Kávé-fronton és új shop-kínálattal erősít a Shell

Miután felmérték a hazai utazók szokásait, úgy döntöttek, hogy európai piacukkal összhangban, két új területre is fókuszálnak ezentúl magyarországi töltőállomásaikon.

A magyarok újra több időt töltenek úton, és a hosszú kilométerek megtétele során szeretnek egy finom kávéra megállni a töltőállomásokon. A Shell által a vásárlók körében végzett felmérés szerint a kávé az egyik fő indok, amiért az emberek eldöntik, mely töltőállomáson állnak meg tankolni, hallhattuk azon a sajtótájékoztatón, amelyet október 6-án, egy pesti állomáson tartottak.

Lassan vissza a normális kerékvágásba

A 2020-as és 2021-es felméréseken alapuló fogyasztói trendek azt mutatják, hogy a magyarok lassan visszatérnek a járvány előtti szokásaikhoz, és kezdenek többet utazni. Míg tavaly áprilisban a megkérdezettek 40 százaléka mondta azt, hogy kevesebbet kíván utazásra és nyaralásra költeni, addig 2021 márciusában már a válaszadók közel 40 százaléka jelezte, hogy belföldi utazásokat és nyaralásokat, 20 százalékuk pedig külföldi utazásokat tervez. "Örülünk, hogy a magyar autósok lassan visszatérnek a járványt megelőző időszak szokásaihoz. A Shell magyarországi töltőállomásain a kávéértékesítés volumene újra közel hasonló szinten van, mint 2020 elején", mondta Zákány Matild, a Shell Hungary Shop Üzletágának vezetője a tájékoztató alkalmával.

Nagyon is számít, hol milyen a kávé

Az NMS Market Research által végzett felmérés szerint a hosszú (több mint 3 órás) autóutak során a magyarok többsége rendszeresen megáll egy rövid pihenőre, általában töltőállomásokon. Ilyenkor pihennek, valamint felfrissülnek, miközben hideg vagy meleg ételt és italt is szívesen fogyasztanak. A felmérésben résztvevők számára a kávé minőségét leginkább a származási ország, az üzletben található, a prémium minőségű kávéital elkészítését biztosító professzionális kávégép, valamint a rendelkezésre álló kávétípusok széles választéka garantálja.

A kávé és a hosszú autóút együtt jár

A kávéfogyasztás gyakorisága Magyarországon egyenes arányban van a tankolások számával, így kiaknázható lehetőséget rejt, érdemes a töltőállomásokat rövid kávészünet helyszínévé alakítani. Ezt alátámasztja, hogy a vásárlók 2/3-a inkább a töltőállomáson fogyasztja el kávéját, hogy egyben rövid pihenőt is tartson.

A mobilitás változó trendjei szerint a jövőben a vásárlók valószínűleg több időt töltenek majd a Shell töltőállomásokon, hiszen kávézhatnak, hozzá hideg-meleg ételeket fogyaszthatnak, sőt akár be is vásárolhatnak a Tescoval kötött stratégiai megállapodásnak köszönhetően, szuper választékot kínálva 23 töltőállomásukon, a 0-24 órás nyitvatartás idején. 

Kétféle saját márkát kínálnak

A vállalat a kávéforgalmazási tapasztalataira és a shopjaiban nyújtott kávéházi élményre építve a Shell Café márka bevezetése mellett döntött számos európai országban, köztük Magyarországon is, hangzott még el. Az üzletek két egyedi kávékeveréket kínálnak, amelyeket világszerte elismert kávészakértők és pörkölőmesterek fejlesztettek ki. Ezek következők: egyik a "Dél-Amerika íze" elnevezésű kávékeverék (80% arabica, 20% robusta) egy intenzív, fűszeres ízvilágot hozva, a másik pedig az "Afrika íze" nevet kapta, ez lágyabb, gyümölcsösebb a másiknál, köszönhetően többek közt a 90% arabica és 10 % robusta tartalomnak.  Mindkét saját kávébrandjük teljes mértékben megfelel a legmagasabb szintű fenntarthatósági és etikai követelményeknek, a készítésükhöz használt kávészemek az Esőerdő Szövetség tanúsítványával rendelkeznek (Rainforest Alliance Certified™). Végül megtudtuk azt is, ahol nincsenek professzionális karos kávégépek - idén ilyennel 40 állomásukat szerelik fel -, ott a cég automata gépeket szerel fel, amelyek pont azt a minőséget képviselik, mint karos társaik. 

 

 

Forrás: Grayling Hungary


Új Executive Chef a Kempinskiben

Új Executive Chef a Kempinskiben 

Bárdos Péter az ötcsillagos szálloda új Executive Chéfje, aki Lévay Ádámot váltja ebben a pozícióban.
Szlovákiába is betört a száj- és körömfájásjárvány – leölik a teljes érintett állományt

Szlovákiába is betört a száj- és körömfájásjárvány – leölik a teljes érintett állományt 

Ráadásul a járványos eseteket a magyar határhoz közeli déli területeken találták.
A kormány betiltaná a műhúst?

A kormány betiltaná a műhúst? 

Elkezdődött a vita.
Tudta? Március 21-én a gasztrovilág a tiramisut ünnepli

Tudta? Március 21-én a gasztrovilág a tiramisut ünnepli 

Egy hazai profi séftől egy tökéletes receptet mi is közreadunk.
A kormány betiltja a műhúst?

A kormány betiltja a műhúst? 

Elkezdődött a vita.
Visszatér egy legendás üdítőital

Visszatér egy legendás üdítőital  

A magyar üdítőital-piac egy ikonikus szereplővel bővül: a Traubisoda ismét elérhetővé válik a hazai fogyasztók számára.
Indul a fagylaltszezon: íme, a 2025-ös trendek és árak

Indul a fagylaltszezon: íme, a 2025-ös trendek és árak 

Az idei év egyik slágere a „Dubai csoki” lehet, amely már 2024 végén is nagy sikert aratott.
Ez a spanyol város az európai gasztronómia fővárosa 2025-ben

Ez a spanyol város az európai gasztronómia fővárosa 2025-ben 

Legyőzte Portót, Párizst és Nápolyt, legalábbis a Time Out által megkérdezett gasztroszakértők és több ezer helyi szerint.
Kettő az egyben: hazai kézműves márkák bemutatkozása brunch közben

Kettő az egyben: hazai kézműves márkák bemutatkozása brunch közben 

Egyedülálló környezetben a hazai kézműves márkák.
Rangos elismerés egy gyulai prémium terméknek

Rangos elismerés egy gyulai prémium terméknek 

Aranyérmet kapott a Gyulai Kávélikőr.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.