Három fő irányban fejleszt a Balatoni Hajózási Zrt.

A Balatoni Hajózási Zrt. közgyűlésén a tulajdonos 22 önkormányzat elfogadta a társaság középtávú stratégiáját, megegyezett egy új telephelyhez szükséges telekvásárlásban, valamint leszavazta Siófok tőkeemelési javaslatát - tájékoztatta Halmos Gábor vezérigazgató az MTI-t hétfőn.

A hajózási társaság hétvégi közgyűlésén elfogadott stratégia három fő fejlesztési iránya a hajópark fejlesztése, a kikötő- fejlesztés, valamint a központi telephely áthelyezése. A közgyűlés jóváhagyta a cég jelenlegi telephelye mögötti 1,16 hektáros terület, a siófoki önkormányzat közvetett tulajdonában lévő hajdani halászati telek megvásárlását, ahová át kívánják költöztetni a társaság elavult telephelyét, egyebek közt korszerű irodaépületeket, hajójavító bázist, kikötőt, asztalos- és lakatos műhelyeket létesítve.

A tulajdonos önkormányzatok között korábban feszültséget okozott, hogy a cég 200 millió forintot már akkor átutalt a siófoki önkormányzatnak, amikor a közgyűlés még nem adta áldását a telekvásárlási ügyletre. A legutóbbi közgyűlésen az érintett önkormányzatok kompromisszumra jutottak az ingatlanvásárlás és a cég stratégiájának kérdésében is.

Siófok eredetileg 450 millió forintért kívánta értékesíteni a területét, vállalva, hogy a város az eladási árhoz hasonló nagyságrendben tőkeemelést hajt majd végre. Ezzel a már meglévő 40,2 százalékos tulajdoni hányada 46 százalékra emelkedett volna. (A tulajdonos önkormányzatoknak a korábbi ingyenes vagyonjuttatásért 2017-ig összesen 1,4 milliárd forintos tőkeemelést kell végrehajtaniuk részvényhányaduk arányában. Siófok a saját részét törlesztette volna ezen a módon.)

A mostani egyezség értelmében Siófok a telkét olcsóbban, 410 millió forintért értékesíti, az összeg több mint felére pedig öt éven át tartó részletfizetési lehetőséget ad, vagyis nem lesz egyelőre tőkeemelés, és nem változnak a tulajdoni hányadok.

A hajózási társaság jelenlegi, part menti telephelyének része egy kisebb mesterséges sziget, ami a kiemelt üdülőövezet egyik legértékesebb területe. A város rendezési terve üdülőövezetként tartja nyilván, és a jelenlegi környezetvédelmi elvárásoknak nem megfelelő ipari területként sem kaphat hosszú ideje építési engedélyt, így fejlesztési lehetőségei igen korlátozottak. A sziget két pontján található vízleeresztő, valamint hajózási zsilip elavult, felújításra szorul. (A vízügyi kormányzat kiemelten projektnek javasolta a 2014-2020 közötti uniós fejlesztési időszakra.)

A cég régi telephelyéről Balázs Árpád, a hajózási társaság felügyelőbizottságának elnöke, egyben Siófok polgármestere (Fidesz) azt mondta, hogy ez a cég várhatóan több évig eltartó költözése után is a tóparti önkormányzatok tulajdonában marad.

Halmos Gábor a megüresedő ingatlannal kapcsolatban korábban azt mondta az MTI-nek, hogy a régi telephely a jövőben lehetővé tenné a cég siófoki vitorláskikötőjének bővítését, amiről már előzetes tervek is készültek. A kikötőhelyek iránt ugyanis évek óta jóval nagy a kereslet.

Forrás: MTI


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?