A világ legrangosabb szállodaipari egyeteme változtat oktatási modelljén

128 év után az École hôtelière de Lausanne, a világ legrégebbi és legrangosabb vendéglátóipari iskolája újraértelmezi oktatási modelljét. Az első, szimbolikus lépés a névváltoztatás ,"EHL Vendéglátó Üzleti Iskolára.”  

A hallgatók ezentúl  innovatív megközelítéseken keresztül sajátíthatnak el készségeket, például szimulációs játékokkal vagy menedzsmenttechnikák gyakorlásával, adja hírül a euronews.com portál.

Az intézmény vendéglátóiparban betöltött vezető szerepe inspirációs forrás a különböző üzleti környezetekben sikeresen teljesíteni képes menedzserek képzéséhez.

 

"Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a svájci szállodaipar értékeit más területekre is exportáljuk: a luxusszektorba, a bankszektorba, a biztosítási szektorba - ahol mindig kapcsolatban állunk az ügyféllel", mondta Michel Rochat, az EHL Csoport vezérigazgatója.

A svájci magánegyetem a személyközpontúbb megközelítésre összpontosít. A csoport vezérigazgatója szerint az, hogy lehetővé teszi a hallgatók számára önnön kreativitásuk kibontakoztatását, arra tanítja őket, hogy gondoskodó vezetőkké váljanak.

"Ma az oktatás területén inkább az eredményekhez ragaszkodunk. Pedig az érték, az emberi értékek elengedhetetlenül fontosak. És ha ez, az érték megvan, akkor az eredmények automatikusan jönnek", magyarázta Michel Rochat.

Az intézetben végzett diákok csaknem fele jelenleg nem a szállodaiparban dolgozik. Ez pedig ugyancsak azt bizonyítja, hogy a nemzetközi toborzók értékelik a lausanne-i iskolában megszerzett készségeket.

"A mi oktatási filozófiánk az, hogy tenni kell azért, hogy vezetővé, menedzserré válj. Hogy a diákjaink élethosszig tartó tanulással foglalkozó szakemberekké váljanak. Mert ez nem fejeződik be 23 éves korban, egy alapképzéssel. Ezeket a készségeket tovább kell fejleszteni - mi is erre fókuszálunk", nyilatkozta Inès Blal, az EHL Hospitality Business School dékánja.

Forrás: Euronews


 Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban 

A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.
Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.