A korlátlan fogyasztás veri a fitneszhasználatot

Van igény az egészséges konyhára, mégis 1-3 kiló felesleget szedünk magunkra nyaralás alatt – derült ki a Szallas.hu friss kutatásából. Bár a többség általában legalább heti 1-2 alkalommal edz, az úti cél kiválasztásakor a sportolási lehetőség csupán tízből egy vendég számára fontos. A fitnesz, wellness nemcsak az egészségi állapotunkat, de a szerelmi életet is pozitívan befolyásolhatja: tízből hárman kaptak már rajta romantikázó párt a forró szaunakabinban.

Idén Európa sportfővárosa Budapest, ebből az alkalomból készített a Szallas.hu felmérést, vajon mennyire számít a sport és az egészséges táplálkozás a vendégek számára az utazás megtervezésekor.

„Jellemzően plusz kilókkal térünk vissza a nyaralásról, a válaszadók kétharmada 1-3 kg-ot hízik” – ismertette az eredményeket Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. A kutatás szerint általában a svédasztalos kínálatból több kerül a tányérra, mint amennyire valóban szükségünk volna. Nem meglepő hát, hogy az all inclusive ellátás népszerűbb, mint a korlátlan kondi- és fitneszterem-használat, wellness-lehetőség, előbbit a válaszadók kétharmada jelölte meg.

Csupán tízből egy vendég számára fontos az úti cél kiválasztásakor, hogy legyen ott vagy a környéken valamilyen sportolási lehetőség, holott a válaszadók közel 60 százaléka legalább heti 1-2 alkalommal edz. Sportolási lehetőség címszó alatt egyébként a legtöbben az uszodai és wellness-szolgáltatásokat keresik, így a szauna és a masszázs lehetősége is meghatározó szempontok lehetnek az utazás megtervezésekor. Körülbelül háromból egy vendég kutatja a fitnesztermi opciókat, valamivel kevesebbnek a csoportos foglalkozásokra van igénye, míg a konditerem csak ötből egy vendégnek számít.

Nő nőnek, férfi férfinak farkasa?

A Szallas.hu arra is kereste a választ, vajon hogyan viselkedünk az edzőteremben és a szaunában. A válaszadók harmada végigméri a vele azonos neműeket a teremben, a férfiak 18 százaléka, a nők 39 százaléka vallott így. „40 százalékuk az ellenkező nemet is vizslatja, ez a férfiak 54 százalékára, míg a nők 36 százalékára jellemző – avatott a részletekbe Keresztes Nóra. – Tízből négyen azt mondják, nő nőt néz meg leginkább, 36 százalék szerint pedig az urak a hölgyeket.” Az edzőtermet, wellnesst egyébként a válaszadók alkalmas terepnek gondolják flörtölésre, ugyanakkor csak tízből egy ismerkedett is már ilyen helyen egy utazás alkalmával. A szauna nemcsak a kapcsolatfelvételre, de enyelgésre is alkalmas lehet: tízből hárman már kaptak rajta romantikázó párt a forró kabinban.

Egyre keresettebb az egészséges konyha

A szálláshely kiválasztásakor már nemcsak a wellness és a kényelem számítanak, a döntéshozatalban közrejátszhat ugyanis a konyha és a felkínált ételek is. „A vendégek több mint kétharmada örülne az egészséges, diétás vagy alternatív ételválasztéknak, 30 százalékuk kimondottan keresi is az ilyen opciókat a foglaláskor, és csupán tíz emberből egynek nem számít ez egyáltalán” – mondta Keresztes Nóra. A legtöbben a cukormentes felhozatalt (64%), a vega/vegán (23%) és a laktózmentes (16%) kínálatot pártolják.

A kutatás hátteréről

A Szallas.hu online kutatása 2019. 02. 26. és 2019. 03. 04. között zajlott, azzal a céllal, hogy felmérje, a vendégeket az utazás megtervezésekor, a szálláshely kiválasztásakor mennyiben befolyásolja az ételkínálat és a sportolási lehetőségek. A kutatásban 1452 fő vett részt, az eredmények nem reprezentatívak Magyarország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök bemutatására.

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?