Várbéli buszbehajtás: a kommunikációt sürgetik a szakmai szervezetek

Közös nyilatkozatot adott ki a turistabuszok budavári behajtásával kapcsolatban a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

A szakmai szervezetek közös nyilatkozatát változtatás nélkül publikáljuk.

"Ezúton szeretnénk informálni Önöket, hogy a turisztikai szakma a mai napig semmiféle hivatalos értesítést nem kapott a június 1-től tervezett budavári autóbuszos korlátozás részleteiről. Az autóbuszos személyszállítók és az idegenvezetők szakmai szervezetei eddig csak sajtóhírekből tájékozódhattak arról, hogy várhatóan hogyan valósul meg a turisták feljutása a Vár területére, és milyen alternatív parkolók válthatják ki a jelenlegi Palota úti autóbusz-parkolókat.

Több szervezet, így a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége MISZ, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete MKFE, valamint a szakmában dolgozó idegenvezetők levélben fordultak Dr. Guller Zoltán vezérigazgató úrhoz (Magyar Turiszikai Ügynökség), Dr. Bienerth Gusztáv kormánybiztos úrhoz (Magyar Turisztikai Ügynökség), Dr. Nagy Gábor Tamás polgármester úrhoz (Budavári Önkormányzat), kérve, hogy vonjanak be bennünket a végső döntést előkészítő megbeszélésbe, de egyik helyről sem kaptunk választ.

Változatlanul az az álláspontunk, hogy

1. a magyarországi turizmus kiemelt, emblematikus célpontja a budai Várnegyed, amelynek kulturált és biztonságos megközelítése elengedhetetlenül fontos,

2. ha a korlátozás miatt nehézkessé válik a Várba való feljutás, az egész budapesti városnézés veszélybe kerül, mert egyszerűen nem lesz értelme Budán turistabuszt használni (a Lánchídra eleve nem szabad felhajtani 16t felett, a Citadella nem bír el egyszerre 5-6 autóbusznál többet, stb.)

3. a szakmai szervezetek igényt tartanak a döntés előkészítésében való részvételre, mert tagjaik, a buszvezetők, az idegenvezetők gyakorlati szempontból ismerik a terepet, ezért ők tudnak a legtöbbet tenni azért, hogy a korlátozások mellett is gördülékeny legyen az utasok ki-és beszállítása.

Ha a turisztikai szakma a korlátozások bevezetése előtt hivatalosan is megkapná a tájékoztatást a forgalmi és parkolási rend változásairól, akkor mindezek ismeretében május 30-án hétfőn délelőtt 10.00 órától a szakma és a sajtó számára nyilvános autóbuszos bejárás során az érintett döntéshozó hivatalok, szervezetek jelenlétében győződhetnénk meg arról, hogy a módosított szabályozás nem akadályozza-e a turistabuszok forgalmát a Várban, illetve a Vár alatti, tervezett parkolási helyszíneken. A próba tapasztalatai alapján lehetne javaslatot tenni a döntéshozóknak az esetleges módosításokra, még az új rendszer életbe lépése előtt.

Ezért az autóbuszos személyszállítókat és idegenvezetőket képviselő szervezetek elengedhetetlennek tartják, hogy hivatalos forrásból, a lehető legrövidebb időn belül megismerhessék a budavári autóbuszos forgalmi és parkolási rend várható változásait.

Az eddig kiszivárgott, de hivatalosan meg nem erősített információk alapján úgy érezzük, változatlanul fennáll az a veszély, hogy a turistaprogramok nem tudnak maradéktalanul megvalósulni a budai Várnegyedben. A külföldi utazási partnerirodák már most élénk érdeklődést tanúsítanak a változásokkal kapcsolatban. Informálásuk elengedhetetlen az előre lekötött programok színvonalas lebonyolítása érdekében, mert a várható korlátozások veszélyeztethetik a több évre lekötött szerződések teljesítését.

Úgy látjuk, megfelelő előkészítés és tájékoztatás hiányában kaotikus helyzet keletkezhet a Várat övező utakon, vagy az eddig hivatalosan még nem publikált alternatív autóbusz-parkolóknál, és emiatt számos utazásszervező törölheti Budapestet az ajánlott desztinációi közül. Fennáll a veszély, hogy jelentősen romlik a város imázsa, ha nem tudjuk ezt a problémát megfelelően megoldani."


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.