Közös kerékpáros turisztikai hálózatot alakít ki Szlovénia és Magyarország

Az egykori vasfüggöny által kettészakított határtérség integrációját szolgáló közös kerékpáros turisztikai hálózatot alakít ki Szlovénia és Magyarország.

A közel 2,3 millió euróból megvalósuló program hétfőn Lentiben tartott projektindítóján Vitályos Eszter, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára elmondta: a jelenlegi uniós fejlesztési ciklusban 10 millió euró forrást biztosít a Szlovénia-Magyarország határon átnyúló program kerete zöldturizmusra, illetve kerékpáros fejlesztésekre.

Ebből az összegből a vasfüggöny által kettészakított térségben megvalósuló, Iron Curtain Cycling elnevezésű programra az Európai Regionális Fejlesztési Alap 1,9 millió eurót meghaladó támogatást nyújt.

Az államtitkár elmondta, hogy a 2007 és 2013 közötti uniós fejlesztési ciklusban Magyarország költötte el a legnagyobb összeget kerékpáros fejlesztésekre.

Az EU teljes, 600 millió eurós biciklis beruházásokat szolgáló fejlesztési összegéből 100 millió eurót használt fel Magyarország összesen mintegy 1000 projektre.

A számtalan kerékpárút-fejlesztés mellett hiányoznak még azonban a kerékpáros közlekedést kiszolgáló elemek, vagyis az infrastruktúra, a kerékpártárolók, szervizek, információs pontok, illetve a turisztikai látványosságok két keréken történő megközelíthetőségének biztosítása - jelezte az államtitkár. 

Mint mondta: Zala megyében a Terület- és Település-fejlesztési Operatív Programból (TOP) 2,9 milliárd, Vas megyében pedig 3,2 milliárd forint forrást használhatnak fel ebben a fejlesztési ciklusban. Mindezen felül az osztrákokkal, a szlovénekkel és a horvátokkal közös, határon átnyúló fejlesztésekben is részt vesz a két megye, Szlovéniával 1,5 millió, Ausztriával és Horvátországgal közösen pedig 0,5-0,5 millió euró forrást költhetnek el kerékpáros fejlesztésekre.

Pál Attila, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke egy friss adatot idézve számolt be arról, hogy európai statisztikák szerint Hollandia és Dánia után Magyarországon kerékpároznak a legtöbben.

Zala megye kerékpáros fejlesztési tervei között szerepel az eddig pontszerűen, egy-egy település vagy turisztikai központ körüli haladó kerékpárutak összekapcsolása, valamint az észak-déli tengelyű EuroVelo biciklis hálózathoz való csatlakozás.

A vasfüggöny két oldalát összekötő mostani fejlesztés a mindkét oldalon évente mintegy 80-100 ezer vendéget fogadó Lendva és Lenti térségét kapcsolja majd össze.

A projektről szóló sajtóanyag szerint a zalai és a vasi megyei önkormányzat, a Nyugat-Pannon Terület- és Gazdaságfejlesztési Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft., a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a muraszombati Kulturális, Turisztikai és Sport Intézet, Lendva önkormányzata és a Bistra Ptuj Tudományos Oktatási Központ partnerségében induló program befejezési határideje 2020.

A megvalósítás Magyarországon Szentgotthárd, Őriszentpéter, Lenti és Letenye térségét, Szlovéniában Lendva, Ljutomer, Verzej, Muraszombat, Ormoz és Ptuj térségét érinti, ahol összességében 344 kilométernyi kerékpárutat jelölnek ki, Lendva és Rédics között pedig egy kerékpáros határátlépési pontot is létesítenek.

Forrás: MTI


Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?