Közvetlen járattal Belgrádba

Tanulságos volt az a tanulmányút, amelyet az Air Serbia magyarországi képviselete, az Aviareps és a Szerb Idegenforgalmi Hivatal szervezett a minap a szerb fővárosba, Belgrádba. Egyebek mellett azért, mert kiderült, mennyire keveset tudunk déli szomszédunkról.

Tulajdonképp két tanulmányútról beszélhetünk, az elsőn utazási irodák munkatársai, a másikon újságírók vettek részt. Rögtön az út elején fény derült arra, hogy a meghívottak többsége életében először jár a szerb fővárosban, és maximum a háború szó jut róla eszébe. Pedig, amint azt magunk is tapasztaltuk, Belgrád megér egy hétvégét, különösen most, hogy az Air Serbia (JU) március végén indult járata révén a hét minden napján eljuthatunk a szerb fővárosba, alig egyórás repülőúttal.

A csoportot kísérő Ásványi Ildikótól, az Aviareps munkatársától azt is megtudtuk, hogy a Balkán több nagyvárosába is kínál kényelmes átszállási lehetőséget és a versenyképes árakat a légitársaság. Ezen úti célok közé tartozik Szkopje, Tivat, Szarajevó, Athén, Thesszaloniki, Szófia, Várna és Podgorica, ahová autóval igencsak macerás eljutni, a Malév megszűnése óta pedig jó részük csak bécsi kitérővel volt elérhető.

Budapest és Belgrád között 66 üléses ATR72-es repülőgép közlekedik, a légitársaság flottájában 8 darab A319-es és 2 Airbus A320-as van még. Az Air Serbia repülőgépein kifejezetten nagy, 80-82 centiméteres az ülések közötti sortávolság, míg például a Germanwings és az Easyjet 73 centiméteres, a Wizzair 74 centis, a Pegasus 74-76 centis, a Ryanair 76 centis sortávval dolgozik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Air Serbiában tavaly 49%-os tulajdonrészt vásárolt az Etihad Airways, míg a többségi tulajdon megmaradt a szerb állam kezében. Az Etihad már integrálta azon légitársaságok törzsutasprogramjait, amelyekben tulajdonrészt szerzett korábban, így Air Serbia-pontokat lehet gyűjteni Etihad-, Etihad Regional- és Air Seychelles-járatokon és még tucatnyi partner légitársaság járatain.

Belgrádból naponta két járat van Bécsbe, Athénba, Moszkvába és Abu Dhabiba. Az utóbbiba naponta egy Air Serbia-gép és egy Etihad-gép is közlekedik, a magyar utasok mindkettővel utazhatnak.

Az Air Serbia-Etihad code-share megállapodása a magyar piacon jelenleg csak bizonyos úti célokra vonatkozik, Abu Dhabi mellett konkrétan Kuvaitra, Muscatra és Seychellesre. Ugyanakkor érdemes ausztrál úti célok esetén is igénybe venni az Air Serbia belgrádi járatát, mivel speciális JU-tarifával foglalható Belgrádból Sydney, Perth, Melbourne és Brisbane. Sydney esetében ez az ár jobb, mint az Etihad ára.

Fontos tudni, hogy ebben az esetben külön jegyet kell venni a Budapest-Belgrád és a Belgrád-Sydney szakaszokra. Ha elég ügyes a check-ines kolléga, akkor a poggyászt fel tudja adni végig, sőt a beszállókártyát is ki tudja nyomtatni a Belgrád utána szakaszokra. Ha ez nem történik meg, a check-in Belgrádban a következő járatra a tranzit zónában is megoldható, ezért nem kell az utasnak kimennie a terminálba. Itt oldhatja meg a poggyász feladását is a BEGAUHSYD járatára is.

Belgrád látnivalóiról, a Kalemegdánról, az Ada Ciganliján található, 7,5 kilométer hosszú városi vízisport központról, a kék zászlós strandról, Zimonyról, a kiváló éttermekről és bárokról és a Karadordevic-dinasztiáról egy későbbi cikkünkben olvashatnak majd.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.