Nagykereskedelmi csúcsokra tör a METRO

Október 12-én a METRO beavatta elért eredményeinek és éves stratégiájának részleteibe partnereit. Az országszerte 13 áruházzal jelen lévő nagykereskedő hibrid Partnerkonferenciáján közel 120 fő személyesen vett részt, további 100 pedig online követte a METRO budaörsi Gasztroakadémiáján folyó eseményeket - tájékoztatta lapunkat a társaság.

A METRO minden gazdasági évének (ami októbertől szeptemberig tart) első heteiben hagyományosan egy konferenciára invitálja partnereit, melynek során a nagyvállalat vezetői megismertetik a nagykereskedelmi lánc következő évben érvényesítendő stratégiáját, terveit, s az általa kínált megoldásokat, szolgáltatásokat a résztvevőkkel.

 

Többcsatornás nagykereskedelmi modell

A jelenlegi stratégia alapjait az előző évben vetette meg a METRO, és az elmúlt hónapok annak fokozatos kiterjesztéséről szóltak. A stratégia vezérelve a nagykereskedelmi gyökerekhez való visszatérés, az áruház tevékenységének a többcsatornás kereskedelmi modellhez való igazítása.

„450.000 vevőhöz érünk el 13 áruházunkon keresztül, melyek közül 10 kiszállító áruház is, illetve van egy dedikált kiszállítási platformunk is. A vállalat megőrizte munkavállalói létszámát, 2200 kolléga segíti sikereinket és majdnem kétszáz fős értékesítői csapat biztosítja a közvetlen kapcsolatot a vevőkhöz. Jelenleg a digitális csatornákon zajlik az értékesítés 5%-a. Saját márkás termékeink részesedése 23%, az érintett piacnak pedig a 80%-át fedjük le.” – sorolta Thierry Guillon-Verne vezérigazgató az alapokat, melyekre a jövő tervezésekor építhet a vállalat.

Stratégiai célként a kiszállítási üzletág volumenének növelését, a vendéglátóipari vásárlások felpörgetését, valamint a lehető legteljesebb digitalizációt jelölte meg. Az elmúlt évben egyébként ezeket a célokat számos fejlesztés szolgálta: többek között a szárazjeges hűtveszállítási rendszer alkalmazása a kiszállítások során, a HoReCa-fókuszú termékszortiment kialakítása, valamint a DISH by METRO éttermi szoftver révén a partnerek digitális jelenlétének támogatása.

A stratégiai modell alkalmazása

Alexis Jean-Pierre Maudelonde beszerzési igazgató egy fontos különbségre mutatott rá a METRO és a hipermarketek között, eloszlatva egyszersmind a tévhitet, hogy az ismert hipermarket-láncok lennének a METRO közvetlen konkurenciái: „A mi vevőink nem fogyasztók. Nem lehet őket ugyanazokkal a módszerekkel motiválni, mint egy hipermarketben tennék.”

Alexis Jean-Pierre Maudelonde a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás kínálta előnyöket mutatta be a partnerek számára: a METRO a legjobb eléréssel és kapcsolatokkal rendelkezik a HoReCa vevőkhöz és kiskereskedelmi boltokhoz egyaránt. Ez a két csoport egyben profi beszerző is, határozott elképzelésekkel érkezik az áruházba vagy az online felületre, és erősen termékközpontúak a vásárlásra vonatkozó terveik. A plenáris előadások sorában a többcsatornás nagykereskedelmi modell gyakorlati megvalósítását ismertették a METRO kulcsterületeinek vezető szakemberei.

A siker titka a folyamatos fejlesztés

A plenáris előadásokat a területekre mélyebb betekintést nyújtó szekciómegbeszélés követte: a száraz és friss termék kategóriákban szervezett beszélgetésen Dr. Kápolna Beáta ultrafriss és frissáru beszerzési vezető, valamint Madalina György szárazáru és near food beszerzési vezetők, a non-food divízióban pedig Karasz Balázs beszerzési vezető mutatták be a METRO beszerzési gyakorlatát a kategóriákban. Dr. Kápolna Beáta a választék kialakításában a nagykereskedelmi fókusz érvényesítésére helyezte a hangsúlyt, amit szortiment optimalizálással, a saját márkák fejlesztésével, valamint az értékesített áruk bekerülési értékének javításával támogatnak. Madalina György az éves beszerzési megállapodás részleteit, valamint a nagy sikerű „Többet olcsóbban” árazási gyakorlatot ismertette. A non-food kategória szekcióbeszélgetésén kiderült: a termékcsoport az elmúlt két évben folyamatosan növekvő teljesítményt mutatott, s a legnagyobb arányban a vendéglátóipari vevőket kiszolgáló cikkek fogytak, részben a lépcsőzetes árazásnak is köszönhetően. A saját márka (METRO Professional) itt is húzóerőnek bizonyul, ezért megéri a METRO gyártóinak a partnerség.

A METRO egy évvel ezelőtt a fenntartható növekedést jelölte meg az előtte álló időszak fontos stratégiai elemének – ennek megfelelően számos fenntarthatósági és energiahatékonysági beruházást valósítottak meg. A mostani többcsatornás nagykereskedelmi stratégia nemcsak 2023-ra szól, hanem az elkövetkező fél évtizednek is kereteket ad.

A konferencia egyik tanulsága, hogy – mint a METRO példája is mutatja – azok a piaci szereplők, akik nem álltak le a fejlesztésekkel a gazdaság megtorpanása vagy más előnytelen körülmények miatt, megőrizték stabilitásukat és komoly eredményeket tudtak felmutatni.

 


A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.
Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.
Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.