A svédeket is Hévízre csábítjuk

Március 21. és 24. között 40 négyzetméteres standdal, Hévízzel a fókuszban és kürtöskalács attrakcióval vett részt a Magyar Turizmus Zrt. a hagyományos március végi göteborgi utazási kiállításon. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mintegy 30 ezer látogatót vonzó vásár a svéd utazási szakma legnagyobb éves találkozóhelye, ahol a szakmai szervezetek éves közgyűléseit is tartják a rendezvényt megelőzően. Utóbbiakat a svéd gazdasági miniszter, míg a kiállítás közönségnapját Carl Bildt svéd külügyminiszter is megtisztelte jelenlétével, aki a nagyközönség számára tartott pódiumbeszélgetést és fórumot a nemzetközi utazások veszélyeiről és a konzuli szolgáltatásokról.

A magyar stand hangsúlyos terméke a gyógyturizmus és kiemelt régiója Hévíz volt – különös tekintettel a májusban induló Riga-Hévíz közvetlen légi járatra, amelynek Svédországból is megfelelő csatlakozásai vannak. A szakmai napokon több sikeres tárgyalást bonyolított le az MT Zrt. és a Hévízi Turisztikai Kft. képviselője, míg a közönségnapokon a korábbi évekhez mérten tudatosabb, felkészültebb érdeklődők látogatták a standot, akiknek többsége már foglalással vagy határozott utazási szándékkal érkezett.

A KSH előzetes adatai szerint Svédországból 2012-ben 25,2%-kal nőtt a kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszakák száma, ezen belül a szállodai vendégéjszakák száma még dinamikusabban, 29,1%-kal bővült. A trend januárban is folytatódott: a növekedés 48,2% volt a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakái és 49,9%-os a szállodák vendégéjszakáinak tekintetében az előző év januárjához viszonyítva. Március végétől pedig sok év szünet után elindultak Budapestre az SAS légitársaság járatai is Koppenhágából és Oslóból, amelynek hozadékaként a forgalom további növekedése, különösen a csoportos szabadidős és a hivatásturisztikai forgalom erősödése várható.

Hévíz Roadshow Észak-Európában

Az airBaltic májustól induló Riga-Hévíz járatának népszerűsítésére és az utazásszervezők, utazási irodák megnyerésére a Magyar Turizmus Zrt. észak-európai képviselete és a Hévízi Turisztikai Kft. szakmai roadshow-t szervezett a göteborgi TUR vásárhoz kapcsolódóan, a svédországi és lettországi magyar nagykövetek személyes részvételével és segítségével. A rendezvények helyszínei Stockholm, Helsinki és Riga voltak. Mindhárom rendezvényen részt vett Székely György, az MT Zrt. észak-európai képviseletvezetője, Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. vezetője, továbbá az airBaltic légitársaság munkatársai és a hévízi és környékbeli szállodák képviselői is. A Magyarországot, Hévízt és az airBaltic járatot bemutató prezentációkat követően a 6 hévízi szálloda képviselője kapott lehetőséget a helyi utazási irodákkal történő kapcsolatfelvételre és tárgyalásokra workshop formájában. A három helyszínen mintegy 60 partnerirodával folytattak tárgyalásokat. A rendezvény célja az induló légi járat megfelelő töltésének elősegítésén túl egy új piac megnyitása a hévízi egészségturizmus számára és a tudatos márkaépítés megkezdése az észak-európai piacon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.