Adventi hangulatban a jövő évi kínálatról

Szakmai találkozót szervezett pénteken partnerirodái számára a Ruefa Reisen az osztrák fővárosba, hogy ezzel is megköszönje az eddigi közös munkát és elősegíthesse az eredményesebb értékesítést. Az eseményen a TUI, a Mondial Assistance biztosító és a Ruefa (Ruefa,Jumbo Touristik,Verkehrsbüro, Eurotours Cégcsoport) újdonságairól is hallhattak az érdeklődők.

A Budapestről indult utazás alatt rövid bemutatón ismertették a magyarországi Ruefa Utazási Irodát, illetve bemutatták, hogy miért érdemes osztrák és német tour operatorok árualapját értékesíteni. A cég munkatársai elmondták, hogy kizárólag naprakész árakkal dolgoznak, és elsődleges céljuk, hogy minél kedvezőbb feltételek mellett minél kielégítőbb szolgáltatásokat tudjanak nyújtani a törzs- és leendő utasaik számára.

A számos ajánlat mellett bepillantást nyerhettünk a bolgár nyaralási lehetőségekbe is és megtudhattuk, hogy Bécsben a fapados parkolási lehetőség helyett inkább vegyük meg a schwechati parkolókártyát, hiszen nemcsak közelebb van a parkolási lehetőség, de olcsóbb is. Felhívták a figyelmet, hogy az osztrák és német tour operatok nyári ajánlatai jelentős előfoglalási kedvezményekkel már most foglalhatók.

A Jumbo bécsi központjában a vállalat osztrák kollégája, Gerald Stainoch tartott egy rövid prezentációt, amelyen elhangzott, hogy a Ruefa és Jumbo Touristik házassága igen sikeresnek bizonyult, mellyel szinte az egész osztrák piacot lefedik. Idén összetettebb utakat szeretnének kialakítani, elsősorban a luxusra helyezik a hangsúlyt. Az Egyesült Államok, Ausztrália és Új-Zéland kivételével a világ minden tája szerepel a kínálatukban.

Ezt követően a Ruefa központjában Martin Bachlechner, a Ruefa vezérigazgatója is köszöntötte a partnereket és bemutatta az impozáns cégcsoportot, melynek 120 irodája és mintegy 3200 alkalmazottja van, valamint számos egyéb idegenforgalmi beruházással is rendelkezik Ausztria szerte, illetve 3-3 Ruefa Irodával Magyarországon és Romániában, eggyel Szlovákiában.

A TUI Magyarország cégvezetője, Hámorszky András elmondta, hogy a tavalyi évben 400 millió eurós bevételt értek el. Hangsúlyozta, kizárólag olyan szállodákkal állnak kapcsolatban, ahol a vendégek elégedettsége elérte a 90%-ot. Jövőre a részvételi díjak csupán 1-2%-kal emelkednek, az árak az összes illetéket tartalmazzák megfelelve a vonatkozó európai uniós rendeletnek. Hámorszky András kitért arra is, hogy az idei katalógus készítésénél törekedtek egy magazinhoz hasonló megjelenésre.

A nagy érdeklődésre való tekintettel az idei évtől olcsóbb utakat is szerveznek Sri Lankára és Mauritius-ra. Már épül a TUI harmadik saját óceánjáró hajója, így hamarosan a luxus hajóutak száma is bővülni fog.

A Mondial tájékoztatón hallhattunk arról, hogy jelenleg 29 országban vannak jelen, 2012-ben 550 regisztrált partnert számoltak. Kolozsi László, a Mondial Assistance Magyarországi Irodájának képviseletvezetője előadása során bemutatta a három fő biztosítási csomagot, melyek mindegyike igen kedvező feltételek mellett védi az utasokat.

A prezentációk után a nagyon hangulatos 12 Apostol Étteremben egy tipikus osztrák ebéden vettünk részt, majd a bécsi Turisztikai Hivatal jóvoltából forralt borozhattunk a csodálatos bécsi karácsonyi vásárban, mely méltán tartozik a világ legszebb vásárai közé. A Wiener Tourism a nap végére pedig meghívta a magyar szakembereket, hogy az Óriáskerékről még egy utolsó pillantást vethessenek az ünnepi köntösbe bújtatott Bécs városára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?