Vallási okokból hívott vissza egy limitált kiadású csokoládét a Nestlé

Egy Indiában forgalmazott KitKat csokoládéról van szó. A limitált kiadású, „KitKat travel breaks” nevű, globális termékvonal tagjaként volt elérhető az édesség.

Az indiai verziót azért kellett eltávolítani a piacról, mert a csokoládé csomagolását a hinduizmus követői sértőnek találták. A hívek azon háborodtak fel, hogy több hindu istenség, jelesül Úr Jagannátha, Baladéva és Subhadra képmása is visszaköszön a kiszerelésről.

Az elsődleges kifogás az volt, hogy a fölöslegessé vált csomagolás általában szemetes kukákba vagy kanálisokba kerül, vagy szabad téren hátra hagyva rengeteg ember akaratlanul is megtaposhatja őket, ami tiszteletlenség a felsőbbrendű létezőkkel szemben.

Indiában a hindu nacionalizmus az utóbbi időben jelentős lendületet kapott. A világ legnagyobb demokráciájában egyre élesebb viták folynak arról, hogy világi berkekben a hinduizmushoz kapcsolható fogalmak milyen tálalásban tolmácsolhatóak, és mind több szellemi produktumot (könyvet, filmet, TV műsort, reklámot stb.) illet vád amiatt, hogy tartalmaikkal a vallás híveit megsértették.

A Nestlé az indiai KitKatok visszahívásával kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy bár a Pattachitra nevű, vászonfestészeti eljárást idéző ábrázolásokkal kizárólag Orisza indiai államának kultúráját kívánta megünnepelni, megérti, ha egyeseket érzékenyen érint a téma. A közlemény értelmében a cég sajnálja, ha valakit akaratlanul is megbántott a limitált kiadású csokoládé piaci bevezetésével, és ezért a kiskereskedelmi forgalomból kivonja a terméket.

Forrás: Guardian / Store Insider


Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.
Gasztroworkshop Dunaszerdahelyen

Gasztroworkshop Dunaszerdahelyen 

December 10-én tartották a 4. Gasztroworkshop gasztronómiai fórumot a Csallóközben.
Kihirdették a 2024-es San Pellegrino Young Chef Award for South Europe győztesét

Kihirdették a 2024-es San Pellegrino Young Chef Award for South Europe győztesét  

Haiku ihletésű őzhús fogással nyert a fiatal séf.
Növekszik a halfogyasztás Magyarországon

Növekszik a halfogyasztás Magyarországon  

A METRO Gasztroakadémián rendezett eseményen hangsúlyozták a magyar halak kiváló minőségét, egészségügyi előnyeit és környezetbarát jellegét, valamint a hazai halászok fontos és áldozatos munkáját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.