Keresőmarketing, GDPR és ötcsillagos vendéglátás a MUISZ-vacsorán

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) április 17-én a Mystery Hotel Budapestben tartott tagjai számára konferenciával egybekötött vacsorát.

Molnár Judit elnök ismertette a szövetség következő negyedévi programjait. Április 24-én reggeli keretében számol be Békési Tamás, a BFKH osztályvezetője az utazási irodák vagyoni biztosítékának ellenőrzéséről. Április 25–27. között tanulmányúton vehetnek részt a MUISZ tagjai Észak-Szlovákiába, májusban a törökországi Belekben rendezi meg a szövetség éves közgyűlését, június 6-án pedig gálavacsorával ünneplik a MUISZ 45. éves fennállásának évfordulóját. Molnár Judit kiemelte: hamarosan indul tavaszi marketing kampányuk, amelyben arra buzdítják az utasokat, hogy megbízható irodák szervezésében keljenek útra, mert így a nem várt események sem okozhatnak nagy gondot számukra.

Az esemény során bemutatta a Tisza-tavi Fesztivált Debreczeni Ildikó igazgató, aki közel negyed évszázada vezeti immár 50 fős jelmeztervező cégét Szolnokon. 12 ország legszínvonalasabb operaestjeire és fesztiváljaira - Bayreuth, Berlin, Bregenz, New York - készítik az öltözékeket a műfaj sztárjai számára. Debreczeni a természeti látnivalókban bővelkedő Tisza-tó és az opera szerelmeseként idén 6. éve rendezi meg a négynapos fesztivált, amely a színvonalas komoly zenei felhozatalt ötvözi a tó körüli Tour D'Opera kerékpártúrával és a települések turisztikai és gasztronómiai kínálatával. Nagy álma, hogy a részben önerőből finanszírozott esemény a Bregenzi Operafesztivál mintájára - ahol minden évben gigantikus díszletet építenek fel a Boden-tó vizében - ugyancsak egy vízre, vagy a tó partjára épült helyszínt kaphasson, amely egyben Kelet-Magyarország emblematikus épületévé is válhat. 5 éve egy koncertek, konferenciák, sportesemények megrendezésére is alkalmas óriási, tavirózsa alakú, állandó épületről készült megvalósíthatósági tanulmány, amelynek finanszírozásához kormányzati támogatás is szükséges lehet. A "Természet Operaházában" július 25-28. között fellép többek között Miklósa Erika és a New York-i Operaház művészei. 2014-ben 50, tavaly már csaknem 4000 látogató részvételével zajlott a fesztivál.

Ezután Horváth Antal, a siófoki Mimézis Kft. vezető mérnöke számolt be 2019 legújabb online marketingtrendjeiről. Szóba került a mesterséges intelligencia, a programozott marketing, amely az előre megírt, időzített bejegyzésünket akkor posztolja, amikor szeretnénk, a chatbotok, az utas érdeklődése alapján testreszabott tartalmak és hirdetések, a youtube szerepe a mozgóképre éhes fiatalok becserkészésében és az is, hogy a jó influenszer nagy vásárlóerőt hozhat, de kidobott pénz lehet, ha nem körültekintően választunk. Elhangzott még, hogy a napi 100 millió Facebook és Messenger üzenetet érdemes megcélozni reklámozóként. A még hazákban kevésbé elterjedt Instagramon egyelőre kisebb befektetéssel több elérést produkálhatunk mint a közkedveltebb Facebookon. Mivel a turisták 80 százaléka megosztja élményeit valamilyen közösségi médiafelületen a nyaralása során, a szakember tippje az, hogy hirdetéskezelő használatával fordítsuk értékesítésre ezeket az Instagram, vagy Facebook sztorikat. Rendkívül fontos ma már a weboldalunkat mobilra optimalizálni és nemcsak a fő, hanem az aloldalainkat is, mert az eszköz általánosságban 57, a turizmusban 75 százalékban vezeti a kereséseket. Hamarosan a hazánkban forgalmazott okostelefonokban is megjelenhetnek a hangos keresést lehetővé tevő intelligens hangszórók, amelyekbe elég belebeszélni és a háttérben futó mesterséges intelligencia felolvassa számunkra a kívánt tartalmakat. Horváth felhívta a figyelmet a jelenségre, hogy az insta szakemberek módszerei sokszor csak papíron hatékonyak, a valóságban nem hozzák az ígért eredményeket és vásárlóerőt.

Utolsó előadóként az Oppenheim Ügyvédi Iroda munkatársa, Kiss Zsófia osztotta meg első tapasztalataikat a GDPR-ról. Elmondta, hogy a felkészülési időszak lejárt, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) nem ad ki több egyedi állásfoglalást. Számos félmilliós, milliós összegű bírságot szabott ki a hatóság az elmúlt hónapokban egyebek között a pontosság elvének megsértése és a jogalap nélküli adattovábbítás jogcímén. Az eddigi legmagasabb bírság 11 millió forintra rúgott és adatvédelmi incidenssel kapcsolatos bejelentési kötelezettség elmulasztása miatt szabták ki. 2018 május 25. óta egyébként 320 bejelentés érkezett adatvédelmi incidensről - ennek több mint a fele rossz címre küldött közlemény volt. A Parlament április első hetében elfogadta az adatvédelmi rendelethez kapcsolódó salátatörvényt, amely a szektotárlis törvényeket  hozza összhangba a GDPR-ban foglaltakkal. Idén decemberben napvilágot láthat az a rendelet, amely lehetővé teszi, hogy a cégek a már meglévő ügyfeleik számára küldhessenek beleegyezés nélkül is hírlevelet. A NAIH erre az évre ígéri azt is, hogy az uniós szinthez igazítja az egyelőre még nagyon alatta maradó bírságok összegeit.

Forrás: Turizmus Online


River Diva – a Duna legújabb sztárja letette névjegyét

River Diva – a Duna legújabb sztárja letette névjegyét 

Már a vizet járja a főváros legújabb rendezvényhajója, a River Diva.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Nyíregyháza és Hidvégardó – egyvalami közös bennük

Nyíregyháza és Hidvégardó – egyvalami közös bennük 

Megvannak a Virágos Magyarország verseny idei győztesei.
MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről

MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről 

Módosult a 472/2017. (XII.28.) Korm. rendelet, ami a következő kötelezettségeket rója az utazási vállalkozásokra:
Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten

Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten 

A főváros legnagyobb világzenei fesztiválját, a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek keretében megvalósuló Budapest Ritmot ismét megrendezik.
Megvan, melyik lett az év fája

Megvan, melyik lett az év fája 

Az idei jelöltek a kecskefűz, a korai juhar és a rezgő nyár voltak.
A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.