Friss kutatás a magyarok kávézási szokásairól

Kiderült, naponta átlagosan két kávét isznak a magyarok, és ezek közül az egyiket biztos az otthonukban.

Az otthoni kávézás mellett a munkahely is népszerű helyszín, kávézót pedig hangulat és kávéminőség alapján választanak a magyar fogyasztók, derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország, a Costa Coffee és a Caffè Vergnano kizárólagos forgalmazója, valamint a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. Az eredmény azt is megmutatja, mennyit költünk kávézásra és azt is, hogy ha kávéról van szó, miben mások a férfiak és a nők, hogyan alakulnak az egyes korosztályok kávézási szokásai.

 

Átlagosan két csésze egy nap

A 2022 márciusában készült felmérés szerint a rendszeres kávéfogyasztók 29 százaléka napi 1 kávét, mintegy 60 százalékuk pedig naponta 2-3 kávét iszik. A férfiak körében kétszer annyian vannak, akik naponta hármat, vagy annál is többet hörpintenek fel. A kávézást a 18-24 évesek fele, míg 60 év felettieknek alig 19 százaléka mellőzi. A legtöbb kávét a 40-49 éves korosztály fogyasztja: közülük minden második válaszadó naponta 2-3 csészényit, 14 százalékuk pedig háromnál is többet fogyaszt.

Összességében a kutatás alapján kijelenthető, hogy a magyar kávéfogyasztók átlagosan 2 csésze kávét isznak egy nap.

Az otthon nyugalma

A felmérés szerint, aki kávézik, az szinte biztosan (93%) iszik kávét otthon is, de népszerű a munkahelyi (54%) és a vendégségben (33%) történő kávéfogyasztás is.

A legfiatalabb, 18-24 éves korosztályban nagyon népszerűek a kávézók, 31 százalékuk fogyaszt itt rendszeresen kávét, hiszen ez számukra egy barátokkal való találkozási pont, miközben az összes válaszadó mindössze 11 százaléka szokott kávézóban kávézni.

A vállalat tavalyi felmérésének eredményéhez hasonlóan az otthoni kávéfogyasztásra a válaszadók mintegy fele havonta maximum 3000 forintot költ, 3000-5000 forint között a negyedük és 12 százalékuk 5000-10.000 forint között fordít kávéra. Ennél többet kevesen, leginkább férfiak költenek havonta erre a célra.

Otthonukban a legtöbben kapszulás kávéfőzővel rendelkeznek (35%), de minden harmadik válaszadó használ kotyogós kávéfőzőt és közel ugyanennyien hagyományos eszpresszó készítőt is.

Hogy választ kávézót a magyar?

Kávézót minden második válaszadó a hely hangulata alapján választ, 40-40 százalék döntésében fontos szempont, hogy ismerje a helyet, a kínálatot, a személyzetet – illetve a választék minőségét. A válaszadók harmada az elhelyezkedés alapján dönt egy kávézó mellett.

A szempontok korosztályonként jelentősen eltérnek: mindössze a válaszadók 6 százaléka tartja fontosnak, hogy legyen wifi a választott kávézóban, ám a fiatalok körében 43 százalék számára meghatározó ez a szempont. Kávézóba a válaszadók több mint fele baráti találkozók, közösségi élmények miatt jár, különösen igaz ez a 18-24 éves korosztályra, 71 százalékuk a társaság miatt ül be egy kávézóba. A 25-29 évesek is előszeretettel fogyasztanak kávét vendéglátóhelyeken, hiszen 74 százalékuk mondta, hogy egyszerűen szeretnek emberek között lenni.

Mivel sokan visszatértek a home office létből az irodákba, munkahelyekre, ezért ismét fontos lett az útközbeni kávézás: erre a célra a férfiak havonta átlagosan 2500 forintot, míg a nők 2000 forintot szánnak. Az utazás közbeni kávézás Budapesten és nagyvárosokban a legnépszerűbb, kisebb városokban és községekben sokkal kevesebbet szánnak a kávéfogyasztók erre – derült ki a Costa Coffee és a Caffè Vergnano forgalmazójának, a Coca-Cola HBC Magyarországnak a GKID-vel közösen készített felméréséből.

 

A kutatást a gkid Research & Consulting a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2022 márciusában 2424 fő megkérdezésével készítette.

Forrás: LWp Kommunikáció


Sonkafőzésnél  hallgassunk Bíró Lajosra!

Sonkafőzésnél hallgassunk Bíró Lajosra!  

Így nem lesz kemény és íztelen a húsvéti sonka.
Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka

Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka 

Megvásárolja a Boci, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit a Cerbona a Nestlétől.
Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón

Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón 

Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón.
Siemens-innováció:  ételmaradékból meleg víz

Siemens-innováció: ételmaradékból meleg víz 

A cég támogatásával valósul meg a hulladékból energiát előállító zöld megoldás.
Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában

Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában 

A Matild Palace-ban jellegzetes helyi finomságokat és a nemzetközi villásreggeli-klasszikusokat kóstolhatunk.
Borok a húsvéti sonka mellé

Borok a húsvéti sonka mellé 

A legmeghatározóbb fogás az ünnep során a húsvéti sonka, de megválasztani mellé a megfelelő bort.
Két magyar pezsgő a világelitben

Két magyar pezsgő a világelitben 

Az egyik exkluzív termék, kizárólag a Michelin-csillagos Babel Budapest étterem számára készült.
Ünnepel a Balatoni Kör

Ünnepel a Balatoni Kör 

Tíz éves születésnapját ünnepli a Balaton közepén, egy hajón megalakult társaság.
Sakura ünnep a fedélzeten

Sakura ünnep a fedélzeten 

Az Emirates különleges tradicionális japán fogásokkal idézi meg a szigetország cseresznyefa virágzásához kapcsolódó hagyományait.
Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA

Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA 

A Csányi utcában 12 kültéri installációban mutatják be a kortárs zsidó kulturális és gasztronómiai életet.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.