesti helyszínen, a történelmi Palotanegyedben található Hotel Palazzo Zichyben fogadtuk ezúttal a hozzánk érkezőket, ahol valamelyik szállodai szobában akár egy betegszobát is berendezhettünk volna, hiszen első két előadónk lázasan, megfázva érkezett – de becsületükre legyen mondva, mégis kiváló előadásokat hallhattunk tőlük.
Szövegkészítésről, képek közléséről, zenei jogokról mondta el dr. Ormós Zoltán ügyvéd, online terület specialista (Ormós Ügyvédi Iroda) azokat a jogi tudnivalókat, amelyek a szállodás, vendéglátós szakmát ma nagyon is érintik – hiszen aki ma e területet nem használja a vendéggel való kapcsolattartásban, behozhatatlan hátrányba kerül a versenytársaival szemben. Kiderült például, hogy a fordítás is szerzői jogvédelem alá tartozik, vagyis

 

aki Ctrl + c – Ctrl + v kattintással másol át külföldi site-ról átvett szöveget,
nem jelölve meg a forrást – jogtiprást követ el.

Amit sejthettünk: filmek feltöltése a netre illegális. És íme, egy jó hír: letöltésük viszont nem az! Képek átvételénél szintén mindig jelezni kell a forrást, akárcsak a szövegek esetében. Zenei aláfestés keresésekor pedig legjobb kikérni az Artisjus véleményét – ott ugyanis profi szakértői csapat foglalkozik ezzel a területtel.
A marketingkommunikáció legmodernebb eszközeit mutatta be Petrik Máté (Appsters), aki applikációkról, okostelefonokra készített alkalmazásokról, a szállodai és vendéglátó-ipari szegmens részére szóló megoldásokról tartotta prezentációját. A vendégek veszik, és mindennap használják is az applikációs tartalommal rendelkező okostelefonokat.

Míg 2010-ben 7,1 millió okostelefon eladását regisztráltak a világban, 2011-ben már 14 milliót, tavaly pedig 20 millió készüléket adtak el.

Azt állítják a szakértők, hogy 2015-re több Ipad és IPhone lesz a világon, mint laptop: vagyis egyértelműen az okoskészülékek használata felé halad a világ.
Számlázás, pénzkezelés, idei új jogszabályok, pénztárforgalom, számviteli törvényváltozások: egyre nehezebb a törvénytisztelő szállodás dolga, amennyiben minden idei elvárásnak szeretne megfelelni, állapította meg dr. Antalóczy Györgyné könyvvizsgáló, adószakértő, főiskolai docens, következő előadónk. Annyi az új jogszabály, módosítás, adóbefizetési kötelezettség – csak kapkodtuk a fejünket a záporozó számok, jogszabályok, rendeletek, törvények hallatán.

Tao, kata, kiva – ember legyen a talpán, aki eligazodik a pénz- és adóügyi változások útvesztőjében. Ehhez kaptunk némi útbaigazítást.

Már érkezéskor megkóstolhatták vendégeink a hazájában, Ausztriában piacvezetőnek számító, idehaza pedig egyre jobban terjeszkedő topgyümölcslégyártó és -forgalmazó cég készítményeit, amelynek januárban kinevezett új magyarországi Horeca-értékesítési vezetője, Haász Ákos (Rauch Hungária Kft.) tartotta szakmai programunk záróelőadását. Kiderült, a Rauch-csoport 675 millió eurós forgalmával, 1385 fős csapatával 90 országban 90 éve van jelen, és a Magyarországra kerülő termékportfolió alapanyaga jelentős részben hazai termék: itthoni gyümölcs, amelyet sokszor a hazai üzemekben dolgoznak fel. Nemcsak gyümölcslevet forgalmaznak, hanem a jegestea-piacon is hangsúlyosan jelen vannak – annyira, hogy e területen Ausztriában piacvezetők. Aki az előadáson végig figyelt, jól járt, ugyanis egy tesztet osztottak ki a hallgatóságnak, és aki sikeresen válaszolt a kérdésekre, százszázalékos Rauch gyümölcslécsomagot nyert.

A szakmai program délutáni fogadással zárult, miközben sokan házbejárásra jelentkeztek. Többen evés, ivás, beszélgetés közben arra is sort kerítettek, hogy a Progast, a hazai szállodás és vendéglátós szakma professzionális megoldásokat kínáló cégének minibemutatóját, professzionális étkészleteit megtekintsék, és a cég vezetőjével, Víg Bencével elbeszélgessenek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.