Felmérés a fogyasztói szokásokról

Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország egyik legnagyobb házhozszállítási szereplője, a NetPincér, amiből többek közt az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását.

A NetPincér márciusban egy reprezentatív kutatás keretében járt utána a vállalat elsősorban Budapestre fókuszálva annak, hogy hol és hogyan szeretünk bevásárolni, illetve a saját, országszerte több mint másfél millió fogyasztó által használt rendszerén keresztül érkező rendelések alapján is megvizsgálták a fogyasztók szokásait.

Hipermarket a kedvenc, de már dobogós az online bevásárlás is

A kutatásból többek között kiderült, hogy tízből hét válaszadó legszívesebben hipermarketben vásárol, második helyen állnak a kisebb élelmiszerboltok, a harmadik kedvenc pedig ma már az online bevásárlás. Az online vásárlás szerelmesei azért választják szívesebben a vásárlásnak ezt a módját, mert így nem kell megküzdeniük a tömeggel, kényelmesen tudnak fizetni, és széleskörű a termékkínálat is. Összességében elmondható, hogy az online bevásárlás egyre népszerűbb, a kutatás alapján is kiderült, hogy 10 válaszadóból 9 már próbálta, és a már említett előnyök mellett a járványügyi helyzettől függetlenül a két legfontosabb pozitívum számukra az, hogy ez a szolgáltatás olyankor is gyorsan elérhető, amikor nincs idejük személyesen bevásárolni, másrészt pedig az online rendeléssel megspórolhatják maguknak a cipekedést is.

Kereskedelmi forradalmat indíthat el a gyorskereskedelem

„Hiszünk abban, hogy a gyorskereskedelem a kiszállítás jövője. A NetPincér 5000 éttermi partnere mellett ma már több, mint 300 partnerüzletünkből kérhetnek megrendelőink házhoz szállítást akár 30 percen belül, legyen szó élelmiszerről, háztartási eszközökről, virágról, állateledelről vagy éppen táplálékkiegészítőről. A szolgáltatás pedig vidéken is egyre nagyobb léptekkel fejlődik: számos budapesti partnerünk mellett ma már az üzletek csaknem fele a fővároson kívül érhető el, de folyamatosan várjuk a kisebb-nagyobb boltok és üzletek jelentkezését most is”, mondta el Blaumann Debóra marketingigazgató, akitől azt is megtudtuk, hogy a legtöbb vidéki üzlet eddig Debrecenben, Szegeden és Pécsett csatlakozott. A partnerek között pedig olyan hálózatok is megtalálhatók, mint a Borháló, a COOP, a Norbi Update, az OMV Shop és az OMV kutakon működő Spar Express-ek, valamint az - egyelőre csak Pécsett, de hamarosan országosan több ponton is csatlakozó - Penny Market.

Leginkább este és hétvégén szeretünk az üzletekből rendelni

Jellemző, hogy a rendelések száma a hét második felében nő meg igazán, ha gyorskereskedelemről van szó. A napszakot tekintve általában az esti órák a legerősebbek, a kijárási korlátozások hónapjaiban pedig ez hatványozódott. Míg november előtt a megrendeléseknek körülbelül egyötöde érkezett este 8 és 11 között, addig november közepétől az összes megrendelés több, mint egyharmada koncentrálódott erre az időintervallumra.

Decemberben robbant be Magyarországra a NetPincér market, saját csak online elérhető üzlethálózatuk, ahol akkor is elintézhetjük a bevásárlást, amikor a legtöbb üzlet zárva tart, például késő este, karácsonykor, húsvétkor, március 15-én, vagy akár szilveszterkor is. Ezt pedig előszeretettel ki is használják a fogyasztók, az év utolsó napján például két és félszeresére nőtt a rendelések száma. 

Reggelire kakaós csiga, ebédre kóla és banán

A cég megállapítása szerint mindennapi rendelései terén a szénsavas üdítők viszik a prímet, mellyel csak a sörrendelések száma vetekedhet. Harmadik helyen áll a banán, negyedik az ásványvíz, ötödik a császárzsemle, a hatodik legnépszerűbb termék pedig a tej. Napszakok alapján vizsgálva reggel az örök klasszikus, a kakaós csiga a kedvenc, de jól fogy a sajtos stangli és a jolly joker szendvics alap, a már említett császárzsemle is. Ebédidőben meglepő módon a kóla-és banánrendelések ugranak meg, az esti lazításhoz pedig jól jön a sör.

Új központokat nyit a NetPincér market

A NetPincér market decemberben három budapesti központtal indult, azóta pedig folyamatosan növelik az elérhető termékek körét, illetve bővítik a kiszállítási területet is. Az elmúlt 5 hónapban csaknem kétharmadával nőtt szortimentjük. Most pedig új mérföldkőhöz érkezett az üzlethálózat: májusban elindult a negyedik, kőbányai központ, és a következő hetekben várhatóan startol az óbudai és pesterzsébeti NetPincér market is, a debreceni egység pedig a nyár folyamán indulhat. 

 

Forrás: Netpincér / Store Insider


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?