Lapozóról LCD-re vált a 2. Terminál

A 2. Terminál indulási és érkezési csarnokaiból is eltűntek a régi hagyományos „lapozós” járatmegjelenítő táblák. A Budapest Airport tűéles, 4K felbontású óriáskijelzőket szerelt fel, így mostantól ezek mutatják az induló és érkező járatokat. A kijelzők a korábbinál sokkal több információt képesek megjeleníteni, így segítik a terminálon való tájékozódást, például, ha az adott járat check-in pultja a másik terminálon található.

Az indulási csarnokok után az érkezési szinten is befejeződött a régi, 20-30 évet megélt, jellegzetes „klattyogó” surrogással lapozó járatkijelző táblák lecserélése a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálján. A Budapest Airport egyből a jelenleg elérhető legjobb, csúcstechnológiás kijelzőkre váltott: 4K felbontást tudó, megbízható LCD panelek mutatják az induló és az érkező járatokat. A járatinformáció grafikai megjelenítéséhez több külföldi példát megvizsgáltak a repülőtér szakemberei és számos tesztet elvégeztek, hogy az utasok tájékozódását a lehető legjobban szolgálják az új kijelzők.

Az indulási csarnokban az A és a B oldalon is egy közel 11 méter széles és 4 méter magas LCD fal fogadja az utasokat. Ez a méret jelenleg európai rekorder – legalábbis ezzel a technológiával még nem épült ennél nagyobb kijelző a kontinensen. A gigantikus méretű fal mindkét indulási csarnokban 36 darab, egyenként 55 colos panelből áll. Az összeillesztésük alig látható, köszönhetően a mindössze 0,8 mm-es kávának. Az óriáskijelzőn megjelenített tartalmat egy különösen erős és üzembiztos vezérlés adja. (Érdekességképpen: egy ekkora méretű kijelző esetében ahhoz, hogy minden pixel életre keljen, másodpercenként 8 gigabit adatot kell streamelni!) Az érkezési szinten a hely adottságainak megfelelően kisebb, de szintén impozáns kijelzők kerültek a lapozós táblák helyére: mindkét oldalon 5-5 darab 75 colos 4K-s kijelzőn nézhetik a várakozók az érkező járatok adatait.

„A járatinformációs kijelző a repülőtérre érkező utasok, vagy utasokra várakozók számára az első számú tájékozódási pontot jelenti, így mindent megtettünk, hogy az új technológia bevezetésével letisztultabb, könnyebben értelmezhető legyen a megjelenített információ – mondta el Horváth Attila, a Budapest Airport IT vezetője. Hozzátette: „a korábbinál ráadásul több adatot is meg tudunk jeleníteni, hiszen az utas azt is rögtön látja, hogy a járatához tartozó check-in pult melyik oldalon található.”

A legendás lapozós táblákat a Budapest Airport értékmentő módon szerelte le és tárolja, később akár múzeumi gyűjteményben is feltűnhet egy-egy darab. A Budapest Airport a következő évek során folyamatos beruházásokat hajt végre, amelyeknek köszönhetően gyorsabbá, kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik a repülős utazás. A fejlesztéseket összefogó 6,5 milliárd forintos bud:plus program keretein belül már 2019 első félévében látványos változáson esik át a repülőtér. Egyebek mellett a megújuló biztonsági ellenőrzésnek és önkiszolgáló poggyászfeladásnak köszönhetően a Budapest Airport felkészülten várhatja majd a nyári utazási szezont.

Forrás: Turizmus Online


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?