A stratégia kitér a turisztikai ágazat nemzetgazdaságban betöltött fontos szerepére, hangsúlyozva a szegmens munkahelyteremtő képességét. A turizmus fejlődésében a nemzetbiztonságtól a közlekedésig, az oktatástól a környezetvédelemig számos kormányzati terület fontos szerepet játszik. Az, hogy a nemzetközi vendégek milyen élményekkel távoznak az országból kihat a gazdasági, diplomáciai kapcsolatokra is.
A dokumentum szerint 2011-ben a turizmus ágazat az USA-ban 1,2 ezer milliárd dollárt generált az USA-ban és 7,6 millió munkahelyet adott. A turisztkai költés 2011-ben 3,5 százalékkal nőtt, ami a gazdaság egészének növekedésénél 1,7 százalékkal volt nagyobb.
A stratégia hangsúlyozza, hogy az USA-ban található turisztikai attrakciók sokféleségével egyetlen nemzet sem tud versenyezni. Tény, hogy az USA szerzi meg a nemzetközi turizmusból származó bevételek többségét, és a nemzetközi turistaérkezések számát tekintve a világ rangsorában a második helyen áll. 2011-ben 62 millió külföldit fogadtak, akik 153 milliárd dollárt költöttek turisztikai javakra.
Habár az USA az elmúlt négy év mindegyikében rekordokat döntögetett a beutazók számában, nem szabad elmenni amellett, hogy a világ turisztiaki piacán hatalmas verseny alakult ki. Számos ország folytat igen aktív marketingmunkát és az új úti célok agresszíven hajtanak piaci részesedésre. Az idén ezért az Egyesült Államok az USA brand erősítésére és minél több külföldi vendég megnyerésére intenzív reklámkampányt indít.
Az USA kormányának kiemelt szerepe van abban, hogy pozitív környezetet teremtsen a turisztikai vállalkozások munkahelyeinek bővüléséhez, megóvja a természeti erőforrásokat, turistákat és a hazai lakosságot egyaránt. A nemzetközi turisták szolgáltatást vesznek igénybe, amikor amerikai vízumot igényelnek, belépnek az országba, állami kezelésben lévő látnivalókat keresnek fel, vagy mikor a közlekedési hálózatot használják. Mindezen szolgáltatások minősége hatással van az USA-ról, mint turisztikai desztinációról kialakult képre és befolyásolja globális versenyképességét.
Az USA nemzeti turisztikai stratégiájának túlmutató célja, hogy növelje a foglalkoztatottságot azáltal, hogy a nemzetközi turistaérkezések száma 100 millióra, költésük pedig évi 250 milliárd dollárra nő a 2012-es év végéig. Az amerikai utazókat szintén arra ösztökélik, hogy az USA-n belül utazzanak, fedezzék fel, milyen látványosságokat kínál az ország.
Ezeknek a céloknak az elérését a következő pontokkal érheti el az USA a stratégia szerint:
- Az USA promóciójával.
- A ki- és beutazás könnyebbé tételével, és kiterjesztésével
- Világelső szolgáltatási minőséggel és látogatói élmények nyújtásával
- A különböző kormányzati feladatok koordinálásával
- Kutatásokkal, hatástanulmányokkal
A siker érdekében továbbra is prioritást kell, hogy élvezzen kormányzati szinten a turizmus, a központi hatóságoknak pedig ebben partnerként kell együttműködniük, ha ez létrejön, a turizmuságazat gazdasági lehetőségei erősödnek, és számos új munkahely jön létre. A stratégia benyújtását követően a hivataloknak részletes akcióterveket kell kidolgozniuk, hogy a stratégia által megfogalmazott tervek valósággá válhassanak.