Siker Spirit Kínában

Két magyarországi spa - wellnes hotel is európai díjat nyert az elmúlt években. S hogy mindez "aprópénzre is váltható" igazolja az élet: a sárvári Spirit és a hévízi Carbona hotel mintájára Peking közelében és Tajvanon is létesül egy-egy ház, ahol a a magyar know-howt "beépítve" hozzák létre a gyógyidegenforgalom alapjait. Ráadásul a kezelések egy részénél magyar alapanyagokat is felhasználnak majd. 

A két sikerhotel "exportjáért felelős Pocsai Alex, a Spirit−Carbona csoport résztulajdonosa örömmel számolt be arról, hogy  a kínai fővárostól 100 kilométerre levő 272 szobás hotelt már megnyitották s, a hét végén a helyi - kínai -  sajtónak is bemutatják fejlesztési elképzeléseiket.

A második hotel azonban már a megvalósítás stádiumában van: a Tajpejtől 50 kilométerre levő szálloda  tervezése  gőzerővel folyik. Mindkét gyógyhotel helyi termálvízre épül kínai tőkéből. A kínai piacon még újdonságnak számító gyógyhotelek azonban magyar tervek szerint készülnek és az üzemeltetésben is jelentős szerepet játszik az itteni − magántulajdonban levő − Spirit-Carbona szállodacsoport.

A kínai üzletben tulajdonostársuk az az Alfred Hackl, aki korábban az ausztriai Rogner hotelekben, majd a Hotel Spiritben töltött be igazgatói posztot. Bár a nyitás óta csak néhány hét telt el a pekingi hotel esetévben már a bővítést készítik elő: újabb 220 szobát, illetve gyógyászati és spa - központot terveznek. Az összesen 64 ezer négyzetméter alapterületű új a nagyközönség számára is nyitott vizes centrumban több mint 50 medence várja majd a látogatókat. Ehhez kapcsolódik majd egy nagyméretű konferencia-központ is, a beruházást Bánfalvy Koppány tervei alapján valósítják meg.

A tavalyi évet mindkét hazai hotel jó eredményekkel zárta. A  hévízi Carbona  árbevétele 2,5 milliárd forintra nőtt, adózás előtti eredménye pedig megközelítette az 500 millió forintot. Lukács Ferenc igazgató kérdésünkre elmondta, hogy az idei év első felében tovább nőtt a bevétel és a profit is. A sárvári Spirit  árbevétele is évek óta nőt: tavaly  már 3 milliárd forintra rúgott - ez közel duplája a 2009-es  adatnak. Az ötcsillagos ház a tavalyi évben 600 millió forintos profitról adott számot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?