Mi a titka Barcelonának?

"Mi a titka Barcelonának, Budapest legnagyobb konkurenciájának a MICE piacon?", ezzel a címmel tartott előadást Airy Garrigosa, a Barcelona Convention Bureau igazgatója a március 29-én rendezett megrendezett MaReSz napon.

Az igazgatónő a barceloniai turizmust, valamint a szervezetet mutatta be, amelynél tízen dolgoznak, kezdetben 45 tagjuk volt, mára ez a szám 321, fele állami a fele pedig a magánszférából jött. Tagjaik között vannak kisebb szervezetek, amelyek egy évben száz kisebb eseményt rendeznek, és nagyok, amelyeknek négy rendezvényén több ezren vesznek részt.

Hírlevelükben marketinganyagokat, kongresszusi naptárt is közölnek, és beszámolnak terveikről is. Belépési díjat és éves díjat szednek, kötelező beszámolni tevékenységükről és kéthavonta statisztikát is kell készíteniük a tagoknak. 2010-ben 2138 esemény volt, ebből 226 szeminárium és 1602 vállalati találkozó. Prezentációkat is készítenek, a tavalyi 70 ilyenből 49-et hagytak jóvá.

Évente egyszer előadásokat tartanak, műhelymunkákban vesznek részt és vacsorákat is rendeznek. Partnerségben dolgoznak együtt a Spanyol Kongresszusi Irodával, és szorosan együttműködnek a várossal. Airy Garrigosa szerint a legfontosabb: „Az ügyfél az első! Az ügyfelet kell kielégíteni nem a tagok kívánságait!”

És mit helyzet Budapesten?

Ferenczy Anikó, a Magyar Kongresszusi Iroda igazgatója előadásában az MKI új működéséről és a kongresszusi turizmus élénkítéséről beszélt. A Magyar Kongresszusi Iroda 1990-ben alakult meg, 2000-óta a Magyar Turizmus Zrt.-ben kiemelkedő szerepet kap. 350 partnerük van, és másfélmillió euróval rendelkeznek. 2009-ben 365 konferenciát rendeztek, 2010-ben pedig 537-et. A résztvevők száma 2009-ben 82 ezer volt, 2010-ben pedig 125 ezer.

Az elmúlt év eredményeként a nemzetközi ranglista 13-helyén állunk. (Első Bécs, második Barcelona.) A statisztikák azt mutatják, hogy a kongresszusi helyszínekben a szállodák hódítanak tért.

Az igazgatónő szólt az eddigi változásokról és az idei tervekről is. Kijelentette, hogy nem írnak és nem is szándékoznak írni ajánlatokat. Fejlesztik a honalapjukat, nemzetközi és hazai hírlevelük van, egyetemeket látogatnak, adatbázist alakítanak ki. Sikeres a sport nagyköveti programjuk. Az idei tervekről szólva elmondta, hogy A BTSZK-val közösen a Budapest Kártya kifejlesztésén dolgoznak, szeretnének egy MICE-filmet készíttetni, új vásárokon részt venni és ki akarják terjeszteni a V4-es együttműködést a MICE területre is. Áprilisban indul az első nemzetközi MICE kampány - jelentette be.

A MaReSz nap szekcióülésekkel és pódiumbeszélgetésekkel fejeződött be. Eszmét cseréltek arról, hogy mire számíthatunk a multiszektortól, a környezettudatos rendezvényszervezésről, a közösségi sitek-ről, a rendezvények engedélyeztetéséről, és még számos hasznos információt is kaptak a résztvevők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?