Az utasok egyszerűen imádják a Ferihegyet

Még soha nem volt olyan jó a budapesti repülőtér megítélése az utasok körében, mint 2013-ban. A 2006 óta bevezetett, repülőtértől független, titkos kérdőíves felmérés alapján tavaly minden tekintetben javult a repülőtér és a szolgáltatások megítélése az utazóközönség véleménye szerint. A Budapest Airport több fontos kategóriában is Európa élvonalába, illetve magasan az európai átlag fölé jutott - tájékoztatott a Budapest Airport pénteken.

Minden idők legjobb értékelését kapta a Budapest Airport tavaly az utasoktól. Mind az üzleti utazók, mind pedig a turisták körében nőtt a budapesti repülőtér „tetszési indexe” 2013-ban. Az utasok véleménye alapján a kereskedelmi szolgáltatások terén különösen erős a budapesti repülőtér, míg egy sor másik szempont alapján, pl. a terminálok tisztasága, illetve nem utolsó sorban a biztonsági ellenőrzés hatékonysága és a repülőtéri személyzet felkészültsége, kedvessége jobb, mint az európai átlag.

A repülőtér üzemeltetője 2006-ban indította el az ún. Airport Service Quality (ASQ), vagyis repülőtéri utas elégedettségi felmérést. Ez egy anonim kérdőíves vizsgálat, amit azonos nemzetközi szabványok szerint egy független piackutató cég, jelenleg a GfK Hungária végez a repülőtér termináljain. A kutatásban Európa 73 repülőtere vesz részt, köztük a budapesti is. A felmérés során 36 szempont szerint értékelhetik az utasok a különböző repülőtéri szolgáltatásokat 1-től 5-ig terjedő skálán. A gondosan összeállított kérdések gyakorlatilag mindenre kiterjednek a terminálon elérhető kereskedelmi szolgáltatásoktól kezdve a biztonságon át a tájékoztatási rendszerekig.

Az elmúlt években a felmérés alapján jól látszott a repülőtér fejlődése. A kutatás kezdetekor erős közepes osztályzatokat kapott a Budapest Airport, ezek az átlagok az utóbbi években már nem csupán megközelítették, hanem több esetben meg is haladták a jó minősítést. Az igazi áttörést a 2. Terminál fejlesztése és a SkyCourt átadása jelentette. 2011 óta meredeken emelkedik a Budapest Airport utas elégedettségi indexe. A növekedés csak az üzleti utazók szegmensében tört meg kissé 2012-ben – érthető okokból, hiszen a Malév eltűnésével éppen a számukra megfelelő légitársasági szolgáltatási színvonal és útvonalhálózat csökkent. Tavaly viszont ebben a csoportban is sikerült ismét javítani.


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.